Oud&Nieuw en paarden aan huis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ikkuh_Rolien

Re: Oud&Nieuw en paarden aan huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 22:37

mijn pony staat gewoon in de stal met lekker hooi en muesli.
Er is hier wel altijd veel geknal maar ik ga gewoon een paar keer kijken en ik doe het licht aan.
Niks aan de hand vorig jaar is hij ook heel rustig gebleven.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 15:19

Ik blijf thuis, zorg dat de paardjes op stal staan en alles goed afgesloten is, ik blijf eigenlijk altijd thuis zodat ik altijd toezicht heb.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:30

Wij blijven ook thuis, ze staan achter het huis met een stuk bestrating en een zandpaddock, ik doe de lichten uit, radio is altijd al aan, paarden buiten, verder alles dicht.
Ik doe bewust de lichten uit, wij zitten langs een doorgaande b weg, als daar mensen langs lopen en ze zien in het licht de paarden staan, heb je er van die klojo's bij zitten, die dan es leuk willen wezen, rotjes gooien o.i.d en dan heb ik de poppen aan het dansen.............
we blijven er bij tot een uur of 1 snachts, hebben ze ook echt nodig, beetje steun, wat een stresskippen zijn het dan.......

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:34

Mijn paardenbeest staat nu nog bij mijn buren en die wonen in the middle of .. je weet wel, dus geen last van vuurwerk daar.. Mijn shet gaat op stal, radio hard aan.. Wij hebben ook geen direct vuurwerk in de buurt, wonen buitenaf. Wij hebben een appartement achter in ons huis en de mensen die daar in zitten met oud&nieuw wordt verboden om vuurwerk af te steken. Dit ook ivm het rietendak hoor..

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:35

Wij gaan gewoon weg.
De paarden gaan optijd naar binnen, alle deuren en ramen gaan dicht, radio aan, licht aan en voldoende hooi. Wij gaan dan tegen 21u weg. Ik ga wel na de jaarwisseling even kijken, om half1 en dan krijgen ze nog een lading hooi, zodat ze wat te doen hebben mocht het knallen nog lang door gaan.
Zo is het nu 2 jaar gegaan, en 2 jaar goed, dus nu doen we het op dezelfde manier.

Er zijn wel buren die een oogje in het zeil houden.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:44

Ik heb mijn paarden al 9 jaarwisselingen lang aan huis staan. Omdat ik wat achteraf woon wordt er niet van heel dichtbij vuurwerk afgestoken. Maar toch schrikken ze er wel van. Ik zet ze niet op stal want dat vind ik gevaarlijk, omdat dat ik weet dat mijn paard anders de stal gaat afbreken, hij moet gewoon even rennen. Dus zet ik hem in de bak, en geef hem geen krachtvoer savonds, alleen hooi. Verder zijn mijn ouders thuis, ik dit jaar niet, maar ik vertrouw het wel, omdat het ieder jaar op deze manier goed gaat. Meestal rennen ze wel even en staan ze gespannen te kijken, maar na een half uurtje gaan ze gewoon een beetje bij het hooi staan.
In ieder geval is het verstandig om iemand te hebben die bij de paarden gaat kijken.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 18:26

De mijne vinden het prachtig!
Ze staan allebei met hun hoofd naar buiten te kijken en als je ervoor gaat staan staat die ene echt zo van: hee ga eens aan de kant!
Moet wel zeggen dat ik wel graag heb dat er iemand thuis is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:24

Mijn ouders zijn eigenlijk ook altijd thuis, en ik ook meestal wel. Meestal staan de paarden alleen maar enorm verwonderd naar alle lichtjes te kijken. Dan zie je ze echt Verward Verward naast elkaar staan *LOL* Ik heb een paddock met 2 open stallen, dus ze kunnen naar believen binnen of buiten staan Lachen

Onze hond kan er absoluut niet tegen, terwijl de koe zich er niet druk om maakt, die wordt weer enkel gek van de hond Clown (hond slaapt in koeienstal)

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:04

ik heb al 5 jaar mijn paard aan huis staan en de meeste jaren ben ik weggeweest.

de ene keer is er wel iemand thuis de andere keer niet.
ik doe nu hij in een buitenstal staat wel altijd het bovenluik ook dicht. verder gaat het eigenlijk altijd goed.
wel zorg ik dat er altijd gecontroleerd wordt hoe hij er vlak van te voren bij staat en daarna. eigenlijk gaat het altijd goed.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:19

Het ene jaar gaan wij naar kennissen en het andere jaar komen de kennissen bij ons.
Maar ik geef mijn pony gewoon een plak hooi in stal en ga 1 keertje bij hem kijken.

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:44

Bij ons staan ze gewoon op stal deuren dicht, plakkie hooi. Ze maken er eigenlijk helemaal niets van.

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:49

Mijn paarden zet ik elk jaar op stal.. Ze zijn dan allemaal rustiger.. Ik maak wel alle deuren dicht..

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 09:52

Wij blijven niet altijd thuis, maar dat van de buren horen ze niet echt, en we zetten de radio wat harder aan. Bij de honden zetten we ook de radio aan Knipoog

magicrover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:31

Mijn paarden staan bij mijn ouders en wij wisselen elk jaar. Dit jaar blijf ik thuis met vriendje. Vrienden kom op bezoek. De radio en lichten blijven aan en 1 ruin wordt gesedeerd. Melkbus knallen is bij ons favoriet. De paarden krijgen rond kwart voor 12 nog een berg hooi en daarna gaan de deuren dicht.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:33

Chico4life schreef:
onze paarden gaan dan echt helemaal flippen!
wij steken dan gewoon achter het huis wat vuurwerk af (niet echt veel en hard ofzo) maar het is echt niet normaal joh! die paarden rennen de bak door als een stel imbezielen... heel zielig Boos!

sorry hoor maar dan doe je ze toch op stal, als je ze los laat lopen in de bak vraag je volgens mij om ongelukken

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:37

Wij gaan 29 december op ski-vakantie, nou houdt mijn moeder niet van skien dus die heeft besloten om thuis te blijven omdat ze er toch niet veel kan doen en dan kan ze de paarden in de gaten houden Lachen .
We zorgen ook dat ze flink honger hebben en dan voordat alles begint krijgen ze nog wat te eten. We wonen opzich in een best rustige buurt, hebben goede contacten met de buren dus ziet het er nou naar uit dat het helemaal mis gaat, kan mijn moeder altijd vragen of de buren willen stoppen met vuurwerk afsteken.. Lachen

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 13:40

rond 12 uur ben ik thuis.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:46

IK blijf dit jaar ook thuis, dit jaar is het voor ons voor het eerst dat ze het vuurwerk bij ons aan huis gaan meemaken, het scheelt ik woon naast een militair schietterrein dus de paarden zijn wel al wat gewend, ik zet effe voor 12en de radio aan geef ze slobber met lekker wat wortels en hooi.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:49

Onze paarden staan midden in het dorp achter ons huis. Daar staan ze al jaren en ze maken er nooit een punt van. De deuren zitten dicht, alleen het zijraampje staat open voor de ventilatie.
We gaan zelfs op oudjaarsdag rijden. We moeten in ieder geval heen en weer om ze van en naar het land te brengen.
Maar wee die er vuurwerk achter aan gooit, die is nog niet jarig!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:52

De paarden staan op Oudejaarsnacht op stal met licht aan en muziek erbij, eventueel een hoop hooi voor hun neus. Ik vier O&N ook op stal, en veel vuurwerk gaat er niet afgestoken worden...de meeste kennissen in de paardenwereld hebben daar toch echt het geld niet voor over.

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 14:57

Er gebeurt bij ons in de buurt nauwelijks iets qua vuurwerk gelukkig, alleen het carbid schieten overdag is vervelend.

Die van mij staan gewoon op stal, evt met bovendeuren dicht (buitenstal), extra hooi, licht aan en radio aan. Maar in principe vind ik dat je er niet een te groot circus van moet maken, dan hebben ze ook niet het idee dat er iets anders is dan anders.
Er is bij ons wel altijd iemand thuis voor de paarden, dit jaar mijn ouders, dat wisselen we in overleg met elkaar een beetje af.

Bij ons is nog nooit echt iets gebeurd, alleen de shetlander (die blijft buiten) is een keer weggelopen en dat was wel eng. Gelukkig had een boer in de buurt hem opgevangen.

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:00

Onze pony's staan bij mijn vader. Hij en zijn vrouw blijven altijd thuis. De paardjes blijven staan waar ze altijd staan: in de wei met schuilstal. Meestal krijgen ze 's avonds laat nog wat extra hooi in de stal, zodat ze rustig kunnen staan eten. Er wordt wel altijd even gekeken of zo rustig blijven, en dat is meestal zo. De honden hebben er meer last van.

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:05

Hier ook beide paarden aan het huis.
Lampen gaan aan, bovenluiken gaan dicht.
Kwart voor twaalf scheppen voer in de bakken en veel hooi.
Misschien nog een klassiek muziekje op. Tong uitsteken
Van mijn Holsteiner veulenhengst heb ik het vermoeden dat die nu al behoorlijk bomproef is, en van onze draver verwacht ik eigenlijk ook weinig ellende.

We hebben ook het geluk dat de buren een knap stukje verderop wonen en dus daar ook weinig hinder van.

Verder wil ik wel altijd thuis zijn bij de paarden voor het geval dat.
Ook zal ik zelf wat vuurwerk afsteken, niet veel. Maar ietsje omdat m'n nichtje komt logeren hier.

lbabw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:10

Wij hebben een pensionstalling en er is een paar jaar geleden een grote woonwijk bij ons achter gebouwd dus er word wel vlink geknald.
We zijn altijd thuis met oud&nieuw
Maar we doen altijd de lichten aan en radio's wat harder en deuren dicht en geven ze allemaal nog wat hooi,
En dat gaat elk jaar goed Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 15:22

Dit wordt de tweede O & N dat mijn paarden thuis staan. De jaren ervoor hebben ze altijd op kleine pensionstallen gestaan, waar er altijd iemand aanwezig was en de paarden een paar minuten voor 12 altijd hooi kregen. De paarden zijn nooit echt onrustig geweest.
Wij wonen nu in een durp met 10 huizen, waar zo goed als geen vuurwerk afgestoken wordt Knipoog .
Vorig jaar O & N waren wij niet thuis en heeft de buurman alle paarden een plak hooi gegeven.
Dit jaar zijn we er ook niet en geeft de buurman ze weer hooi Lachen .
De deuren en ramen van de stal gaan dicht, zodat ze die ene vuurpijl die wordt afgestoken, waarschijnlijk nog niet eens horen Knipoog .