vuurwerk

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Lotte_

Re: vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 18:07

Mijn pony's staan binnen. Mijn E-pony geeft er niks om, nou wonen er ook niet zo veel mensen bij ons in de buurt en hoor je bijna geen vuurwerk. Maar ben benieuwd hoe mijn shetje op het vuurwerk reageerd, want die heeft het nog nooit meegemaakt (hij is pas 7 maanden). Maar mijn broertje doet ook al rotjes overdag afsteken, dus dan kan hij alvast een beetje wennen.

flower54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 19:11

Okee bedankt voor jullie reacties,
ik snap alleen niet dat sommige van jullie zo fel reageren,
ik woon toevoelig naast buren die zoveel schieten dat ik er zelf
al helemaal gek van wordt (ze schieten zelfs tot lang na oud-nieuw).

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:48

thabs schreef:
marloezzke schreef:
mijn paard staat alleen ik zet hem altijd binnen en doe de luiken dicht ennnn ik geef hem altijd een paar pilsjes dan slaapt hij lekker.

omdat hij alleen staat raakt hij sneller in paniek en met een paar pilsjes op blijft hij wat rustiger.

Is dat serieus bedoeld? Nors opkijken

Nee, pils helpt niet.
Hebben wij ook geprobeerd wordt ie heel druk en vervelend van. (hij heeft een vervelende afdronk)
Wij gooien altijd wat gedroogde hennep door het hooi,
merk ie zelf niets van.
Maar wij wel.

Miss_Maya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:50

Mijn pony is daar van jongsafaan al aan gewend .
Als je 'm bij paarden zet die zelf rustig zijn , blijft hij ook rustig .

areke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:53

ik zet gewoon de radio aan dat gaat al 2 jaar goed tussendoor gaan we ook even kijken.
vlak van tevoren een flinke berg hooi en zoet dat ze dan zijn Tong uitsteken
vlak naast mijn bak staat zo'n paal van het luchtalarm dat interreseerd ze ook niks.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 19:55

de paardjes gaan uiterlijk om 22.00u naar binnen toe. ramen/deuren ed worden wel dicht gedaan. de radio staat zacht aan zodat de knallen wat minder opvallen en er blijft een lamp aan zodat ze de flitsen niet zo erg zien. lekker heel wat hooi en vlak voor 12uur ook weer lading hooi erbij en ze staan lekker rustig te wezen. ik kijk na 12uur altijd nog even of ze rustig staan, afgelopen 2 jaar was dit geen probleem, dus dit jaar gaat het op dezelfde manier.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:28

marloezzke schreef:
mijn paard staat alleen ik zet hem altijd binnen en doe de luiken dicht ennnn ik geef hem altijd een paar pilsjes dan slaapt hij lekker.

omdat hij alleen staat raakt hij sneller in paniek en met een paar pilsjes op blijft hij wat rustiger.

Citaat:
Nee, pils helpt niet.
Hebben wij ook geprobeerd wordt ie heel druk en vervelend van. (hij heeft een vervelende afdronk)
merk ie zelf niets van.
Maar wij wel.

geef je hem wel achohol vrij bier? Lachen

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:32

paardje2005 schreef:
marloezzke schreef:

Citaat:
Nee, pils helpt niet.
merk ie zelf niets van.
Maar wij wel.

geef je hem wel achohol vrij bier? Lachen

lust ie niet.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:34

mijn vz-pony staat gewoon in de wei samen met nog wat pony's volgens mij geeft de eigenaar ze gewoon wat extra eten.
ze staat er al zo'n 5 jaar en het ging altijd goed.
over dat bier, een vriendin van mij gaf haar pony ook bier door zijn eten voor een wedstrijd dat hielp bij die pony wel, wat ze precies gaf weet ik niet. (welk soort bier)

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:38

superlise schreef:
mijn vz-pony staat gewoon in de wei samen met nog wat pony's volgens mij geeft de eigenaar ze gewoon wat extra eten.
ze staat er al zo'n 5 jaar en het ging altijd goed.
over dat bier, een vriendin van mij gaf haar pony ook bier door zijn eten voor een wedstrijd dat hielp bij die pony wel, wat ze precies gaf weet ik niet. (welk soort bier)

Klopt dressuurpaarden geven ze meestal een Palmpje. (gaan ze een beetje lopen als een trekpaard)
Springpaarden geven ze uiteraard een Bokbier.

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:39

Klinkt heel erg raar, alcohol voor een paard...

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:42

thabs schreef:
Klinkt heel erg raar, alcohol voor een paard...

Zei ook al geen alcohol geven.
Maar een beetje Hennep door het hooi.

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:32

en toch word het veel gedaan, kijk maar eens op voeding/suplementen.

het kan weinig kwaad en is een bruinbiertje is zelfs goed voor de darmflora voor het paard.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:46

Wij doen niks met oud en nieuw aan de paarden.. Als het onweert ga ik ze toch ook geen pillen geven..

Nu heb ik het geluk dat ze heel cool zijn, die paarden van ons. Tijdens de dagen dat er overdag al vuurwerk word afgestoken blijf ik ook gewoon normaal buitenrijden enzo. Ze geven er nou helemaal geen fluit om!

Ik geloof dat ze wel de lichten aanlaten op stal en de radio aandoen.. Maar dat standaard, dus ja, eigenlijk doen we helemaal niks speciaals.. Lachen

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:53

Die van mij is er ook al aardig rustig onder, er worden bij ons ook vaak met karbit in melkbussen geploft

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 19:54

Ik weet nog niet wat ik ga doen, het is voor het eerst dat ik een paard heb met oud & nieuw.
Mijn paard staat normaal 24/7 buiten maar ik zet hem denk ik wel op stal want mijn paard springt nogal eens over het hek heen, en als hij in paniek raakt en dan springt...
al denk ik niet dat ze veel vuurwerk afsteken waar mijn paard staat.
nu zit ik alleen nog te twijfelen of ik de bovendeur van zijn stal dan dichtdoe of open hou.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:48

Ik heb het geluk dat daar nooit zoveel afgestoken wordt, en ik weet ook niet hoe ze erop zal gaan reageren wat dit word onze eerste ouderjaarsdag Haha!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 23:29

Heb ze net tranquigel gegeven. Doe ik al paar jaar. Bovendeuren open, zodat ze het wel kunnen zien.
Anders is het echt paniek in de tent.(buitenstallen) Misschien doordat ze een paar jaar kalm konden genieten, is de paniek vandaag de hele dag meegevallen. Er werd al behoorlijk geschoten.
Heb ze straks even gelongeerd, omdat ze niet in de wei zijn geweest. Ging prima, met carbied op de achtergrond.
Iedereen succes met de paarden en jezelf Knipoog
Goed 2007!!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:24

Eigenlijk zijn ze op stal heel rustig!
Ze staan nu wel gewoon binnen, radio aan, maar de luiken staan zelfs gewoon nog open. Ze staan wel naar buiten te kijken en zijn iets onrustiger dan normaal, maar het valt hier reuze mee.

Earmpykje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:16

Ik woon op een industrieterrein, de paarden lopen in een paddock met container-inloopsta.
M'n jonge trekpaard had bij haar vorige baas nog nooit vuurwerk gezien, die sloot de hele kudde 's avonds in de (voorheen koeien~)stal. Hebben ze aanspraak an elkaar, licht aan zodat het vuurwerk niet zo opvalt. Gaat al 10 jaar goed. Maar hier vond ze de vuurpijlen wel wat eng, dan schoot ze naar binnen en keek heel voorzichtig om de hoek of het alweer veilig was. Carbidbussen en illegale strijkers ( *** herrie de hele middag!) kon haar niet boeien. En Cora, mijn Haflinger staat gewoon met het hoofd omhoog de pijlen en en fonteinen na te kijken...

TakeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:18

Mijn verzorgpony staat buiten maar is het al gewoon van ander jaren,geen probleem dus!

flower54

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 19:25

Oke badankt allemaal en een GELUKKIG NIEUWJAAR!

Corinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:00

Ook een gelukkig nieuwjaar Lachen
Bij ons op stal laten ze de lichten aan en de radio staat hard te spelen, dan merken de paarden ook minder van het vuurwerk.

Pingu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:10

Gelukkig nieuwjaar. Lachen
De paarden die ik ken geven er niks om, dus..