Waarom buik meescheren?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marleen

Re: Waarom buik meescheren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:13

Freggel schreef:
Voorbeeldje Haha!

Afbeelding

Mijn haf staat op deze manier 24/7 buiten zonder deken.

Je kunt er eventueel nog voor kiezen om wel de hele singelplek weg te scheren en de rest van de buik te laten zitten.

Gooi je hem dan na het rijden een zweetdeken op? of gewoon niets? ik zit namelijk met hetzelfde, mn haf staat 24/7 buiten.. maar we wouden em niet scheren omdat we niet met dekens wouden werken (behalve dus na het rijden.. even een zweetdeken totdat hij helemaal droog is).. maar dit kan dus eigenlijk ook?:D

xxx

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:17

ik heb een streepmodel geschoren maar de buik is dus wel helemaal geschoren... Ik ging ervan uit dat ze op die manier ook via haar buik warmte kwijtkan.
Ze staat overdag in het land, 's nachts op stal.
overigens is ze nog steeds goed nat na het werk, m.n. op de ongeschoren gedeeltes van de hals/schouder. maar ik denk dat het wel goedkomt als het kouder wordt.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:18

omdat t mooier is...... Haha! het oog wil tenslotte ook wat. Maar als je functioneel wil scheren dan kan je dus gewoon de buik er in laten.

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:22

Mleeniej schreef:
Freggel schreef:
Voorbeeldje Haha!

Afbeelding

Mijn haf staat op deze manier 24/7 buiten zonder deken.

Je kunt er eventueel nog voor kiezen om wel de hele singelplek weg te scheren en de rest van de buik te laten zitten.

Gooi je hem dan na het rijden een zweetdeken op? of gewoon niets? ik zit namelijk met hetzelfde, mn haf staat 24/7 buiten.. maar we wouden em niet scheren omdat we niet met dekens wouden werken (behalve dus na het rijden.. even een zweetdeken totdat hij helemaal droog is).. maar dit kan dus eigenlijk ook?:D

xxx

Momenteel doe ik hem na het rijden geen zweetdeken op. Van de winter als het flink wat kouder is misschien wel, maar dat ligt eraan in hoeverre hij nog bezweet is.

Ik heb wel de mogelijkheid om hem na het rijden even in een box of in de binnenbak te zetten voordat hij de wei weer ingaat. Maar als ze goed op adem en afgekoeld zijn is dat niet nodig.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:28

Ik vind het er goed uitzien. Doe ik volgend jaar ook!
N.B. heb je de boeg wel geschoren?

Freggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:34

Afbeelding

Zo is de voorkant wat beter te zien.

Dit jaar ben ik nog redelijk voorzichtig geweest met scheren omdat ik het weer maar erg raar vond. Achteraf gezien had er makkelijk meer af gekund. Komende week gaat nog 1 keer het scheerapparaat erover voor de echte kou want inmiddels is het geschoren gedeelte alweer aardig lang. Maar hij is ook 2 maanden geleden al geschoren.

Ik vind dit in ieder geval ideaal. Ik scheer ook echt het hele jaar door Haha! .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:11

Afbeelding

Zo is Tarana geworden, ik heb de borst ook gedaan en tussen de benen naar de singel, want daar bleef ze het langst nat. Het bevalt me zo wel. Tis geen gezicht maar daar was het ook niet om te doen. Als het niet te hard groeit scheer ik haar niet meer. Ze heeft nu overdag buiten een ongevoerde regendeken op en die wil ik in 't voorjaar weer weglaten als ze niet meer te dik in het haar komt.

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:28

Leuke manier van scheren, jou pony word idd een heel erg appart kleurtje. zelf heb ik mn pony helemaal kaal geschoren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:45

Laten we het maar op apart houden. Haha!
En het is een pony van 1.74 Knipoog maar dat kan je vanaf een foto ook niet zien

TijnieJjJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:05

Sorry spijt me Bloos trouwens wel een heel leuk PAARD!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:21

Haha geeft niet hoor, komt door de kleur, die zie je niet vaak in paard-uitvoering.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 14:18

Koude buik zal ze wel enit zo gauw krijgen, dei van mij is helemaal kaal en stata ook dag en nacht buiten en gaat gewoon liggne op de koude grond