Wie wast zijn staldeken wel eens zelf uit??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Wie wast zijn staldeken wel eens zelf uit??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:55

Armaris schreef:
Ik heb ooit een vieze(lees nat van de urine en mest)in bad gewassen.Overigens niet aan te raden,veel te zwaar Clown

Heb ik ook ooit gedaan, met Biotex *LOL*
Helaas begon de Biotex te schuimen in de leidingen en kwam het zand+str*ntwater bij de buren op de begane grond weer in het bad naar boven... oeps Bloos

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 21:58

ik doe ze eerst een een kuip met was poeder.. dan wassen beetje uit knijpen en dan doe ik hem in het wasmachiene 2x spoelen. maar mijn dekens zijn niet zo vies ik pluk ze erop tijd af

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:11

Urielle schreef:
Armaris schreef:
Ik heb ooit een vieze(lees nat van de urine en mest)in bad gewassen.Overigens niet aan te raden,veel te zwaar Clown

Helaas begon de Biotex te schuimen in de leidingen en kwam het zand+str*ntwater bij de buren op de begane grond weer in het bad naar boven... oeps Bloos

Hahahaha Haha!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:13

Urielle schreef:
Armaris schreef:

LOL Dat zal geen pretje geweest zijn Haha!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:16

Ik vul altijd een cementton met Groene zeep en warm water. Daar drop ik mijn dekens in en laat ze een nachtje staan. De dag erop sleur ik ze eruit en spoel ze met de waterslang na en eventueel naschrobben. En dan ophangen in het zonnetje over de bakrand.

Overigens is dit wel een echt zomerklusje. Want je wordt zelf zeikesnat en het duurt dan niet zo lang voordat de deken gedroogd is.
Ze worden er redelijk schoon van en meestal een stuk lichter.

MyHappyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:19

Vonnie84 schreef:
Ik vul altijd een cementton met Groene zeep en warm water. Daar drop ik mijn dekens in en laat ze een nachtje staan. De dag erop sleur ik ze eruit en spoel ze met de waterslang na en eventueel naschrobben. En dan ophangen in het zonnetje over de bakrand.

Overigens is dit wel een echt zomerklusje. Want je wordt zelf zeikesnat en het duurt dan niet zo lang voordat de deken gedroogd is.
Ze worden er redelijk schoon van en meestal een stuk lichter.

zo deed een vriendin van mij mijn dekens ook Haha!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 22:20

Ik help wel eens op de manege met dekens wassen.

Allemaal in het biotex-bad, dan spoelen met de brandspuit en te drogen hangen.
Het biotex deel ruikt geweldig, het tillen is wat werk. Haha!

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 10:00

Mijn merrie poept haar deken gewoon aan de binnenkant helemaal vol. Echt "lady like", maar de deken was 40 euro en het uitwassen rond de 10 euro, vind ik best duur in verhouding, vandaar dat ik dit geplaatst heb. Ik denk dat ik het maar eerst een ga proberen om het af te spuiten met hoge druk reiniger. Nog tips hiervoor???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 10:07

Ik was al mijn dekens zelf. De zweetdekens en zomerdekens gaan eerst in bad en daarna in de wasmachine, mijn staldekens even luchten en uit kloppen en dan ook in de wasmachine. Een tegelijk trouwens 250 gr maat 195 anders past het niet.

Mijn waterdichte dekens hang ik ergens overheen en het de hoge drukspuit er op. De binnenkant maak ik eerst even schoon met biotexsopje, dag laten in trekken en uit laten regenen en weer met de hoge druk spuit. Kost wat tijd maar ja je moet toch wat.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:40

Ik heb laatst de zomerdeken gewoon in de wasmachine gewassen. Ik moest hem repareren (bilriem was eraf) en de deken was zo vies dat ik hem eerst ehb gewassen. Daarna in de droger en even onder de naaimachine door en klaar was tie weer. Daarna nog ingespoten met waterafstotende spray. De dikke winterdeken past niet in de wasmachine. Die heb ik van de zomer buiten in de tuin gewassen. Eerst de tuinslang erop, daarna met zeep en een bezem goed schrobben en afgespoeld met de tuinslang en over een rek laten drogen.

pres

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 22:47

Ik was al mijn dekens zelf. Als het voorjaar is dan maak ik ze nat en spuit met de hoge drukreiniger in met groene zeep. Dit even laten intrekken en daarna weer afspuiten met de hoge druk. Werkt echt super.

Alleen de zweetdekens en sjabrakjes doe ik in de wasmachine. Ik heb een aparte wasmachine die ik alleen daarvoor gebruik.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:49

Ik was ze zelf.
Ik heb een wasmachine speciaal voor m'n paardenspullen en daar was ik ook de dekens in.
Maat 185 (300 grams) gaat er net in, een tegelijk op 40 graden.
Ik doe er wel vloeibaar wasmiddel in (Robijn geloof ik), want poeder spoelt er niet goed uit.
Als de deken erg vies is dan laat ik hem eerst een keer voorwassen zodat de mest eruit gespoeld is en vervolgens zet ik het hele programma opnieuw aan.
Als ik de dekens naar de stomerij zou brengen betaal ik 20 euro per deken.
Laatst bijgewerkt door Anita_D op 09-12-06 19:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 19:51

Oeps, dubbele post...sorry Bloos

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:30

Ik was ook alle dekens zelf. We hebben een aparte wasmachine voor de paarden (en honden) dekens en dekjes en daar gaan de zweetdekens en onderdekens in. De dikke winterdekens laat ik op warme zomerdagen in een grote wasmand met biotex-sop staan om ze vervolgens over een hindernis te leggen en uit te spoelen met de tuinslang en zo hebben de paarden elke winter weer frisse, schone dekens.

Jikinafield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 10:37

Vriend heeft deken 2 x gewassen, en hij is redelijk schoon geworden, behalve de singels maar voor de rest is hij lekker fris..

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:38

Zijn staldeken, die inmiddels niet meer leeft, waste ik altijd in de zomer. Gewoon met van dat spul dat je ook gebruikt om op de camping te wassen. Kan met koud water, en met koud water uitgespoelt worden. Heel makkelijk. Gewoon op de droogmolen... op die manier helemaal insoppen en dan gewoon met tuinslang uitspoelen. Vervolgens lekker laten drogen door het zonnetje! Gaat goed hoor Lachen

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 02:29

Ik heb hem toevallig vandaag voor het eerst zelf gewassen. Thermo staldeken maat 195. Heb gezorgd dat gespen en ander metalen dingen binnen in het midden zaten en heb een rustig wasprogramma (wol of handwas) gekozen en daarna op volle toeren gecentrifugeerd. En schoon is hij en mn wasmachine had er niets van, die gebruik ik dus voor alles niet alleen voor paardespullen. Maar het staat er ook op wassen tot 30 graden in de machine dus waarom zou het niet kunnen dan ?? En vanavond op twee stoelen voor de cv was hij ook al droog. Dus voor mij voor herhaling vatbaar. Ik was ook dekbedden dus waarom zou dit niet kunnen ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:56

Een lichte (150 grams) onderdeken heb ik weleens in de machine gewassen, en de zomersheets gaan er ook gewoon in. De rest gaat tegenwoordig gewoon naar de stormerij, daar waag ik mijn machine niet aan.

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:30

De staldeken wel maar de regendeken niet.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:55

Ik denk dat je moet oppassen dat het niet te zwaar wordt voor je machine. Verder mag je dekens volgens mij niet centrifugeren (slecht voor de vulling?) of met wasverzachter wassen.

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 21:59

mijn onderdeken zit nu net eeen uur in de wasmachine Haha!
ik hoop dat hij het overleeft het voelde wel erg krapjes

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 22:15

Ik spuit mijn dekens meestal af met de hogedrugspuit. Ik leg de deken dan op een schone vloer en spuiten maar... En als je een beetje slim spuit wordt de deken schoon en jijzelf niet erg nat en vies... Haha! Ik gebruik verder geen zeep oid en ze worden mooi schoon. Ik hang de deken dan over een metalen hek te drogen. In de zomer droogt het vrij snel (een dag ofzo).

naomi_jamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:12

hij is uit de was ruikt weer heerlijk en is weer lekker schoon en droog:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 11:18

Als het in de wasmachine past, gaat hij er in. Eerst op extra spoelen zetten. eventueel 2 keer, maar beter is het hem niet zo vies te laten worden. Dan een scheut azijn en een schep waspoeder, niet te veel waspoeder, gewoon 1 schepje en wassen maar.

Heel kort op 400 toeren centrifugeren en over de railing van het balcon of ergens anders over hangen. Als je wast als het waait is hij zo droog. Ze blijven bij mij heel mooi, maar dat komt ook omdat ik niet echt centrifugeer, alleen het overtollige water eruit.

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 01:24

Ik was op een wolprogramma, die draait rustig, ik centrifugeer op 1200 toeren, dan is hij bijna droog. Dan laat ik hem 1 dag over twee stoelen hangen in een verwarmde ruimte (de eetkamer). En de volgende avond kan hij erop ! En mijn wasmachine zit wel iets voller maar kreunt er niet van hoor!