Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Goudvarken schreef:Mooie aan een (goeie) cocktail is dus dat het vol op de spieren slaat, dus in principe zou die niks meer kunnen doen, omdat die geen controle meer over zn spieren heeft.
Geloof ook dat je er een belgische DA voor nodig hebt om eraan te komen, maar voor de grootste varkens werkt het super.
)
www.dapreusel.nl
geef ik je meteen de exacte naam van de cocktail.
smit_ilse schreef:Dat wilde ik eerst weten of het echt nodig is om te scheren. Je zou idd de coktail kunnen gebruiken en eventueel de praam er nog bij. Als dit niet gaat lukken dan zou er denk ik nog weinig oplossingen zijn behalve geheel verdoven

Destinietje schreef:Ja, dat zou inderdaad geen optie zijn! Maar die cocktail is wel vreselijk duur dan zeg, voor 2x per jaar scheren! Maar als het op alle spieren slaat...hoe zit het dan met de vitale organen?
) andere keer domosedan was wat goedkoper, toen was er geen behandeltijd gerekend geloof ik, waarom dat de laatste keer gebeurde weet ik nogsteeds niet! 

Ik zou wel eventueel alleen zijn lijf doen ofzo. Ik heb bij mijn paard zijn benen en zijn hoofd ook gewoon gelaten. Is misschien niet zo mooi. Maar de "scheerder" wou zijn tanden niet kwijt

napoleon schreef:De Gouden Tip ook al wil je het niet horen........! Niet scheren!
Beter voor je eigen veiligheid en voor je paard zijn welzijn.........
Zoals ik ook al in een ander topic heb geschreven; paarden die echt niet te scheren zijn en helemaal door het lint gaan zonder verdoving zijn 9 van de 10 keer nóg gevaarlijker wanneer je er een verdoving inzet!
Volgend jaar misschien eerder een deken op, niet op de tocht zetten, geen koude stal, eerder op stal i.p.v. in de wei laten etc etc maar ik zou zoals jij je paard beschrijft, als zéér gevaarlijk, niet jezelf en het paard risico laten lopen.

ook de hoefsmid vond haar bijna té tam!
) iets wat ik met mn maandelange oefenen en geduld en alles niet had bereikt
miriamrocky schreef:in jou verhaal maak ik op dat jij als even iets niet wil dan maar verdoven
dus straks moeten we als even iets niet wil hoe wij het willen maar verdoven
maar ja gaat nergens meer om
als jij zo nodig moet scheren moet je maar doen