Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Tessie1981 schreef:Ik heb mijn paard sinds mei 2005, ik wilde hem absoluut niet scheren vorig jaar. Mijn paard zweet echt altijd heel veel en snel. Ook kwam hij heel dik in zijn vacht, ondanks alle dekens die ik er zo vroeg mogelijk op had gedaan. Dus half november hield ik het niet meer vol (5 min rijden en drie uur zweetdeken op en nog niet droog). Dus toch maar geschoren...
Nu zit hij nog redelijk dun in zijn haar, ben weer fanatiek met de dekens, hopelijk helpt het en anders weer scheren...

Tessie1981 schreef:Maar toch is het vaak zo dat als je paarden eenmaal scheert, ze veel haar blijven aanmaken. Daarom wilde ik volgende winter volhouden, maar ja het moet wel een beetje realistisch blijven.

Venetia schreef:Mijn paarden zitten eigenlijk nog allemaal kort in de vacht, raar dat ze bij jullie al zoveel vacht hebben!
misschien eens checken op gezondheid of voeding! brutus11 schreef:Die van mijn staan van 09.00-tot 18.00u buiten en dan gaan ze naar een binnenstal,ik denk echt niet dat ze dan al merken dat de dagen korter worden als het om 20.00u donker is met het licht aan binnen??Is toch vreemd dat een paard van iemand hierboven in augustus al geschoren moet worden omdat ie al een wintervacht heeft??