Strenge winter, paard op de wei, ideale winterdeken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lusitano

Re: Strenge winter, paard op de wei, ideale winterdeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:01

Rambo wug! Ik vind het een geweldige deken. Het is een investering maar die van mij loopt al een aantal jaar mee. Hij is ademend en niet te zwaar. Hele fijne deken!

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 13:03

Als je paard niet geschoren wordt, waarom dan een deken?
In het wild heb ik ze nog nooit met een deken gezien.
Mijn paarden staan gewoon lekker buiten zonder deken met haar nooit centje pijn met zieke paarden.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 14:04

Omdat ik wel wil door kunnen rijden en niet uren lang wil uitstappen met de kans dat hij ziek wordt. Daar ga ik het niet op gokken daarom een deken. Scheren is ook een optie maar aangezien hij veel op de wei staat, is dat geen optie.

Heidi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 15:39

Tja, ik rijd ook gewoon hoor, ook wedstrijden. En uren uitstappen? Nooit gehoeven zodra die op adem is kan die genkou vatten. Want het zweet zit namelijk niet op zijn huid dus kan die daar ook niet afkoelen en kou vatten. Heel vernuftig systeem hoor zo'n paardenvacht.

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 20:41

Daar heb ik andere ervaringen mee, misschien had ik erg gevoellige paarden altijd!

Nu graag weer ontopic want hier heb ik niks aan, ook al bedoel je het goed! Ach gut

Brennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:52

Weather Beeta Orican! Superdeken. Scheurvast, vuilafstotend, waterdicht, lekker warm, kan geloof ik tot -15 graden ofzo. Veel bewegingsvrijheid en ademend. Te koop bij Divoza. Superdeken!

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 17:32

Mijn nummer 1 dekens zijn ook wel Weatherbeeta. Ik heb er nu 1 van 400-500 grams (dacht ik), en dat is echt een super deken, gaat nu zijn 3e winterjaar in. Ik zag hem alleen nergens mee op de site van Divoza staan...

s_uzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:37

zelf heb ik ook een weatherbeeta. maar dan de Landa en wanneer het koud word krijgt ze de jasper (staldeken) eronder (dan zit ze op de 520 gram in totaal)

omie_rulezzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 11:50

Maar dit zijn vooral echt dure dekens. Weten jullie ook dekens die iets minder duur zijn maar wel goed??
Groetjes Naomie

annet155

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 14:35

ik heb ook de weatherbeeta landa. 220 grams en hij gaat nu voor de 2de winter mee. hij heeft een vaste hals en ik heb hem gekocht voor 80 euro. maar dat was ook in de aanbieding. bij divoza is hij nu voor 120 dacht ik.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 22:37

Mijn paard staat ook 24/7 buiten. Hij heeft een erg gevoelige huid, krijgt snel schuurplekken. Hij staat nu onder een 200 a 300 grams Rhino met halve hals. Als het kouder wordt heb ik een Bucas all-in-one. Mocht het echt te gek worden dan krijgt hij daar nog een onderdeken onder.

Moet zeggen dat ik hem misschien toch gedeeltelijk ga scheren, ondanks dat hij 24/7 buiten staat. Zelfs met een deken krijgt hij een behoorlijke vacht, daardoor zweet hij als een gek onder het rijden.

Overigens stond mijn paard vorig jaar 24/7 buiten zonder deken in de winter, hij heeft het toen echt zwaar gehad aan het einde. Ik heb nu een veel happier paard ondanks dat hij alweer 2maanden onder een deken staat!

monky27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 13:59

Hoi

Ik had ook een bucas deken (hele dure) met nek en binnen 3 dagen zat er een scheur in.
Dacht dat ie heel sterk was, nou niet dus... Boos!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 14:04

ik heb de S&K panther.
pony staat de hele dag buiten, en gaat nu zijn 5e winter in Haha!

duur?
geloof 120 euro...ja misschienw el duur,maar omdat hij nu al 5 jaar mee gaat is hij dus voor mij niet duur.
liever 1x 120 euro dan elke winter een deken van 50 euro Knipoog ( dan was ik nu veel meer geld kwijt geweest)

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-07 16:54

Ik lees ook ff mee Ja
Die Bucas dekens hebben vaak geen loopsplitten toch? Is daar een bep. reden voor?