Eigenlijk hetzelfde als je een dikke trui aandoet binnen past je lichaam zich daar aan aan als je daarna naar buiten gaat is het alsnog koud omdat je hem binnen al aan had. Misschien is dit onduidelijk maar ik kan het niet zo goed uitleggen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
brendalover schreef:de dikke vacht komt ook door het aantal zonlicht per dag.. naarmate het weer eerder donker wordt past de vacht van het paard hieraan aan. dus... nu al een deken op.. neej.. ik niet
)
Ik vind het onzin nu al een deken op te doen. Ik heb mn eigen jas nog niet eens aan

poekie schreef:Op stal heeft mijn paardje nu nog geen deken op.ze staan bij ons ook 24-7 in de wei nog.
Met dit weer staat ze dus wel met een ongevoerde regendeken buiten anders stikt ze echt van de kou als ze de hele tijd zeikersnat staat te regenen.
Hoe doen ze dat in het wild dan
De mijne staat ook 24/7 buiten, en heeft geen kou hoor. En anders maakt ie zichzelf maar warm
Een deken krijgt ie echt niet. Het is nog zomer!
verootjoo schreef:poekie schreef:Op stal heeft mijn paardje nu nog geen deken op.ze staan bij ons ook 24-7 in de wei nog.
Met dit weer staat ze dus wel met een ongevoerde regendeken buiten anders stikt ze echt van de kou als ze de hele tijd zeikersnat staat te regenen.Hoe doen ze dat in het wild dan
De mijne staat ook 24/7 buiten, en heeft geen kou hoor. En anders maakt ie zichzelf maar warm
Een deken krijgt ie echt niet. Het is nog zomer!
snoeske schreef:Ja en het is nog zomer? Je moet niet naar het jaargetij kijken maar naar het weer. De mijne heeft nu soms al een niet gevoerde regendeken op. Het is een paardje met een heel gevoelig huidje en hij heeft het gauw koud, hij begint ook al vacht te kweken, dus hup op die deken! Ik ga niet denken van het is zomer, dus........ Dit weer is echt geen zomer te noemen. Ga zelf maar is 24/7 buiten staan en iedere keer kletsnat regenen, dan zou je het zelf ook fijn vinden als iemand een jas komt brengen!
Wat is dat nou weer voor vergelijking... 
Buff schreef:Ik heb mijn merrie een dun zomerdekentje om gedaan gisterenavond. Maar niet perse om ze het zo koud heeft, maar vanwege haar rug. Ze heeft snel last van stijve spieren en een dekentje is nu lekkerder voor haar.
Chatelaine schreef:Iedereen begint wel over scheren.Maar ik wil die van mij niet scheren dan maar meer dekens om doen maar scheren is gewoon geen doen.
.Ja hij moet ook wel keer zwart zijn natuurlijk
. Nee maar daarom vind dat veel mensen roepen onzin nu al dekens en dan wel zelf scheren en dan meteen dikke deken erom..mjah vind ik beetje krom.Kan niet zo goed uitleggen hmmm
iig wil ik net als de mensen die scheren ook een paard met weinig haar
!