is dit paard te dik?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

oosterhoff

Re: is dit paard te dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:29

elmiran schreef:
Downhill schreef:
Bloos ach........ dat zijn "SPIEREN"........... Duivel

Ik houd wel van een beetje "GESPIERD" paard.......

Heeft je paard "vakantie" gehad?????

hahaha nee. Heb haar juist veel vaker gereden om die extra kilo's eraf te krijgen. Ze stond ongeveer 7-10 uur per dag in de wei. Ze eet ook altijd haar hele stal leeg Clown dus daar komt het door.

Op vlas of krullen zetten dan maar

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 09:47

Ik zou wel willen maar mijn paard staat niet thuis. De stal eigenaar wil het liefst dat ik haar op stro zet omdat hij zelf de mest op een hoop gooit en dan over een tijdje over het lang strooit. Vlas en zaagsel verbranden niet zo snel.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:53

Dan moet je hem maar vertellen dat je vlas gewoon verdwijnt tussen het gras. tenminste wat er van over is. Als ik mijn mest zo zie lijdt het land daar zeker niet onder. dat is supergoede mest en keurig verteerd.
Als je elke dag netjes uitmest de drollenm eruit en de natte plek eruit heb je heel weinig afval. Veel minder dan met stro.
Bij mij valt het ook goedkoper uit.
Verder kan je ook proberen wat azijn over je stro te spuiten met een plantensuit. Sommige paarden vinden dat niet lekker en eten dan minder stro

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:21

oke, ga ik eens proberen. maar is azijn niet heel slecht voor een paard als ze er toch van gaan eten?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:24

Nee dat kan geen enkele kwaad!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:25

Umi eet meestal haar halve stal leeg. Het is geen slecht idee om je paard op zaagsel, houtkrullen of vlas te laten staan. Dat zei ik toch ook al?

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:26

R_ChiChi schreef:
Umi eet meestal haar halve stal leeg. Het is geen slecht idee om je paard op zaagsel, houtkrullen of vlas te laten staan. Dat zei ik toch ook al?

Zie aantal berichten hiervoor:

Citaat:
Ik zou wel willen maar mijn paard staat niet thuis. De stal eigenaar wil het liefst dat ik haar op stro zet omdat hij zelf de mest op een hoop gooit en dan over een tijdje over het lang strooit. Vlas en zaagsel verbranden niet zo snel.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:27

haha stomme Umi ook Clown maar dat wordt ook weer lastig. Stro ligt daar al, dus dan zou me pa steeds langs moeten komen om zaagsel ofzo ergens anders te halen... Verdrietig

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-06 10:28

Dus als de staleigenaar het toch goed zou vinden dan moet ik ook m'n pa nog overhalen omdat ik zelf geen auto heb waarmee ik zaagsel of iets anders kan halen. T is volgens mij ook weer een stukje duurder.... anders had ik t al lang gedaan.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 10:33

elmiran schreef:
Dus als de staleigenaar het toch goed zou vinden dan moet ik ook m'n pa nog overhalen omdat ik zelf geen auto heb waarmee ik zaagsel of iets anders kan halen. T is volgens mij ook weer een stukje duurder.... anders had ik t al lang gedaan.

Per baal is het wellicht duurder dan stro maar als ik kijk in onderhoud ben ik dus goedkoper uit dan met stro. met daarbij dat die van jou het stro op eet dus ook dat scheeld dan weer in kosten.
Als je paard overdag in de wei staat ben je echt heeel veel minder kwijt. Ik doe dan eens in de twee a drie dagen de pisplek eruit en elke dag de drollen eruit. Dan ben je nog maar en kwart kruiwagen per dag kwijt aan afval. per week verbruik ik 1 baal vlas.
Ik haal heel secuur de drollen eruit (met de hand/handschoenen aan natuurlijk en emmertje erbij). Vraag is nu wie maakt de stallen schoon.
Bij een vriendinnetje van mij (die heeft 26 boxen) doen we het met de vork en zijn we per dag ongeveer een halve kruiwagen kwijt. zij gebruikt een baal vlas en een baal zaagsel per week. de paarden staan daar echter bijna hele dagen op stal.
Dus ik zou zeggen reken je rijk?!

je begint met een dikke laag van een cm of 10 en die dikte probeer je wat bij te houden

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:17

hij heeft nog een beetje een grasbuikje maar niet echt te dik hoor

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:30

Mijn paard heeft ongeveer dezelfde metarmofose ondergaan, ik vind haar nu op een lekker gewicht, dus jou paardje ook! Knipoog

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:44

Voel eens of je makkelijk haar ribben kan voelen bij haar flanken, ongeveer ten hoogte van het zadel. Dat is vaak een goede indicator.

Als je ze vrij gemakkelijk kunt voelen is het paard waarschijnlijk goed op gewicht. Moet je echt hard duwen of voel je ze zelfs niet, dan moet ze nog wat afvallen.

woppiedoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 20:49

ik zie een GEZOND paard!!
is het een merrie die al wat veulens heeft gehad?
zo ja krijg je dat puntje er niet helemaal meer af denk ik..Knipoog

annemiek1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 21:16

woow die ene foto daar issie echt dik ja Clown maar nu vind ik het wel meevallen hoor..een beetje een lekker grasbuikje Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 22:21

voor het mooie mag er nog iets vanaf, maar op het land is dat altijd moeilijk Ach gut

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 20:40

Ik vind het reuze meevallen hoor.

Debbyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 07:54

wooow zeker eem stuk afgevallen vind het wel mooi hoe ze nu is miss klein beetje er nog af..

FOG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 11:06

ze is niet echt 'te' dik, maar wel een beetje aan de dikke kant. ligt er aan wat je zelf mooi vind, sommige mensen vinden het mooier als hun paard een beetje dun is, de anderen vinden wat ronder mooier, zelf vind ik dat je de ribben van een paard heel lichtjes hoort te zien (of voelen).

deborah26

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 11:24

al een heel verschil met eerst..en geen 1 paard staat super slank op het land, behalve als er geen gras op staat haha..ach het hoord een beetje bij de zomer he die gras buikjes

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 12:40

Wow het is al een hele verbetering, maar ik denk toch nog ietsjes te dik. Mijn pony staat nu alleen nog maar in de bak en nu is ze lekker slank. Vork

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 16:30

Clown Ze is inmiddels alweer dikker....kan er niks aan doen. T gras groeit weer en ik krijg steeds minder tijd omdat ik nu werk heb, en 2 weken heb ik 2 baantjes gehad dus had geen tijd om te rijden. Gelukkig heb ik misschien over 2 weken een "geschikte bijrijder". (had eerst een goeie gevonden maar die is maar 1x geweest, ze zou vaker komen maar ik kreeg ineens geen reactie meer...bijrijder erna had ik iets anders van verwacht...)
Dus dat buikje gaat er vanzelf wel weer af Haha!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:31

dr mag nog wel wat af Lachen
voor het mooi en ook dat je paard zoch lekkerder gaat voelen..

vaak worden ze zo lekker blij als ze flink zijn afgevallen!

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 17:31

xx_Irisje schreef:
dr mag nog wel wat af Lachen
voor het mooi en ook dat je paard zoch lekkerder gaat voelen..

vaak worden ze zo lekker blij als ze flink zijn afgevallen!

Dat valt ook wel mee. Knipoog
Als ik Misty van de wei afhaal, of haar er minder oplaat, dan is ze echt niet blij hoor.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:56

Ik vind haar nu netjes.. Een lekker gevult buikje is niks mis
mee.. als het maar niet gaat hangen Tong uitsteken