Ik heb alleen maar negatieve berichten over luchtballonnen, helaas.
Luchtballon ellende nr. 1
Gehoord van collega van werk: Een hele kudde paarden was op hol gegaan, na het landen van een luchtballon. Ze gingen dwars door hekken en sloten, gevolg --> aantal paarden zwaar gewond. Eentje moest ter plekke afgemaakt worden omdat zijn been gebroken was. De ballonvaarders vierde hun landing op de naastgelegen wei met champagne, terwijl in de wei ernaast veeartsen, paardeneigenaren etc. hard aan het werk waren om de paarden te redden en te behandelen.
Luchtballon ellende nr. 2
Vorig jaar werd mijn vriendin gebeld met de mededeling dat haar paard dood in de sloot lag. De avond ervoor was zware onweer, dus ze dachten in eerste instantie dat ze misschien daarvan was geschokken, terwijl ze al vaker in een onweersbui had gestaan. Later bleek dat op de bewuste avond een luchtballon vlak over de wei was gevlogen.
Luchtballon ellende nr. 3
De moeder van een hele goede vriendin is verongelukt in een luchtballon, die kwam in een hoogspanningskabel terecht.
Van mijn werk kregen we een luchtballonreisje aangeboden, dit is op mijn verzoek veranderd in een weekendje Antwerpen.