sterke winterdeken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Floress

Re: sterke winterdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 17:10

Die van mij is een Bucas. Denk rond de 200€ ervoor betaald maar ik ben er super tevreden van. Ik weet wel niet juist welk model, moet ik eens eventjes opzoeken. Wij hebben er ook eentje van weather beeta. Deken is meer dan 10 jaar oud en al bij al is deze deken ook nog zeer bruikbaar. Paar scheurtjes maar dat is het dan ook. Vulling is nog goed en is nog steeds goed waterdicht. Dus ook daar wel heel tevreden van.

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:24

Dat wordt nog eens moeilijk kiezen zeg!

Heeft iemand ervaring met deze deken?

URL http://divoza.com/isroot/DivozaStore/li ... _60054.jpg

Amaroni Premium turnout high neck (art.no.: 60054)

waterdicht, ademend
1680 D ripstop polyester
400 grams vulling
hoge hals
polyester/katoen voering
loopsplitten, kruissingels
afneembare elastische bilriemen
staartflap
zware sluitingen
€ 224.99

Vind het wel fijn dat er een hoge hals op zit. Heb alleen nog nooit van dat merk gehoord.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 16:32

Er zijn zoveel verschillende dekens!
Wat zijn je eisen?
Zijn er andere paarden in de paddock - wei die de deken van JOU paard kunnen mollen?
Heb je een hekel (je paard misschien ook) aan schuurplekken bij de schouderpartijen? Moet ie waterdicht zijn? Moet hij makkelijk schoon te maken zijn? Bij Dekens waar wat meer katoen in zit zijn de vlekken wat minder makkelijk te verwijderen dan dekens waar veel kunststof in zit. Wat zijn je eisen aan de VOERING van je deken? Dekens gevoerd met zuivere FLEECE gaan bij de MEESTE paarden schuren bij de boeg, schouders, etc)
En nog belangrijk als je paard heerlijk buiten kan lopen in de winter: Blijft je deken goed liggen? Zitten er ogen aan zodat je ook BILkoorden kan bevestigen? Dankzij de bilkoorden kan een deken moeilijk verschuiven!
Veel mensen vergissen zich ook nog wel eens in de maat van de deken die op paard of pony past. Een NET iets te "kleine" deken gaat onherroepelijk schuren op allerlei plekken.
Zo ben ik op een BUCAS terecht gekomen. Ben van mijn stoel gevallen toen ik de prijs op internet zag maar de deken gaat nu voor de 3e winter zijn dienst doen. Het bedrag heb ik er al uitgetikt. Veel geld maar dan heb je echt wat. Nadeel is dat je 3 winters lang tegen de zelfde kleur kijkt, hihihi.
Bucas heeft ook ECHT WATERDICHTE winterdekens, stortbuien hebben GEEN kans!. Zodra je ze laat wassen loop je wel kans dat de waterdichtheid ook verdwijnt.
Belangrijk is dat je je stal EN je paard goed schoon houdt. Geen drollen of veel pis-mest in je stal betekent ook een schone deken behouden. Het voordeel van de Bucas vind ik dat er bij de boeg aan iedere zijde een paar "PLOOITJES" zitten die de vorm van de BOEG accentueren. Dit betekent dat die HOEKEN van de schouders dus BIJNA nooit kale plekken hebben. Vergelijk maar eens een bucas met een andere deken. Er zijn maar 2 of 3 merken die OOK die PLOOITJES in de boeg "naaien"...
Succes met de koop van een goede deken!

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 18:56

Welke van Bucas heb je dan? Wil er rond de 200 voor uitgeven. En ja, hij moet natuurlijk niet meteen kapot zodra er een ander paard aan trekt of wat dan ook. Schuurplekken had hij afgelopen winter wel wat. De maat is altijd wat moeilijk bij hem, hij heeft een vrij brede borst.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:27

Mijn Bucas Winterdeken is een Smartex, maat 195, beige met donkerbr rand, waterdicht, kostte toen: 185,00 en is 490 gram en toch NIET zwaar qua gewicht! Het is er 1 ZONDER hals. (alle dekens koop ik zonder hals)

Mijn Bucas herfstdeken is Bucas Regendeken, maat 195 cm, groen, waterdicht 142,94 is 220 gram en was gevoerd met een combi van WOL en FLEECE.

M'n Bucas, Sunshower, lichtgrijs, maat 195 cm was wel waterdicht maar die heb ik ZELF in de wasmachine gedaan en toen was ie niet meer waterdicht. Hij kostte 122,00 Deze was niet gevoerd en aan deze dekens kan je zien HOE ze waterdicht zijn gemaakt.
Deze Sunshower is vooral voor donkere paarden lekker. Het houd de zon tegen (witte paarden hebben minder last van de zon dan zwarte paarden) en je paard wordt er niet lichter qua kleur van. Ik deed deze deken eigenlijk ook op als "windjasje" voor hem voor de koude zomernachten.

Tegenwoordig hebben ze bij Bucas NIEUWE modellen dekens en ook Coolers enzo.

Houd er rekening mee dat als je een deken koopt met een hals eraan vast dat de manen van je paard kapot gaan. En persoonlijk vind ik dat een paard wel een BEETJE weerstand mag opbouwen hoor. Daarnaast heb je ook wel eens dagen dat het zonnetje schijnt in de winter en dan "drijft" je paard uit zijn deken omdat ie zijn warmte niet kwijt kan.

Je kan ook kijken op www.bucas.com maar sommige kleuren kunnen ze in Nederland niet leveren. Op de foto's kan je die PLOOITJES bekijken. Het gaan maar om hele kleine plooitjes maar die maken NET het verschil dat je paard geen schuurplekken krijgt.

Als staldeken heb ik Ankydekens maar daar kreeg hij wel schuurplekken van.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:51

Harry's Horse deken, winterdeken. Waterdicht.
Heeft het bij mijn (slooplustige) paard & paardenvrienden toch een paar maand uitgehouden Haha!
Moet een nieuwe gesp op (afgebroken Scheve mond ) en dan kan ie weer gebruikt worden Lachen (als hij past).

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:16

ik heb nu een 2dehands van br gekocht, met hals! ben benieuwd hoe land die het uit gaat houden!

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:19

De dekens van pagony bevallen mij altijd goed.. De prijs-kwaliteit verhouding is ook goed..

Sies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 09:22

De dekens van pagony bevallen bij supergoed op mijn grote brede paard.
Heb nu een regendeken van AMERONI gekocht, die pasvorm is echt mooi. Alleen geen bilriemen maar 1 riem van de linker naar de rechterflap.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 17:54

ik heb ook die deken die uit bit test kwam maar ik heb hem vorig jaar gekocht en bevalt me voor geen meeter slechte pasvorm op mij pony

ik heb nu een bucas