Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Alytje schreef:Ik doe mijn paard nu echt nog geen deken op. Hij kan echt wel tegen de regen en als de temperatuur daalt ligt hij ook niet meteen bevroren in de wei. Ik denk dat sommige mensen vergeten dat een paard echt wel tegen een stootje kan. Ik begin met dekens als de temperatuur onder de 10 graden komt.
cornelie schreef:Mijn oudste paard krijgt er vandaag ook weer een op. Hij kan binnen staan als het regent maar hij krijg snel last van zijn spieren. Koud zal hij het zeker niet hebben want paarden kunnen daar prima tegen maar kou op de spieren is bij hem altijd drama. En waar ze staan is er altijd veel wind. Mijn jonge merrie krijgt helemaal geen deken op.
ze maken maar een wintervacht aan en daar redden ze het prima mee

Mijn Arabier staat met een snotneus op stal, dus vandaag de knoop maar doorgehakt en als ze naar buiten gaat krijgt ze haar ongevoerde regendek op. Ik sta er nog niet volledig achter, want heb het liefst dat ze zo lang mogelijk zonder staat, maar omdat ze nu verkouden is en er de komende dagen weer zoveel regen gaat vallen, dan toch maar even een deken op. Als het weer warmer word en minder regen gaat hij er weer af.
kan hem overdag als het droog is en wat warmer dan vandaag gewoon weer af doen toch? wordt maar 10 graden vannacht.

Plucker schreef:Nu komt mijn ingewikkelde vraag,
Ik wil mijn paard eind september scheren is dat te laat?
En daarna gewoon een stal deken op... gezien het feit dat hij toch op stal staat kan dat dan nog eind september of ben ik dan te laat...
miriamrocky schreef:Plucker schreef:Nu komt mijn ingewikkelde vraag,
Ik wil mijn paard eind september scheren is dat te laat?
En daarna gewoon een stal deken op... gezien het feit dat hij toch op stal staat kan dat dan nog eind september of ben ik dan te laat...
ik scheer pas eind november en dat gaat altijd super dus je bent zekker niet te laat
ik leg er dan wel een 350 grams op