wanneer doen jullie de regen deken weer op

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: wanneer doen jullie de regen deken weer op

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 22:16

Nou nu nog even niet hoor, denk dat ze het bloedje heet eronder krijgt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:50

eergisteren bij mijn pony de regedeken op gedaan. Is wel een ongevoerd maar dan blijft ze lekker droog.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 12:50

De regendeken blijft nog zeker een paar maanden in de kast liggen. Bij mijn pony heb ik vrijwel nooit dekens op, maar misschien wel handig voor aankomend jaar, heeft ze niet zo'n berenvacht. Ze krijgt haar winterhaar normaal vrij laat en een ongevoerde deken is al wel genoeg om haar kort in het haar te houden. Maar goed dat was de afgelopen jaren zo. Het ligt ook helemaal aan het weer. Van regen smelt ze niet dus mag ze nog lekker zonder jasje staan

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 07:32

mijn paard heeft haar regen deken ook op ongevoerd

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:08

Mijn oudste paard krijgt er vandaag ook weer een op. Hij kan binnen staan als het regent maar hij krijg snel last van zijn spieren. Koud zal hij het zeker niet hebben want paarden kunnen daar prima tegen maar kou op de spieren is bij hem altijd drama. En waar ze staan is er altijd veel wind. Mijn jonge merrie krijgt helemaal geen deken op.

Wynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:27

kan je beter wel of geen regen-deken omdoen bij een 3-jarig paard?

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:31

buc(22 jaar) heeft nu zijn bucas weer op de smartex rain die kan van 0 tot 17+
hij is al wat dunner dan normaal dus vandaar de deken zelf trek ik nu ook een dikkere trui aan dan normaal het isgewoon frisser nu.(17 grade)
was hij wat dikkerhad ik hem denk ik niet omgedaan.
misschien snachts dan is het toch wat frisser en hij staat deze maand nog 24/7 buiten.

Perla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:34

het is net wat je zelf wilt,
als het paard gewoon nog lekker groen in de wei staat en verders niks mee gedaan word zou ik het paard niet een regendeken op doen, omdat hij zijn natuurlijke vetten wel heeft en hij vaak in een kudde staat dat ze elkaar kunnen warmhouden (staat hij alleen? zou ik hem juist wel weer een regendeken opdoen mits hij een schuilstal heeft) maar als het paard al getraind word enzo zou ik hem wel een regendeken op doen omdat door de regen (en al helemaal in combinatie met wind) zijn spieren erg koud/en stijf kunnen worden, dit is niet echt bevordelijk voor je training

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:43

Ik doe mijn paard nu echt nog geen deken op. Hij kan echt wel tegen de regen en als de temperatuur daalt ligt hij ook niet meteen bevroren in de wei. Ik denk dat sommige mensen vergeten dat een paard echt wel tegen een stootje kan. Ik begin met dekens als de temperatuur onder de 10 graden komt.

Wynoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:48

ja mijn paard staat maar 4 uur per dag in de wei.. en hij staat samen met een ander paard in de wei..

naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 11:52

Alytje schreef:
Ik doe mijn paard nu echt nog geen deken op. Hij kan echt wel tegen de regen en als de temperatuur daalt ligt hij ook niet meteen bevroren in de wei. Ik denk dat sommige mensen vergeten dat een paard echt wel tegen een stootje kan. Ik begin met dekens als de temperatuur onder de 10 graden komt.

Toch zijn er paarden, die bij een bui die langer dan een uur aanhoudt, het koud krijgen.
Dan staan ze echt te rillen! dit weet ik, omdat ik zelf zo'n koukleum heb, en een kennis van mij heeft een oud paard.. en dat heeft het ook al.
dus zodra het echt begint met buien die doorgaan, en doorgaan krijgt die van mij lekker zijn regendeken op!

ik denk dat je gewoon moet kijken naar je paard... en aan de hand daarvan moet oordelen of je wel of geen deken op doet!

het is denk ik net als bij mensen. De een heeft het snel warm, en de ander heeft snel koud!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:10

cornelie schreef:
Mijn oudste paard krijgt er vandaag ook weer een op. Hij kan binnen staan als het regent maar hij krijg snel last van zijn spieren. Koud zal hij het zeker niet hebben want paarden kunnen daar prima tegen maar kou op de spieren is bij hem altijd drama. En waar ze staan is er altijd veel wind. Mijn jonge merrie krijgt helemaal geen deken op.

Hier sluit ik me bij aan...
Mijn ene paardje staat nu onder een zomerdeken en bij regen onder een dunne regendeken.
Niet omdat ze het koud heeft, maar omdat ze een onzettend gevoelige rug heeft en zich bij 1 flinke regenbui helemaal vast zet...

Andere paardje heeft nergens last van en staat nog zonder voorlopig.

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:02

mijne heeft vandaag ook een regen deken op gekregen .... eigenlijk alleen maar omdat zijn spieren zo stram worden van de kou /regen/wind en hij is "al "16 dus ik denk dat ik een beetje rekening moet gaan houden met zijn leeftijd ... zijn spieren zijn zoiezo al snel stijfjes enzo .en hij stond laatst al te trillen ... bij die enorme regenbuien .... toen heb ik ze maar binnen gezte ook ivm het land ... ik heb zoiezo kwetsbare paardjes terwijl ik zelf niet zo flauw ben .... ze zijn 14/16/1,3 jaar oud ongeveer .

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 20:11

Ik doe het ongeveer zo, overdag niet boven de 15 graden + regen en wind dan komt er een ongevoerde regendeken op, onder de 10 graden gaat daar een fleece deken onder en onder de 5 graden krijgen ze een waterdichte winterdeken op. Zo komen ze niet dik in de wintervacht te zitten, maar er komt wel iets meer haar op zodat ze niet meteen ontploffen als de deken af gaat voor het rijden (buitenbak). Dit doe ik trouwens pas sinds ik een bak heb, daarvoor kon ik in de winter bijna nooit meer doen dan wat stappen en toen hadden ze niets op.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 07:18

Mijn ruin heeft met dit weer een zomerdekentje op.
Mijn merrie staat bij de hengstenhouder om keuringsklaar gemaakt te worden en krijgt daar nu de winterdeken op Nagelbijten / Gniffelen

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:38

mijn ponys krijgen helemaal geen deken op.. Scheve mond ze maken maar een wintervacht aan en daar redden ze het prima mee Knipoog

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:42

zo lang ie zonder kan houw ik hem dekenloos. Van een beetje regen gaat ie niet dood. iN de winter staat ie weer genoeg onder de dekens.

olga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 05:56

Die van mij heeft afgelopen nacht met een regendeken gestaan. Ze is nogal een watje en was alweer een beetje verkouden!

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:22

Ik was het ook steeds aan het uitstellen, maar het is de laatste dagen wel erg triest en fris weer, na de
hittegolf Scheve mond Mijn Arabier staat met een snotneus op stal, dus vandaag de knoop maar doorgehakt en als ze naar buiten gaat krijgt ze haar ongevoerde regendek op. Ik sta er nog niet volledig achter, want heb het liefst dat ze zo lang mogelijk zonder staat, maar omdat ze nu verkouden is en er de komende dagen weer zoveel regen gaat vallen, dan toch maar even een deken op. Als het weer warmer word en minder regen gaat hij er weer af.

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:15

Tja de een heeft het eerder nodig dan de ander, die van mij is snel wat stijvig en heeft het sneller koud als de rest, ikheb vanavond staan twijfelen..........

Ga nu een weekje op vakantie, maar mams houd het in de gaten.
Maar met zulk petweer krijgt hij hem gewoon eerder op, ook al is de R nog niet in de maand...............

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:19

heb vannacht gewoon een dunne waterdichte zomerdeken van bucas opgedaan. hij vond het in ieder geval niet erg! Knipoog kan hem overdag als het droog is en wat warmer dan vandaag gewoon weer af doen toch? wordt maar 10 graden vannacht. Tong uitsteken

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:24

Nu komt mijn ingewikkelde vraag,
Ik wil mijn paard eind september scheren is dat te laat?
En daarna gewoon een stal deken op... gezien het feit dat hij toch op stal staat kan dat dan nog eind september of ben ik dan te laat...

hildetc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 08:25

als het heel hard, je raad het al regent!!!!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-06 11:17

Plucker schreef:
En daarna gewoon een stal deken op... gezien het feit dat hij toch op stal staat kan dat dan nog eind september of ben ik dan te laat...

ik scheer pas eind november en dat gaat altijd super dus je bent zekker niet te laat
ik leg er dan wel een 350 grams op

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 12:19

miriamrocky schreef:
Plucker schreef:

ik scheer pas eind november en dat gaat altijd super dus je bent zekker niet te laat
ik leg er dan wel een 350 grams op

Eind november pas? Hij is nu al zijn wintervacht aan het kweken en er is al een pony op stal geschoren!
IK ben vanplan eind septemer... hij staat in een warme stal en staat niet op de tocht of wat ook.

Maar goed als jij hem in november scheert dan kan ik de mijne wel eind september scheren toch?! EN hij komt toch niet buiten ofzo alleen met rijden... en als het regent doe ik er een regendek op !

Groetjes Plucker