Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Duhelo schreef:als ik spray gebruik enkel op de hals, buik en billen. oh, en de benen.
vliegenfrontriem voor het hoofd.
op de zadelplek spuit ik niet, om te voorkomen dat het zadel wegschuift van de gladdigheid...

heeft je pony tenminste geen last van die irritante vliegen. jesse_rulez schreef:Bedoel je met 'sliertjes gordijntje' zo'n vliegenfrontriem?
Ik weet nog dat een keer een meisje bij ons tijdens de clubles met zo'n vliegenfrontriem aan haar hoofdstel wilde rijden. Maar ze moest het van de instructrice er meteen afhalen, omdat het veel te gevaarlijk is met rijden. Je paard schijnt dan minder te zien en kan dan eerder schrikken met alle gevolgen van dien.
De paarden lopen bij ons dan wel met zo'n vliegenfrontriem rond in de wei, maar niet tijdens rijden. Voor het rijden spuit ik gewoon met anti- vliegen of anti-daas spray en anti-vliegengel bij haar hoofd/ogen.
Duhelo schreef:dan is het ook gevaarlijk om met een paard met een lange en dikke voorpluk te rijden.
nu rij ik wel een koudbloed, maar die is 10 X rustiger en fijner te rijden met die sliertjes, zitten er tenminste geen vliegen in haar ogen te prutsen...