Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Het sterft hier van die dingen, we hebben ze dit jaar voor het eerst zelfs in huis (met geen water of paarden in de buurt) en bij de paarden in de buurt is het echt een ramp, ik werd gisteren bestormd toen ik naar buiten liep op stal en mijn pony die over het algemeen heeeeel rustig is als het om beesten en irritaties gaat en aan niks anders denkt dan eten, staat geen seconde stil als ik hem zonder deken buiten zet
Vraag me dus echt af hoeveel jullie er wel niet hebben! 

merk er niets van helaas! ) ik word zelf lekgestoken door de dazen
ik heb toch maar een vliegen deken aan geschaft want er zaten laatst minsten 15 op mijn paard , en dan ook voornamelijk bij de ogen , echt verschrikkelijk! what to do? ik weet het niet, ga denk ik maar eens dat enne vieze spul proberen te maken dat op de vorige blz staat! wizewo schreef:Waar wonen zij? Wat drijft hen? Wanneer is hun (volgende) aanval? wanneer krijgen ze hun slapengaansverhaaltje? Wat zijn hun favoriete slachtoffers? Wat zijn hun kwelgeesten? Wat vinden ze stinken en werkt? Wat vinden ze stinken en verbrand niet gelijk het hele paard mee? Wat is de beste sla-tecniek, rollen of hard slaan of beide? Welke tovenaars zijn bereid hun toverbrouwesels tegen normale prijs te verschaffen?
!). 

Rauka schreef:Bij mijn bucas vliegendeken kropen ze eronder, vorig jaar. Dit jaar zitten er veeele malen meer dan vorig jaar...
Wat mij wel duidelijk is geworden, is dat ze op zicht afkomen en niet op geur. Liever donkere paarden dan lichte. Door mijn donkerblauwe rijbroek steken ze dwars heen, mijn witte blijven ze uit de buurt.
Maar met zo'n écht topseizoen zitten ze óók op witte paarden, óók op hele lichte vliegendekens... Maar gelukkig niet in donkere schuilstallen
Maar met een fleece deken had ik nul komma nul last...