Neus gigantisch verbrand wat tegen doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

__Marloes__

Re: Neus gigantisch verbrand wat tegen doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 12:40

Wat heel erg helpt om het verbrande stuk te laten helen is Calendula zalf van VSM!! Helpt super!

Dat lapje van de Paardendrogist heb ik ook en ook die werkt heel goed! Ja Ik zou niet zelf iets gaan maken, aangezien je met meerdere dingen rekening moet houden. Oa dat het lapje niet tegen de neus gaat zitten als het paard inademt of drinkt etc.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-06 23:05

Ja daar zat ik ook al aan te denken. Denk dat het dus toch maar het paardendrogistlapje wordt. Nu nog even wachten op mijn salaris Tong uitsteken

Vesper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 09:49

Ze hebben ook speciale zonnebrandcreme voor paarde, zo'n stick.. Die heb ik, en het werkt echt super!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 11:20

maar 2 weken lang ? Gelukkig schijnt de zon nu niet meer dus denk dat het vandaag wel aardig weg is.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 17:54

Je hebt ook speciale vliegenmaskers.
Daar zit een extra stukje aan voor de neus, zodat die niet verbrandt.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-06 19:07

Ja daar zat ik ook naar te kijken maar die krengen kosten 60 euro en het is niet eens mijn eigen paard, vind dat dus een beetje veel.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 10:28

ik denk dat je eerst de neus weer moet laten genezen. voor verbrandingen en brandwonden kun je er Hydrocotiderm op smeren. dit is bij de dierenarts te verkrijgen.
wanneer het over is, zou ik de het insmeren met een hoge factor zonnebrandcreme.

Jonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 12:35

Ik weet niet of het al genoemd is ik gebruik voor m'n vz-paard zwitsal zonnebrand factor 30, helpt er goed.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 16:48

Zo'n lapje werkt wel, en op zijn verbrande neus kan je sudocreme doen (voor babybilletjes)

Mleen1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 20:43

uierzalf helpt echt is ook verzorgend! Cool

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:31

ik denk dat zon doekje aan het halster het beste helpt!

verder kan je er natuurlijk ook after sun op doen!

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 11:37

Sappos schreef:
Ik was vorige week een weekje weg en toen heeft niemand de neus(roze) van mijn vzpaardje ingesmeerd. Kom ik maandag terug even kijken is zijn neus knaloranje en keihard. Zo zielig. Nu smeer ik wel de hele tijd in met factor 30 het blijft hard en oranje lijkt zelfs alsof het een beetje gaat bloeden. Maar begin augustus ga ik 2 weken weg en als het nou nog steeds zo ziek heet is gebeurd het weer. Hij staat 24/7 in de wei zonder schaduw en ik denk neit dat de eigenaar zin heeft om elke dag heen en weer te gaan om zijn neus in te smeren (hij doet verder niks meer met het paard). Nu las ik in wat andere topics hierover over dat lapje wat je voor zijn neus kan hangen. Werkt dat echt zo goed en wat kan ik, behalve insmeren nog meer doen om zijn neus niet te laten verbranden? Het is echt sneu hij heeft er echt pijn aan.

Zo'n lapje werkt perfect. Mijn beide paarden waren verbrand op de neus en nu helemaal niet meer dankzij een lapje aan het halster. Ik heb wel eentje met een speciaal zonnegaas, niet zo warm op de neus en bij het ademhalen. gekocht bij De Paardendrogist (onlinewinkel op internet).

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 18:35

Mleen1993 schreef:
uierzalf helpt echt is ook verzorgend! Cool

GEEEEN UIERZALF op doen als ie in de zon staat, dat brand extra in!

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-06 10:56

Zijn neus is weer roze Go jij! Go jij! De korstjes zijn allemaal weg en hij is weer lekker zacht. Hoop dat het niet zo warm wordt als ik op vakantie ga.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:57

Zoek eerst de oorzaak van het verbranden.
Een paardenneus verbrand niet zomaar.
Anouar z'n neus verbrande ook altijd als een gek, ook als ik heel goed insmeerde. Oorzaak, een leverprobleem door krachtvoer.
Hij krijgt nu geen krachtvoer meer en z'n neus verbrand nooit meer. Ik heb de hele zomer nog niet hoeven smeren.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:57

bij ons staan er twee paarden met zo'n neuskapje van de paardendrogist en het werkt goed.
Iemand anders had de klep van een basebalcap op het halster vastgemaakt en dat hielp ook, scheelt wel een hoop geld Haha! .

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 11:37

Meisje bij mij op stal hoorde van iemand dat er nu factor 50 is, die neus van haar pony verbrand gewoon als het niet eens heet is alleen al als er zon is dus nu heeft ze die en hij evrbrand niet meer.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 23:13

Ik heb een zonnebrand van factor 60. Gewoon bij de drogist te koop. Het is ook nog waterproof. Volgens mij van Niveau of Garnier. Is echt een aanrader. Daarnaast kan zo'n neuskapje van de paardendrogist ook al een stuk schelen. Let vooral op de lichte en roze huid op de neus. Die is het meest kwetsbaar.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-06 14:09

als het zo warm is, is het al niet slim om um de hele dag zonder schadus in de wei te zetten.... dus zorg ten eerste eens voor wat schaduw