Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 21:36

Wirobelgje schreef:
ideetje voor anti-dazen spul
er bestaat toch walnootolie?
kan er daar niks van gemaakt worden waar je je paard dan mee kan insmeren voor die buiten gaat?

Als dazen dan toch iets tegen walnootbomen hebben dan moet daar toch iets mee te doen zijn?

Er is een spray waar walnootolie inzit. Walnootolie is behoorlijk prijzig dus ik denk dat die spray ook niet goedkoop zal zijn. Bovendien is het afwachten of het voldoende is wat er aan hoeveelheid in zit.
Maar mss het proberen eens waard, al is het maar alleen om te kunnen rijden.

Bravura

Re: Bah, die rotdazen zijn er weer :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:14

Hier stikt het van de dazen. Een van mijn paarden kan in principe niet zonder vliegendek aangezien haar hals dan geheel onder de bulten zit en opgezet is. Ze loopt dan continu heen en weer te rennen om aan de dazen te ontkomen. Ik had vorig jaar een monster van "horzelspray" ontvangen en heb dat nu maar eens geprobeert. Geweldig spul. Ze is nu al twee dagen zonder dek naar buiten gegaan en geen bultje te zien in haar hals!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:28

Die 'horzelspray'? Wat voor merk is dat? en heet het ook zo, Horzelspray?

ikke20

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:34

heb ze ook alweer gezien. ben lichtelijk allergies voor insectenbeten. vergeet altijd mn medicijnen of k laat ze op stal liggen of thuis. heel mn benen zijn ook al weer dik. k spuit wel mnpaarden altijd in. wat helpt tegen dazen is een emmer pakken daar puur azijn in doen en je paard ermee afsponzen(ik doe het met een spuitbusje werkt ook) je kan ook als je een vliegendeken gebruikt die in de azijn leggen werkt wel goed en kspuit mezelf er ook altijd even mee in. scheeld al wel en anders dood meppen

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:40

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:45

ik hou dit topic in de gaten! heb ze ook gezien vandaag grrr...

jentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:48

[quote="Bravura"]http://www.paardendrogist.nl/index.asp?strPageType=categoriepagina&intHoofdgroepID=143&intSubGroepID=144 Heet idd horzelspray. Puur werkt het prima; verdunnen met water werkt ook.[/quote]
is het kleurloos? ik heb namelijk een schimmel en heb eens hertshoornoliie gebruikt, het leek alsof ik een zebra had

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:54

ja die Atex is ook op basis van hertshoorn... gelukkig heb ik een bruin paard
Ik ga toch maar weer Atex halen. Het is wel duur, maar werkt!

jentel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:57

Ik bedoel die horzelspray is die bruin?

Ziiggy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:01

pff dazen.. ik haat ze

het enige wat bij mij tot nu toe aan spray's o.i.d. heeft gewerkt is
Azijn, Water, Citronella, en uhmz.. ?¿? nog iets ben even de naam kwijt.. voor geintresseerde even pm.. !!

En verder hard weg draven

secricible

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 09:40

hmm, dan ga ik toch eens zo'n bus horzelspray bestellen. Die dazenspray werkt ook niet? Heb inderdaad ook een bruine, dus maakt nietsu it

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:29

Inderdaad is Atex de enige die echt werkt.
Helaas geeft het echt enorme vlekken dus als je een schimmel hebt..... succes, hihi

Alle andere middeltjes vind ik waardeloos.
Ik geef liever 18 euro uity aan een fles atex dan dat we opgevreten worden door die beesten

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 13:51

Aangezien ik een appie heb is spray op hertshoornolie gebasseerd geen optie. Trouwens, het werkt ook niet echt uren achter elkaar maar voor rijden gaat het nog wel mits de dazen niet te agressief worden want dan trekken ze zich daar ook niets van aan.

Ik ga ook eens kijken naar die horzelspray. Als die maar geen vlekken achterlaat want dan kan ik daar ook weer niets mee. Gewoon door de week zou nog wel gaan als eventuele vlekken eraf te wassen zijn maar voor een wedstrijd is het geen oplossing.

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:00

Oooo jahoor. Ik schijn allergisch te zijn voor die steken.
Kan sinds vandaag weer een beetje mijn arm bewegen, al jeukt het en doet het nog pijn als de hel. Maar nu moet ik vd dokter altijd met een shirt met lange mouwen gaan rijden, wil ik een steek voorkomen.

Op stal staat er trouwens een middeltje wat wel heel goed helpt voor de paarden. Is wel een stukkie duurder, maar het helpt gelukkig wel! Weet niet of dat in midden bos ook werkt, want bij ons zijn het voornamelijk weilanden. Zal eens kijken hoe het heet..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:32

Tja, we kunnen er ieder jaar over zeiken, maar ze zijn er toch... Helaas, niks aan te doen...

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 15:54

Relaxed schreef:
Tja, we kunnen er ieder jaar over zeiken, maar ze zijn er toch... Helaas, niks aan te doen...

Dát is nog es een nuttige inbreng Relaxed.

Er zijn hier toch alweer verschillende methodes geopperd om je paard te helpen dus nutteloos is het niet.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:58

Pfff ja ik heb er al weer 3 van m'n paard afgetrokken!
Die krengen blijven zich nog vasthouden ook.
Ik zie regelmatig plekjes waar ze gestoken hebben, die krengen zijn echt niet leuk!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:07

ranna schreef:
Relaxed schreef:

Dát is nog es een nuttige inbreng Relaxed.

Er zijn hier toch alweer verschillende methodes geopperd om je paard te helpen dus nutteloos is het niet.

Ja en ieder jaar zijn er weer 20094974075 topics over dazen! Idem met veel regen of 35 graden!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 17:17

Citaat:
Narigheid met die sprays is gewoon dat ze letterlijk stinkend duur zijn en of niet, of heel kort werken.
Als we een week verder zijn zal ik mijn paard weer helemaal moeten inpakken in een vliegendek waar ook de hals en het hoofd door beschermd wordt anders is het geen doen voor hem buiten te zijn.

Mijn paard is helemaal ingepakt en ingesprayed, maar in ondanks dat toch dwars door alles heen gebeten. zie ook:
viewtopic.php?f=3&t=605229&hilit=

Walnoten bomen werken echt!!! Stonden bij mijn vorige stal (een hele wei vol). Ik kwam er al 12 jaar en heb vrijwel nooit dazen gezien daar.
Helaas kan ik ze niet zomaar bij mijn huidige stal in de wei gaan zetten.

Mijn paard krijgt ook sarcoiden van die beten, dat maakt het extra ....(vul maar een woord in)

Neverhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:46

Relaxed schreef:
Ja en ieder jaar zijn er weer 20094974075 topics over dazen! Idem met veel regen of 35 graden!

Is toch geen mens die je verplicht op het zoveelste topic over dazen te reageren Je kunt gewoon wegklikken als het je niet interesseert.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 19:49

Sizzle schreef:
Mijn paard is helemaal ingepakt en ingesprayed, maar in ondanks dat toch dwars door alles heen gebeten. zie ook:
viewtopic.php?f=3&t=605229&hilit=

Walnoten bomen werken echt!!! Stonden bij mijn vorige stal (een hele wei vol). Ik kwam er al 12 jaar en heb vrijwel nooit dazen gezien daar.
Helaas kan ik ze niet zomaar bij mijn huidige stal in de wei gaan zetten.

Mijn paard krijgt ook sarcoiden van die beten, dat maakt het extra ....(vul maar een woord in)

Ja die snertdingen bijten ook gewoon door een t-shirt heen. Er zijn inmiddels al weer de nodigen gesneuveld en er zullen nog velen volgen.
Maar dat van die walnootbomen vind ik wel erg intressant.
Het schijnt dat daar een stof in zit die dazen aantast in hun oriëntatie.

Dus mensen, allemaal walnootbomen plaatsen.
Ik wil eens kijken waar ik een paar van die bomen op de kop kan tikken.
Zal nog wel een tijdje duren voordat ze groot zijn maar kleine boompjes geven die stof ook af al zal het minder zijn.

Milly_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:53

Bij ons ook een dazenplaag, zelf zo erg dat ik er 5 in één klap heb kunnen doodslaan Mijn paard zit nu helemaal ingepakt (vliegedeken, vliegenetje) Normaal gebruik ik dit praktisch nooit, maar deze zomer is het echt wel erg!!! Mijn paard stond geheel onder de bulten van die beesten!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 19:54

Nu nog eens gaan kijken waar we die walnoten bomen kunnen kopen

AppaloosGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:00

Mijn paard is van de week ook gestoken

Ik schrok me rot. Had hem voor 1 nachtje een keer buitengelaten en zat helemaal onder de bulten. Rot beesten!

Is er ook een middeltje voor de bulten? Want ze zitten er nog steeds en jeuken denk ook nog wel.
Zou wel fijn zijn als ik er iets aan kon doen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 20:02

Zijn dat geen muggen bulten?
Want 's nachts zitten er geen dazen