Hebben jullie paarden last van de hitte ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 21:34

Lenneke_ schreef:
De haflinger bij Anouar in de wei duikt gewoon de sloot in, die is slim

Die is inderdaad zeker niet dom!
Paardenhier houden wel watergevechten met hun water, dat is wel super grappig. Zitten ze echt tot hun ogen in het water en spetteren de paarden aan de andere kant van de ton helemaal nat, lopen te gillen en te maaien erbij.. Stelletje debielen

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:29

De paarden hadden er gisteren wel last van, toen was het hier echt extreem warm. De zwarte stond zelfs een beetje te zweten en ze zuipen, niet normaal! Maar toch gaan ze niet gauw in de schaduw staan, de veulentjes gaan zelfs liggen zonnebaden! Gelukkig is het vandaag weer lekker koel.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:37

Ja, ze zijn hier slomer, lusteloos en willen niet werken. Niet zo heel raar.

Sammy78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:42

haha die van ons gaan gewoon onder de sproeier staan als het te heet wordt, gaan ze lekker klieren met de modder en er in rollen e.d.

verder hebben ze er weinig last van, maar nu worden ze over het algemeen ook niet overdag gereden maar 's avonds

opala

Re: Hebben jullie paarden last van de hitte ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:13

Mijn paard heeft er geen last van, maar ik wel. Ben daarom ook blij dat het nu lekker koel is

Libertylove

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 23:20

Die van mij heeft er tot nu toe geen last van. Normaal gesproken kon ik in de winter beter op het weiland gaan rijden, zodat Freykja rustiger was. Nu kan ik juist beter een buitenrit maken, aangezien Freykja nu juist veel drukker is in de wei met dit warme weer. Natuurlijk is ze wel bezweet, maar energie heeft ze nu nog zat!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 06:21

Mijn paardje leek er geen last van te hebben. Tuurlijk, door de hitte wat bezweet, maar die zin om te werken gaat er niet uit

Phrono

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 17:31

Lenneke_ schreef:
De haflinger bij Anouar in de wei duikt gewoon de sloot in, die is slim

Haha typisch. De haflingers bij ons hebben het met dit warme weer ook heel warm. Ik probeer dan ook savonds te rijden, anders staan ze een dagje stil.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:21

ja, die van mij heeft er ook wel aardig last van. ik merkte het aan d'r ; aan de manier waarop ze ademde en hoe opvallend rustig ze was.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 22:13

Faram heeft er wel sneller last van dan Flicka. hij wordt sloom door de hitte. ik rij hem met warm weer dan ook niet. Flicka laat ik ook staan, maar ze wil wel. haar maakt het niet uit. als ze dan in de zon gaat liggen staat het zweet tussen haar beentjes, en op haar borst, maar dat maakt haar niks uit. ze maait dan wel vaak lekker met haar beentje in de waterbak, om haar borst nat te maken.

het verschil wordt gemaakt door de mate waarin ze zweten denk ik. Faram zweet nooit, ook niet bij zwaar werk. hooguit een beetje onder de singel, maar verder niet. Flicka zweet wel snel, als ze in de zon ligt zweet ze vaak als flink bij warm weer. bij mensen is dat net zo. zweten is wel irritant, maar just degenen die minder kunnen zweten hebben een grotere kans op een zonnesteek of lichamelijke klachten door hitte. ook vallen ze sneller flauw enzo bij warm weer.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 07:49

PP --> SV

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 15:31

Die van mij heeft er heel snel last van, hij zweet erg snel. Ook wanneer er nog deken op alle paarden liggen moet hij bij die van mij er al af.
Ik rij nog wel maar vooral s ochtends en niet te intensief. Ik moet bij hem trouwens wel goed op letten hij heeft nl van die buien waarbij hij niet zweet en dus zn warmte niet kwijt kan! Hij gaat dan als een gek staan pompen en hijgen en dan zet ik hem zo vlug als het kan in de schaduw. Ook spuit ik hem dan meestal ff lekker af met lauw water.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:01

Sting vind een douche zo midden op de dag echt wel lekker! De tuinslang de lucht in en hij gaat er zelf onderstaan Knipoog.
Dan lekker rollen en dan ben je ook weer vliegvrij Knipoog.

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:04

Die van mij zullen dr ook wel last van hebben maar ze staan
gewoon buiten in de schaduw met elke ochtend vers koud water
in de tonnen.
Verder doe ik met dit weer niks met ze , alleen wassen.

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:38

die van mij vind het niet zo erg.
maar ik zorg wel altijd dat ik met dit weer 's avonds of vroeg in de ochtend mijn paard doe!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 16:42

Die van mij kan er goed tegen. Ze staat dag en nacht in de wei, met aan 3 kanten bomen, dus wel schaduw. Maar meestal staat ze in de zon te grazen. Wel drinkt ze veel, maar dat is natuurlijk normaal.
Ik rijd gewoon en ook dat vindt ze leuk, ze gaat even snel als normaal.. Tong uitsteken
Nu stap ik wel heel veel en korte stukjes draf/galop.
Ze mag ook af en toe iets drinken, maar niet te veel.. te koud..

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:18

Mijn pony's stonden vanmiddag in de volle zon te spelen met elkaar :S stelletje mafkezen..

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:09

Met dit weer sta ik gewoon om 6 uur op en ga rijden zodra de rest van de beestenboel is verzorgt is. We zijn dan voor 8 uur klaar en das prima te doen.
Verder kan hij in de schaduw of de stal wanneer hij wil en heeft fris water tot zijn beschikking. Zo komen we de zomer wel door.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:58

mijn paard zweet bijna niet, dus ik ben erg voorzichtig met hem. de kans op een zonnesteek is groter, en hij kan idd de warmte dan minder goed kwijt. gisteravond hebben we een rustig buitenritje gemaakt, maar hij had er weinig last van. het koelde toen ook al lekker af.
mijn pony kan het niks schelen, die zweet ook beter. zij wil gewoon van alles doen, rent gewoon mee langs het hek enz.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:03

[***] schreef:
Mijn paardje leek er geen last van te hebben. Tuurlijk, door de hitte wat bezweet, maar die zin om te werken gaat er niet uit Haha!

En dit is nu alweer het geval. Wel wil 'ie totaaaaal niet in de wei of in de paddock met dit weer en heeft 'ie pas zijn neusje heel iets verbrand.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:07

Nouks schreef:
Nouks schreef:
Mijn paardje leek er geen last van te hebben. Tuurlijk, door de hitte wat bezweet, maar die zin om te werken gaat er niet uit Haha!

En dit is nu alweer het geval. Wel wil 'ie totaaaaal niet in de wei of in de paddock met dit weer en heeft 'ie pas zijn neusje heel iets verbrand.

mijn paard heeft dat ook zo verschrikkelijk. hij staat nu speciaal in een wei met veel schaduw, maar hij verbrandt zó erg! de vellen hangen erbij, en het is helemaal rood. echt heel erg zielig. zonnebrand erop helpt niet, misschien dat ik iets maak wat ervoor gehangen kan worden...

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:31

MIjn paardjes hebben niet echt las van de hiten den gek kloten met elkaar in de wei
en als er gewerkt moet worden doen ze niet moelijk Lachen

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:37

Quima heeft er ook niet echt last van. Ze werkt gewoon normaal voor me en spuit dr wel lekker af na de les. Maar heb vanmiddag om 4 uur rijles, zit beetje te twijfelen of ik het zou doen. Wat vinden jullie?

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:56

mijne heeft denk ik niet zoveel last, maar hij is gewoon heel lui (dat begrijp ik Haha! ) vandaar dat ik ook niet rijd met zo'n hittegolf

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 12:09

mijn paardje heeft nie tzo heel veel last van de warmte als hij niks hoeft te doen:P maar moet hij werken dan is hij binnen notime helemaal nat.. daarom laat ik hem ook lekker met rust en staat hij lekker de hele dag op weide..