stoppen jullie voor regen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mirkip

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 10:59

nee ik stop niet als het regent ook niet als het stort.
Als het al stort voordat ik ga rijden wacht ik wel.
Ik stop wel als het staat te hagelen of onweren, of de regen moet wel giga mega zijn.

XeasterX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:54

Weer of geen weer, altijd Aafke weer

JoyCiej007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:58

Hmm, opzich zijn miezerregentjes geen probleem, (ik rijd nu meestal aangespannen met een shetlander) Laatst was het aan het miezeren, dus ik denk; ooh da lukt makkelijk... Ik had haar net ingespannen en reed weg, regende ietsje harder 'nou, dat moet ook nog kunnen'... eenmaal opweg begon het na een half uur toch echt wel Súperhard te plenzen, en wel een uur door he bah...... ikke kwam zeiknat weer thuis, om over de pony en het tuig maar niet te spreken die week daarna was ik superverkouden

Dus wanneer het ietsje regent of miezert, mocht ik dan besluiten om toch uitrijden te gaan, dan blijf ik voortaan in de buurt van huis, kan ik zo weer binnen een kwartiertje lekker droog thuis zijn

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 12:59

nouw als het hoost stop ik niet zozeer omdat ik bang ben dat me paard kou vat maar k kan er zelf niet tegen als het regent;) en ik vind het soms erg lekker om te rijden in de regen maar ja gezondheid gaat voor
vrijdag ook in de regen naar school gegaan 15 min gefietst in totaal en vanaf vrijdag avond ben k ziek daarom stop ik ook als het echt hard regend!!!

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:07

Ik rij gewoon door. Een maand of twee terug had ik les, en begon het ineens gigantisch te regenen. Gelukkig was het ook zo weer voorbij, maar ik was wel compleet doorweekt. Maar ben niet afgestapt, daar wordt je echt niet droger van.

_revanche_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:12

Als ik al aan het rijden ben, rijd ik ook gewoon door. Maar als het al staat te regenen dan ga ik niet beginnen met opzadelen

Iris_B

Re: stoppen jullie voor regen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:14

afgelopen zaterdag goot het als een gek!!! ik heb wel gewoon door gereden, ik rij dan niet een heel uur vol of langer, ik rij dan meestal een half uur, maar ik rij wel door, je kan ook gewoon een regenjas meenemen, blijf je ook droog, en je paard staat ook wel eens in de regen buiten, dus zo erg zal hij/zij het niet vinden denk ik!!!!

Janna_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:14

Als het al regent ga ik niet nog beginnen nee, dan wacht ik even tot de bui over is..
Maar als ik bezig ben ga ik wel door, water maakt mij niet zoveel uit

winxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 18:17

Nee ik rij ook gewoon door, behalve als het echt gaat onweren dan stop ik wel, maar dan word het ook gewoon echt gevaarlijk. Vind onweer ook gewoon een beetje eng.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 19:05

Ligt eraan. Als ik buiten aan het rijden ben wel, in de wei meestal niet..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:49

Stop niet, gewoon lekker door sjezen.

_Nancy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:54

Als ik toch al bezig ben ga ik niet helemaal afstappen tot het weer droog wordt, ten eerste kan dat misschien wel 2 uur duren en ten tweede ben je dan vaak toch al drijfnat. En idd; In Nederland is dat vrij moeilijk.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 16:59

Over het algemeen rijd ik wel door, alleen als het écht te erg word dan laat ik mijn paard even met zijn kont in de regen staan maar ik blijf er wel opzitten.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:13

gister heb ik nog in de stromende regen gereden .. ik dacht dat me jas waterdicht was maar dat bleek niet zo te zijn :d pas toen het onweerde ben ik eraf gestapt.

estherL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 21:42

mirkip schreef:
nee ik stop niet als het regent ook niet als het stort.
Als het al stort voordat ik ga rijden wacht ik wel.
Ik stop wel als het staat te hagelen of onweren, of de regen moet wel giga mega zijn.

geldt voor mij hetzelfde.. en als je nou in de ring zit op wedstrijd.. kun je ook niet stoppen he..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 08:44

Als het een beetje regent rijd ik gewoon door...als het plenst gaat ik naar de binnenbak en rijd daar verder
Maar voordat ik de luxe van een binnenbak had heb ik ook wel is tijdens een gigantische sneeuwbui door gereden.

Nu ben ik verwend

yv0nnee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:39

ik rij meestal gewoon door, meestal is er een stortbui die snel weer over is. Als het heel lang heel hard regent dan ga ik wel naar binnen, mijn pony gaat helemaal schuin lopen en de wei (ik rijd in een wei) is ook glad en nat.. Maar ik probeer zo lang mogelijk door te rijden in de regen!

Jenny_Moon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:42

Hoeso zauen wij stoppen voor het regen wij zijn niet uit zuiker
IK EN MEN PONY MOONLIGHT GROETJES JENNY_MOON

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:18

Ik rijd ook gewoon door, zelfs al hagelt het. Boeiend.
Kruip wel lekker in m n regenjas en onder mn grote hoed haha, maar gewoon zelfde tempo door.

We hebben een trainingsschema waar we aan moeten houden ongeacht het weer, als je hier in NL elke keer moet stoppen als het regent bouwen we nooit conditie op. Gelukkig heb ik een paard die het helemaal niet erg vind om nat te worden, of om te worden bekogeld met hagelstenen. Met die olifanten huid voelt ze er toch niets van :p

Als ik tijd heb om vóór dat ik ga rijden te wachten totdat de bui over is doe ik dat wel, maar meestal heb ik daar geen tijd voor en moet ik gewoon gaan rijden.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:31

Als het keihard blijft regenen wel. Dan kan ik ook niet echt meer goed trainen.

miilou_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 15:33

ik rijd gewoon door, als de zon schijnt, het miezerd op er een stort bui me komt overvallen!
maar als het al van tevoren regent dan wacht ik wel!

JaSpJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:15

doorrijden natuurlijk we smelten niet.
tenzei je niets meer ziet natuurlijk,
(als de hoosbui te erg is stop ik ook wel hoor)

Lins_Vetra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:19

Ikzelf wil wel doorrijden, maar mijn paard niet Ze houdt totaal niet van regen. Als het spetterd gaat ze heen en weer schudden met haar koppie en zodra het echt regent gaat ze met haar kont in de wind staan... Stiekem houdt ik ook niet zo van regen, dus vind het totaal niet erg

pientje4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 09:39

Ik stop ook niet...tenzij het echt stormt of onweert, dan draaien ze kont de hele tijd

Je bent toch al nat en anders sta je met een nog niet uitgestapt paard in de stal......

berijl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 11:10

ik rij gewoon door en zie het als een goede oefening voor concour in de toekomst. Daar kan je immers ook niet onder je proefjes toppen omdat `t begint te regenen.
Maar als ik tijdens het opzadelen zie dat er een bui aankomt, wacht ik wel even met rijden