Met deze regen en wind,(regen) deken op of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 14:51

Mijn paard staat ook 24/7 buiten, weinig beschutting. Tot nu toe zonder deken, maar ik zag dat ze van de week maar 4/5 graden opgeven voor de nacht, dat in combinatie met veel wind en regen vind ik wat te gortig worden.

Hij krijgt dus z'n ongevoerde regendeken op voor de nacht, of (indien alle weidegenoten het eens zijn) dan zet ik hem wel binnen voor de nacht. Lekker is anders...

_Angelique_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 19:46

Mijn paard wou ik ook gewoon zonder deken laten zien, maar pas toen het zo regende en waaide, stond ze helemaal te trillen.
Dus heb ik haar een ongevoerde regendeken opgelegd, en dat bevalt haar erg goed!

timokyana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 20:41

Ik denk dat je dit zelf het beste kunt inschatten,jij kent je paard het beste,al staan er 30 paarden zonder deken en jij wilt dat je paardje wel een deken op krijgt, dan nog, moet je zelf weten jij kent ze t best.
verder ben ik (oh jee) helemaal geen voorstander van dekens (respecteer wel iedereens mening en zal niemand veroordelen die wel een deken gebruikt) een paard kan zich in de natuur perfect warm houden, een deken drukt zijn haren juist plat waardoor het paard niet op de natuurlijke manier zijn warmte vast kan houden.(zoek maar eens op bij google) is echt een prachtig systeem van moeder natuur.Maar goed niet alle paarden zijn gewend zonder deken te staan en dit moet ook met beleid afgebouwd worden zodat je paard zijn vacht hierop kan aanpassen.En degene die wel een deken opdoen,ok zullen vast en zeker een goede reden hebben.
Maar mijn paardjes x tinker en x fries andalusier staan 24/7 buiten zonder deken wel met schuilstal en onbeperkt hooi om zich lekker warm te houden.
Dus ik zou doen wat je gevoel je ingeeft zoals ik al zei je kent je paard het beste.