Welke vliegenspray?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

romandour

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 22:28

ik heb altyd zo'n gele fles vliegvrij bevalt mij prima.

Antistar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:43

OemmiejO schreef:
'Veerust.' Eigenlijk voor koeien. Een grote, gele bus met een koe voorop.
Is lekker goedkoop en werkt (vind ik) het beste.

Ik ook; ben er heel tevreden over.

Ineke2

Re: Welke vliegenspray?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 08:56

Bremsenenbremse werkt erg goed vind ik. Beter dan de andere vliegenspray's die ik eerder heb gehad

Arlette1991

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 09:00

ik gebruik phaser, volgens mij van leovet ofzo. werkt heel goed en is ook tegen teken enzo wel duur maar dan heb je ook wat!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:56

Ik heb nou de Insect Repel van Excellent. Geweldige spray!
Ik wou eerst de Daas Repel, maar die lucht! Moet me nog even een maandje mentaal voorbereiden voor ik die fles ga kopen, aangezien ik zelf na het sprayen op één of andere manier ook altijd onder die zooi zit

Veerust heb ik ook gebruikt, was ik weer minder tevreden over. Ik gebruik em wel altijd in de stal, na het uitmesten, adem in, in de rondte rennen; alle vliegen proberen te raken; die vallen altijd spontaan naar beneden ; staldeur dicht en als ik later terugkom en de stal binnenkom is en blijft het vliegvrij!
Natuurlijk vergas ik m'n paard niet door haar erbij te zetten, die gaat pas ruim na tijd op stal.

lascolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:58

ik maak altijd zelf van thee azijn en citroensap en dat werkt super goed ! ( wel koude thee he )

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:51

ik gebruik alleen veerust, mijn paard heeft een dun velletje en heeft van diverse andere vliegenspray's de brandblaren op haar lijf gehad.

_Margarita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 06:29

bruine schreef:
ik gebruik alleen veerust, mijn paard heeft een dun velletje en heeft van diverse andere vliegenspray's de brandblaren op haar lijf gehad.

he bah... moet je nagaan wat voor troep die vliegenspray's ook eigenlijk zijn

bruine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:09

Citaat:
he bah... moet je nagaan wat voor troep die vliegenspray's ook eigenlijk zijn

dat kun je wel zeggen ja, ongetwijfeld zal het de vliegen weg houden maarja een paard met brandblaren is ook niet alles , het zijn over het algemeen de zeer sterke antivliegenspray's waar zij op reageert zoals die dazenspray en een oranjefles met zeer sterkgeurend spul wat je met een spons op moet brengen , de andere paarden hier kunnen erwel tegen.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:12

lekker goedkoop gewoon azijn. Zodra ze gaan zweten werken alle duurdere vliegenmiddeltjes ook niet meer en moet je toch weer opnieuw spuiten. Waarom dan niet het goedkopste pakken?

Veerust gebruik ik alleen wanneer ik dat bij de hand heb.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 17:29

Ineke2 schreef:
Bremsenenbremse werkt erg goed vind ik. Beter dan de andere vliegenspray's die ik eerder heb gehad

Bremsen bremsen gebruik ik nu voor het tweede jaar,en werkt echt tien keer beter dan al die andere dingen die ik had !!.
Veerust enzo vind ik nu dus niet echt meer werken,geef mij maar bremsen bremsen!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 23:14

is het trouwens niet zo dat elk paard verschillend reageert op de antivliegenspray, omdat hun zweet allemaal anders ruikt en dus niet door alle middeltjes geneutraliseerd worden?!

Ik gebruik een zelfgemaakte mix van etherische oliën, maar daar twijfel ik nog over.
Daarnaast gebruik ik een gele spray (vliegvrij van sectolin), maar ik moet toch iets anders gebruiken aangezien m'n paard helemaal onder de dikke bulten zit
Misschien toch maar die veerust proberen? Ik hoor van heel veel mensen dat die enorm goed werkt

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 23:16

Ik heb momenteel die van de Welkoop. Heb hem nog amper gebruikt dit jaar dus ik weet (nog) niet of ik tevreden ben.

___rOmeO___

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 10:21

Hoi!
ik heb een vraagje..
ik wil graag een vliegenspray zelf maken,
Hoe kan ik dat het beste doen?
ik dacht zelf aan:
Azijn
Citroensap
knoflook (poeder?)

Kunnen jullie mij verder helpen?

XxPatty

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 12:57

Ik gebruik Veerust of PBH-spray, die laatste geeft wel vlekken maar stinkt zo vreselijk dat niet alleen de vliegen weg blijven, maar er gewoon helemaal niemand in je buurt wil rijden Je valt nog net niet zelf van je paard af...

Pardon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:05

Wij hebben meestal Phaser van Leovet. Stinkt geweldig, en hoe meer je paard gaat zweten, hoe meer het gaat stinken! Helemaal goed dus!
Over vlekken zou ik niet weten, Pardon is dan wel een schimmel, maar hij zit nog in zn vlekken stadium (maar volgens mij moet het wel meevallen, de spuit verneveld erg goed!)

_Emm_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 16:07

ik heb veerust, het werkt goed en blijft een hele dag zitten als je paard niet rolt of zweet

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:45

Vorig jaar hadden we een bus Veerust, werkte prima.
Nu hebben we Zedan, werkt naar mijn idee ook erg goed en stinkt niet zo heel erg...gewoon gekocht bij de ruitersportzaak (Van Rijs).