Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Cassidy schreef:Ik kan alle kleuren op een papier zetten, maar dan betekend dat nog niet dat het klopt. Aan het neusje te zien is je paard heel donkerbruin.
BBreedveld schreef:Zweet afspoelen, eventueel een deken of alleen 's nachts naar buiten.
Ik doe alleen het eerste, de rest heb ik er niet voor over. Dan maar een bruine Fries.
- nooit een deken op doen in de zomer, de tijd dat ze lekker bloot door de wei kunnen hollen!
Ir111 schreef:Hoe minder dekens hoe beter vind ik. Ik vind het persoonlijk al erg genoeg dat er s winters deken op gaan.

ChristaMoor schreef:Ik heb gewoon twee paarden. 's-zomers een bruine en 's-winters een zwarte. Ik maak me er dus niet druk om.
Maar om zwart zwart te houden:
Deken van oren t/m staart.
's-nachts buiten, overdag op stal
Er schijnt ook een spray in de handel te zijn die ervoor zorgt dat ze niet bruin opkleuren.
Dat van het zeewier wist ik niet.
De mijne is nu ook nog zwart, maar dat komt denk ik omdat we nog weinig zomer hebben gehad....
Succes!!

saffier schreef:Ir111 schreef:Hoe minder dekens hoe beter vind ik. Ik vind het persoonlijk al erg genoeg dat er s winters deken op gaan.
Waarom leg jij er in de winter dan een dek op??
Mijn paard heeft dus ook een uv werende vliegen deken op 's zomers, maar dat is ook voor de vliegen beten etc... Anders zit ze helemaal onder de bulten, dat lijkt mij ook niet lekker.... En mijn paard heeft nog geen schuurplekken gehad van een dek. Die komt er namelijk dan ook nooit meer op........

maar dekens :S