Welke vliegendeken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Marrepar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:03

Ik heb een S&K Mosquito de luxe, de deken is los 50 euro en het halsstuk is er los bij voor 30 euro dacht ik.
superfijne deken!

OemmiejO

Re: Welke vliegendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:54

Ik heb dr een bij Agradi besteld. 20 maten te groot, moet dus een nieuwe.
*volgt dit even.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 19:35

Ik heb deze:
Afbeelding
Maar heb 'm nog nooit gebruikt.

Dinnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 18:45

Ik heb nu de harryhorse gekocht was bij onze ruitershop in de aanbieding voor 70€ normaal issie 90€ maar hij is heel fijn! alleen die kap voor om zn hoofd doe ik niet op hoor dat vind ik er zo zielig uitzien!

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 14:20

Ik heb de Harry's Horse, redelijk fijne deken, maar binnenkort aan vervanging toe gezien Marco's zomereczeemperikelen.
Voor mijn andere haf heb ik bij de hypo van global een vliegendeken gekocht van € 50, ligt fijn soepel en er is (nog) niets kapot gegaan, wat bij deze paarden nogal opmerkelijk is

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 20:29

Ik twijfel tussen HH fly protector, S&K met hals en equitheme. Die eerste staat hier al een paar keer. Hebben jullie ervaringen met de andere 2?

Is die HH niet te stug trouwens (schuurplekken)?

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 19:16

ik vind die van s&k niet fijn, bij mijn pard trekt die constant naar achter en de hals is te kort

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 21:46

heeft er iemand ervaring met de vliegendekens van rambo?

Tayga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 22:52

Loolapelooza schreef:
Ik heb de Bucas Buzz off, ben er zeer tevreden over! Heeft me 150€ -10% gekost
Voor mijn andere merrie heb ik zo een ouderwets visnet met een paasei sluiting die telkens open schuift. Nog even sparen en dan krijgt zij ook een fatsoendelijkere, of ik moet iemand die handig is met een naaimachine eens lief aankijken...

Die stof van de HH vond ik trouwens niet lekker, veel te stug en te "warm" de Bucas heeft nog fijne mazen maar de HH is nagenoeg helemaal dicht

Is de Bucas wel fijnmazig genoeg om die kleine rotvliegjes tegen te houden?

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:07

Ik heb de bucas, ben juist voor bucas gegaan omdat de zo fijmazig was en lekker soepel. Rambo vond ik erg stug en gigantische gaten, daar konden al die vliegen zo doorheen vliegen! Mijn paard heeft er een hele zomer mee gelopen, ook met al haar vriendjes mee gekriebeld en de deken is nog helemaal heel. Vond hem alleen wat krap rond de borst, ze heeft een erg brede borst voor haar groote. Maar geen schuurplekken of iets dergelijks gehad. Alleen was de hoofdkap geen succes, die lag na 5 minuten al in de wei

Hier even een fotootje van de stof van mijn bucas:

Afbeelding

zoals je ziet, heel fijn, maar is wel licht en luchtig dekentje

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-06 23:09

Dankje

Dan wordt het voor mij denk ik ook 2 x een bucas. Vind ze er erg fijn uitzien!

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:57

Ik heb uiteindelijk bij Divoza een blauwe pagony gekocht (met hals) en die ligt heel erg goed. Niet onbelangrijk: hij was 49 euro. Ik twijfelde nog, maar HH is 20 euro duurder (optie2) en bucas met z'n 150 euro kan wel heel mooi zijn maar dat vind ik echt teveel. Ik heb voor mijn bucas overgangs/zomer deken ook maar 80 betaald, waarom moet die vliegendeken dan zo belachelijk duur! dat is bijna e prijs van een waterdichte winterdeken.

Sies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:01

HH fly protector ging bij mij 3 dagen mee en de hals past niet. De kap en deken paste verder goed. helaas is hij helemaal aan flarde. Dus nu iedere dag insprayen en knoflook voeren ik weet het anders ook niet. Maar iedere 3 dagen een deken van 70 euro en ik ben zo blut!

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:06

Ik heb om die reden de HH niet gekocht, bij ons op stal was de HH ook binnen een week stuk terwijl dat de Pagony (dezelfde als ik dus nu heb) perfect tegen een stootje lijkt te kunnen bij dat zelfde paard.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:45

ik ben wel zeer tevreden over de hh fly protection erg sterke deken vind ik het..

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:44

ik heb deze..
ik weet alleen uit mijn hoofd wat voor merk het is maar ik kan er een hals en hoedje bij opzetten ideaal!
(dat donkere op de kont is gewoon nat geen vlekken ofzo..)

Afbeelding
zonder hals..

Afbeelding
nu met hals heb hem niet vast gemaakt aan het halster maar die zit er anders wel aan vast.

(foto met hoedje heb ik er niet van die heb ik er ook eigenlijk bijna niet op..)

Mungbean

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 11:09

Sizzle schreef:
Ik heb uiteindelijk bij Divoza een blauwe pagony gekocht (met hals) en die ligt heel erg goed.

Hij ligt idd goed bij de paarden/pony's bij wie ik 'm had gezien. Nu blijkt hij bij mijn paard niet te passen (te krap op de schouder) zucht. Ben ik dus gisteren in het ongelooflijke takkenweer een half uur naar Divoza gefietst (en daarna weer terug) om 'm te ruilen voor een Amigo bug rug. Deze zit heel goed, maar nu heb ik weer een maat te groot, moet ik weeeer terug (wel erg goed voor mijn conditie). IK WIL EEN AUTO!

Tamara21

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 16:50

Dyyy schreef:
Ik heb deze:
Afbeelding
Maar heb 'm nog nooit gebruikt.

Deze deken heb ik ook en het is echt een superding!!!
Deze deken is ook nog eens tegen de zon(houdt de warmte tegen en dan blijft het lichaam veel koeler)

Heb nog zo'n deken besteld als reserve Haha!