Hoe doen jullie dat met rijden in de zomer?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:44

om 2 uur smiddags dan is het altijd het warmste.... natuurlijk kan het op een zomerdga om een uur of 12 al erg warm zijn, dan rijd ik natuurlijk ook niet....

en trouwens als het echt zo warm is, dan rijd ik ze ook niet, longeren ook niet. dan ga ik lekker stappen met ze, of in de binnenbak losgooien ( daar is het bij ons altijd koeler ) of lekker grazen onder de bomen in de schaduw... maar echt werken hoeven ze dan niet.

ik zou er niet aan moeten denken dat ik met 25 graden de marathon moet gaan lopen....

Prince_

Re: Hoe doen jullie dat met rijden in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:45

gewoon een beetje buitenrijden,en lekker veel stappen

Taffje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:49

Gelukkig wonen we in een land waar het niet al te vaak temperaturen zijn van boven de 25 graden en bij 20 a 21 graden vind ik dat je nog prima gewoon kunt rijden, wel flink uit stappen en evt even afpuiten.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:49

OrissE_GipsY schreef:
ik zou er niet aan moeten denken dat ik met 25 graden de marathon moet gaan lopen....

Toch zijn er mensen die dat doen.

Maar dat zijn dan wel mensen die tegen warmte kunnen én goede voorzorgsmaatregelen treffen om niet oververhit te raken (= goed drinken en koelen).

Kun je niet goed tegen warmte, doe dan gewoon lekker rustig aan. Kun je er prima tegen, dan kun je ook je training best voortzetten bij warm weer. En dat geldt ook voor je paard.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 17:55

Tavanta schreef:
Gelukkig wonen we in een land waar het niet al te vaak temperaturen zijn van boven de 25 graden en bij 20 a 21 graden vind ik dat je nog prima gewoon kunt rijden, wel flink uit stappen en evt even afpuiten.

Nee maar we wonen wel in een land waar het eens in de zoveeltijd gerust 1wk rond de 30graden is...een ware hittegolf

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:30

Hmm als het echt te warm is alleen 's morgens of 's avonds maar dat valt reuze mee in Nederland. Zomers altijd lekker veel ontspannen buitenritjes en lekker afsponsen dat maakt al veel goed met dat weer

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 18:34

Ik meestal echt vroeg mijn nest uit, dan zijn er ook nog maar weinig dazen en is het in de regel nog wel fris. En dan wordt er ook wel degelijk gewoon gewerkt, met als het even kan een douche naderhand

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 20:21

Karin schreef:
Als het heel warm is, ga ik soms gewoon overdag trainen. Wedstrijden vinden namelijk ook plaats gedurende de dag en niet (alleen) in de vroege ochtend of 's avonds.

Dus train ik mijn paard ook bij hoge temperaturen. Niet dagelijks, ik wissel het af. De ene keer rijd ik 's morgens, de andere keer 's avonds, maar dus ook wel eens overdag. Net hoe het uitkomt. Ik ga iig de hitte niet vermijden.

Gelukkig kunnen we er allebei goed tegen. Ik kan me voorstellen dat je liever niet in de hitte rijdt als je paard en/of jijzelf er niet goed tegen kunt.

Ik zit heel erg met de angst voor een zonnesteek bij het paard.
Daar zijn wij afgelopen jaar bijna een veulen aan verloren.
Dus dat blijft toch in je hoofd zitten.
En idd, als ik ga starten kan het idd zijn dat ik midden op de dag moet rijden. Maar dat is een zorg voor later aangezien ik dit jaar pas bij het indoor seizoen wil starten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 20:27

Mn zus en ik gaan als het warm is aan het begin van de avond of 's ochtends, en dan zonder zadel.
Als het heel heet is rijden we helemaal niet, dan mag ze gewoon lekker in het land/bak blijven

ja_nee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 10:20

Inderdaad sochtends of savonds gaan rijden Héérlijk.
Soms ook overdag gewoon een buitenritje hoor, lekker rustig aan en goed insprayen tegen de vliegen.

Maar vroeg of laat op de dag is voor paard en ruiter natuurlijk het
fijnste

Bluebontje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 12:16

Als het echt heel warm is, rij ik 's morgens of 's avonds. Overdag zit ik aan het strand. En als het echt bloedheet is, rij ik helemaal niet. Vind het niet lekker en mij npaard ook niet.... Plakkerig jak

BiBaMi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 16:28

Ik heb nog maar sins 3 maanden een pony, maar ik ben vanplan om zochtens heel vroeg te gaan rijden. Als ik op school het 1e uur moet beginnen, moet ik om kwart voor 8 weg.
Half 8 wel thuis zijn dus, dus denk dat ik dan gewoon om half 7 ga rijden eventjes. En aan het einde van de middag, 4 uur ofzo.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:09

Het hangt er bij mij sterk vanaf wanneer ik op de dag tijd heb ivm school en werk. Ik probeer 's zomers met name 's ochtends en 's avonds te rijden, maar dat lukt niet altijd. Dus ik rijd ook wel eens overdag.

Ik hou er wel rekening mee dat we wat rustiger aan doen als het echt snikheet is, bijv alleen stap, of een extra dagje vrij.

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:59

Mijn paard en ik wonen tussen meerdere rivieren. Op een warme dag is er niks lekkerder dan eerst een stukjej langs de dijk te galloperen, vervolgens naar de overkant van de rivier te zwemmen om het zweet weg te spoelen en dan in stap weer naar huis...

Conny_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:02

ik rijd altijd 's avonds als het echt warm is. En zomers werk ik dan ook op een paardenstal en dan beginnen we extra vroeg als het zo warm is.. 7 uur en als het super warm is al om 6 uur (maar dat heb ik nog niet meegemaakt )

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:15

Ivm met werk/school/strand rijd ik vooral s'avonds met warm weer.
Veel buitenritjes of dressuur op een laag pitje.

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 14:46

Heel vroeg in de ochtend (rond een uur of 8/9) of laat in de avond (weer om 8/9 uur). Of gewoon overdag, maar dan gewoon een beetje doelloos rondstappen.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:29

Zoals de meesten al zeggen ja s`0chtens vroeg of sàvonds

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 18:53

Bij erge warmte zoals hier al aangegeven word, s'morgens of s'avonds wanneer het nog wat koeler is. Verder lekker een buitenritje maken en niet al te zwaar werk.

_Iris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:54

S'morgen of s'avonds inderdaad,,
Over dag wil ik nog weleens een buitenritje gaan maken in het bos of bij de waal.

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 14:38

Meestal 's avonds wat later... Of iets later in de middag (rond een uur of 5) buiten lekker stappen, of wandelen..

Ntlie_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:28

Buitenritjes gewoon wanneer ik zin heb (tenzij het echt súperwarm is), dan ga ik naar het bos en als het heel warm is stap ik veel en is de rit wat korter dan normaal.

En echt in de bak rijden het liefst wat vroeger op de dag.

Saar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:33

lekker spelletjes spelen met water! waterpistooltjes,waterballonen etc

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 22:45

meestal 's avonds, al ging ik vorig jaar soms om 05:00/06:00 al als het echt gigantisch warm is. Dan is het nog enig sinds uit te houden

magicrover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 11:01

Ik rijd als het boven de 30 graden is echt niet. Tussen de 25 en 30 is het stappen en trainen met veel licht werk tussen door. Ik train dan wel want op de wedstrijden kan je soms niet anders dan in de hitte losrijden en starten. De twee wedstrijdpaarden rijd ik ivm werken van 7 tot 8 en de andere 's avonds. De jonge paarden licht werk en veel het bos in meestal rond 5 uur eentje en de andere na het eten. Merk dat mijn paarden niet echt moeite hebben met de warmte. Mijn lesafspraken pas ik wel aan met dit weer.