pff zoveel eczeemdekens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: pff zoveel eczeemdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 07:40

linlovesyou schreef:
Heeft er iemand ook de invahoe halsdeken alleen??

Mijn pony begint weer dit jaar met schuren en ik wil er nou toch wel een stop opzetten.

maar als ze nou al schuren en ze hebben die halsdeken om, maken zehem niet kapot dan??

Ja die heb ik! Ik heb de halsdeken ook pas begin mei omgedaan, dan is het schuurseizoen allang begonnen voor mijn paard
Ze schuren hem niet kapot hoor, alleen de deken kan wel afzakken en dan krijgt mijn paard altijd last bij de voorpluk (omdat daar geen bescherming meer zit).

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 10:22

Ik heb net toch maar besloten om een deken met hoofdkap te bestellen bij Meulenkamp.

Dankzij jullie links kon ik zo mijn (meest voordelige) keuze maken

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:28

@marjolein
Ben je er wel tevreden mee?
Ik wil hem ook gaan bestellen nu.

Mijn pony schuurt ligt, en alleen op der hals. Dus dan vind ik het ook zo wat om der in een hele deken te hijsen.

maar het schuren is wel weer erger geworden, dus wil het nu toch stoppen.

Staat jouw pony ook met andere?
Houden die het wel een beetje heel?

Lodinn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:06

Die van mij staat onden een Boett deken. werkt goed en is heel sterk. Boett lijkt me ook de fijnste deken..

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:00

Heb die van mij in een bucas buzz-off gezet vandaag...
Alle vliegen en beestjes kwamen in de stal schuilen.....zucht!!!

linlovesyou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:01

Hebben jullie paarden er nou ook last van als het dit weer is?
Slecht en stormen?

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:08

Ja, niet zo erg als anders, maar nu zaten er op stal heel veel vliegjes en beestjes dus heb nu zijn deken ook omgehouden in stal....
Laat ze lekker onder een blaadje schuilen.....

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:34

Ik heb voor mijn fjord de deken van de volgende site.
Maat s is voor paarden tot 1.50, maar die was voor haar te klein, ik heb nu maat M, en die valt behoorlijk groot, maar je kunt hem op de rug nog wat korter instellen. Toen ik hem kocht was hij nog 120 euro geloof ik , maar nu zijn ze 99 euro. Een buikflap met 3 verstelbare banden en een rits in het halsdeel (let op ze verkopen ze ook zonder rits).
http://www.reitsport-zillke.de

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 22:37

maupiepleun schreef:
pleuni staat onder een Bucas voor het 3e jaar denk ik.

Ik heb alleen haar manen weer moeten kortwieken anders paste het niet onder de deken, mjah fjord hea

Afbeelding

er zit dus ook een buikflap aan

Welke maat heb je voor jouw fjord, ik vind het hem heel goed passend lijken, alleen de staartflap vind ik matig.. aan de kleine kant.
Bij mijn deken zit er een hele grote flap aan en onder die flap zit de staart nog ingepakt, je maakt dan een flapje om het bovenste gedeelte van de staart vast met klitteband.

Samouray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:31

Ik heb vanavond de Pagony Eczema op mijn paardje gepast, maar was nogal aan de kleine kant. Dat wordt dus weer een retourtje Leek voor een grotere maat... Heeft iemand ervaring met de deken?? Hoe lang gaat hij ongeveer mee? Is hij bestand tegen geknabbel van mijn andere paardje?

Ik heb ook een zomer geprobeerd met de Bucas Buzz Off (zonder masker), maar daar 'piepten' die kleine vliegjes onderdoor. Steeds als ik de deken afdeed kwamen ze met zn allen er onder vandaan zetten.

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 06:56

ik moet ook een deken aanschaffen
hebben jullie ervaring met de rambo sweet hoody????

dat is dus deze deken
Afbeelding

En met die bucas buzz off he gaan ze daar niet onder zweten?

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:25

Ik vroeg mij ook af of iemand die hoody al heeft, ziet er heel fijn en mooi uit zo op het plaatje, volgens mij is het een nieuwe deken. Mooi in de nek bedekt en over de oortjes. Maar wel een flink prijskaartje dacht ik.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:29

heeft iemand misschien enig idee waar ik een (exceem)deken kan kopen voor een minishet.... en wat ie dan ongeveer gaat kosten

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:40

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:42

ja, maar ik wil wel het liefst hier een beetje in de buurt, dus heteren, bennekom, wageningen en omstreken.... mocht het niet passen, is het altijd handig als je hem zo weer kan ruilen

toverpaardje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:45

Ja dta is natuurlijk zo, maar je mag hem weer terug sturen. Want dat heb ik namelijk ook gedaan.

XxXLienkeXxX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 14:45

toverpaardje schreef:
Ik vroeg mij ook af of iemand die hoody al heeft, ziet er heel fijn en mooi uit zo op het plaatje, volgens mij is het een nieuwe deken. Mooi in de nek bedekt en over de oortjes. Maar wel een flink prijskaartje dacht ik.

Hij kost 165 euro dus vind het nog meevallen

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:08

Die Bucas fly off en de hoody zijn geen eczeem dekens..

Ik heb hier nog een Boett deken maat 0, heb ik gekocht voor de shet maar bleek te klein.. voor 100 euro is ie te koop.

Minishet maten heeft http://www.demeulenkamp.nl/ kosten wel 140 euro.

De Pagony is er alleen in grote maten?..

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 16:27

Ik heb die van HH. Erg fijne deken, zit een flinke staartflap aan, en daar heeft mijn paard ook het meeste last van jeuk.

Rijlaarsdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 16:47

heb nog een boett die dit jaar de 6 keer om is. omdat het nu echt wel een beetje op begint te raken had ik pagony gekocht. binnen 1 dag al een gaatje. verder vind ik hem minder mooi passen en de gespen een beetje log en groot zijn.
de volgende wordt gewoon weer een boett, dan maar wat extra centen,maar dat vind ik het wel waard.
heb ook nog een ivanhoe hals deken, daar ben ik wel zeer tevereden mee.
gr.

Samouray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 19:44

Nou... heb één dag de Pagony op gehad, zit inmiddels bij mij ook een klein gaatje in. Maar de deken zit toch niet goed. Ik vond de pasvorm al niet OK, maar dacht dat het wel kon. Niet dus...
Helaas, 70 euro armer, maar ik weet inmiddels wel dat Sam er baat bij heeft. Hij staat ondanks alle vliegen rustig op het land in plaats van constant te gaan rennen en rollen.
Maar nu moet ik dus kijken naar een andere eczeemdeken. Het probleem zit 'm in zn schoft. Sam heeft een hoge schoft en daardoor trok de deken erg op zijn borst. Maar ja, een maatje groter lijkt me geen oplossing, want de rest van de deken zit nu (iets te) ruim.

Weet iemand van jullie welke eczeemdeken wel goed past bij een hoge schoft??

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 21:43

Liekjuh schreef:
En met die bucas buzz off he gaan ze daar niet onder zweten?

Geen last van hoor!
Ben er super blij mee.

Hij heeft nog een paar dagen geschuurd, maar nu is het helemaal over.
De plekken worden weer mooi en het paard is echt blij met de deken.

Chavalli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:37

mijn paard heeft ook de eczeemdeken van Divoza (pagony), hij beviel eigenlijk heel goed, aleen is hij op een gegeven moment weer zo hard gaan schuren, zodat bij z'n kont een heel groot gat in de deken gekomen is.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 15:46

Mijn (IJslander)merrie heeft nu voor het tweede jaar de eczema van Pagony op. Ik vind hem hem heel goed bevallen. Hij is nog steeds helemaal heel, op een paar hele kleine gaatjes na.
Mijn merrie krijgt geen schuurplekken van de deken. Ze rolt ermee en kroelt met andere paarden en hij overleefd dit tot nu toe goed. Ik ben erg tevreden.

Mirjam

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:43

Degenen die een Bucas Buzz Off gebruiken. Ligt die deken ook 's nachts op je paard?

Mijn paard staat 24/7 op de wei, en ik ga het niet redden om iedere ochtend een deken erop te leggen, ff los van het feit dat je dan eigenlijk voor zonsopgang zou moeten zijn

Mijn paard schuurt vooral zijn staart, soms ook wat de manen, met een eczeemdeken van pagony of de duurdere versies ben ik bang dat er binnen de kortste keren een groot gat zit ter hoogte van de staart.

Een vliegendeken met een grote en stevige staartflap lijkt me dan nuttiger. (mijn paard schuurt namelijk ook in de wintermaanden, en dan biedt een staartflap altijd al uitkomst).

Maar mijn vraag: is die deken ook geschikt voor 24/7 op de wei?

Ik ga aan het eind van de middag eens een bezoekje brengen aan de Divoza