wat is het nut van een zomerdeken???

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: wat is het nut van een zomerdeken???

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 07:43

chelsea82 schreef:

Voor de zwarte paarden hebben we een speciale vliegendeken, het zelfde idee als de Anky maar dan reflecterende kleur.Hierdoor blijven ze ook lekker koel en verkleuren ze niet.Vaak willen friezen nog wel eens bruin worden en met deze deken behouden ze hun kleur.

mijn zwarte paard zal mn 1e paard zijn die idd een deken op krijgt in de zomer(dit jaar nog niet, staat in opfok)
ja en mn eczeempony, die heeft een boettdeken op gehad
maar mn zwartje gaat volgend jaar naar de keuring en wil ze dan ook graag zwart hebben ipv bruin!

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:55

Die van mij staat nu gewoon zonder als het 's nachts regent, regendeken anders niet.

Al dat getut altijd..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:00

Een vriendin van mij gebruikt zomerdekens als staldeken.
Ik zelf doe ze niet om, mijn Fries kan zelf de schaduw op zoeken en zo'n deken, werkt ie wel écht verkoeld dan? Als 'ie van Anky is zal ie ook wel behoorlijk prijzig zijn, of niet?

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 14:24

ik heb een zwart paard en in de zomer gebruik ik een hele lichte deken, als de zon fel schijnt op dr zwarte vacht is dat warmer dan alsie op de lichte deken schijnt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:13

Hmm, ik weet niet of ik het wel wat vindt..
Ligt eraan of er weer deze zomer hittegolven aan zitten te komen of niet
Ze kan in ieder geval de schaduw opzoeken, insecten probeer ik door middel van masker & vliegensprays zoveel mogelijk te vermijden en afspuiten en afsponsen met Tea Tree doe ik ook dagelijks.

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 15:15

bij my heeft ze m alleen op als t echt nodig is hoor en ik vind dat pas als de mussen van t dakvallen, niet bij 24 graden dus

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 17:36

van het verkleuren tja als ze het echt warm krijgen gaan ze wel in de schawduw dat moet er ook gewoon wezen in een wei

ik blijf er bij zommer deken heeft geen nut

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:58

Citaat:
Paarden in het wild hebben geen zadel op, worden niet bereden, staan altijd buiten, hebben weet ik hoeveel ruimte tot hun beschikking. enz enz enz enz enz.

Ik wil niet vervelend doen maar ik wordt wel een beetje moe als ik dit soort kreten weer hoor.
De manier waarop de paarden door de mens gehouden worden, heeft helemaal niets te maken met de natuur.
Het is aan je zelf wat je met je paard wilt doen maar het is wel verstandig een dekentje op te doen als je paard geschoren is of gewoon kort in het haar zit.

Dus al jullie paarden stonden vanaf hun eerste dag al met dekens op?

Als je gaat beweren dat paarden niet zonder dek kunnen heb je het echt mis hoor.

Meestal staan ze tot hun 3e zonder deken in de opfok en geen haan die er naar kraait maar als het dier ineens op stal komt moet er een deken op.
Dat snap ik nooit(tenzij je scheert).

Een paard kan zichzelf prima warm houden ongeacht ras.

Sam_Elena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 20:46

ja ok 1 van mijn paarden krijgt in de winter een deken op, mja ze is 24 jaar en komt echt slecht in dr vacht voorderest laat ik t meestal ook hangen...

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 12:38

de tinker heeft nu een zomerdeken om. vind het NET te winderig om zonder deken in de wei te doen. en vooral door alle modder waar ze graag in rolt, blijft ze min of meer een beetje schoon vanaf mei gaat de deken helemaal af tot eind september/oktober

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:33

Cassidy schreef:
Ook in de zomer heb je soms dagen dat de temperaturen tegen de 10 graden zit. Ook in de zomer trek je zelf weleens een trui aan omdat je het koud hebt.
Overigens vind ik de vergelijking met paarden in het wild niet opgaan. Die zijn de hele dag in beweging en kunnen zich warm houden. Een paard dat in een box staat kan dat maar beperkt doen.

Helemaal mee eens

Daarnaast zet ik mijn paard eigenlijk de hele zomer wel met een zomerdek op in de wei. Voornamelijk tegen steekvliegen (goede vliegendeken zou ook nog kunnen, maar een dun katoenen zomerdek werkt net zo makkelijk).

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 10:38

ik doe die van mij wel een zomer deken op omdat ze nogal vatbaar is voor kou.. maar als het echt vollop zomer is hoeft ze haar deken natuurlijk niet op het is vooral als het regent en ze staat wel buiten dan krijgt ze toch wel even een dekje op.
en aangezien de zon niet alijtd in nederland schijnt heb ik een zomer deken.