scheren in de zomer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rytir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 09:44

Vonnie84 schreef:
Goh, ik was net het centrale scheertopic aan het zoeken. Ik ben ook aan het twijfelen of ik m'n paard zou gaan scheren. Hij is al goed verhaard, maar nu komt er geen haar meer vanaf. Zijn haren zijn zeker nog 1 cm lang. Als ik rij (en zeker op concours in de hitte en met de stress) is hij echt super nat.
Een paar jaar terug heb ik hem geschoren in de zomer, dat beviel me toen best goed. Ik weet alleen niet of ik nu gewoon nog even geduld moet hebben (of hij überhaubt nog verder verhaard?) of gewoon moet gaan scheren.

De mijne verhaard ook in etappe's (weekje wel, weekje niet best bizar eigenlijk). Ze is er nog steeds niet helemaal doorheen; je ziet namelijk de sterren nog erg goed die ik erop het laten zitten met het scheren. Is nu trouwens wel een ontzettend leuk gezicht (zijn donkerder). Dus misschien nog even geduld, Lekkere wasbeurt morgen of vrijdag?

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 13:19

Wassen heb ik al gedaan. Maar morgen ga ik hem scheren. Hij was vandaag echt tè bevangen van de hitte (ieder paard zal er nu wel last van hebben, maar hij liep bijna waggelend na de les.)
Dus morgen gaat hij het weer lekker wat koeler hebben.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 17:31

willem was vandaag na 10 min les al drijfnat. en hij zit echt niet dik in zijn vacht.
hij zweet nou eenmaal snel en zeker als ik intensiever werk doe(was pas half 11 sochtends en nog niet zo heet)
ff laten rollen, dan de spuit erover alstie wat afgekoeld is, de wei op en hoppa.. meneer is zo weer droog.

heb nl willem mei 2 jaar terug ook geschoren en ook toen was meneer gewoon drijfnat. dus ga hem de stress van het scheren niet geven.

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 21:49

Wij hebben een oude pony, die zelf niet meer door zijn vacht komt en die scheren we het hele jaar, juist in de zomer.

xcynthiax

Re: scheren in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:14

maar als je dr nog een keer zou scheren, en het wordt ineens snachts weer onder de 10 graden.. moet er dan weer een deken op?

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:45

dat zou ik wel doen.