eczeemdeken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Auky

Re: eczeemdeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:20

schattebol schreef:
Zeg mag ik ik jullie iets vragen? Aan de kenners dan

Zomereczeem kan dat zo erg worden dat je paard dan binnen moet staan?

Ik las ontlangs in een verkoopsadvertentie over een tinker. Dat hij speciale zorgen nodig had! Hij moet s zomers binnenstaan ivm met zijn zomereczeem. En niet op stro. Als hij buitenstaat niet bij water.....

Is dit niet gewoon te verhelpen met zo een deken?

Dat is inderdaad mogelijk. Sommige paarden hebben er zó erg last van, dat ze 's zomers alleen 's nachts op de wei kunnen.
Gelukkig heeft Auk er in lichte mate last van en kan hij gewoon 24/7 naar buiten met de Boett op.
Maar het is inderdaad mogelijk dat ze binnen moeten blijven.

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:21

Liezel1 schreef:
zo gauw het ongedierte weer naar buiten komt, maar dat is voorlopig met die bagger weer nog niet....

Hier zijn helaas alweer vliegen gesignaleerd

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:22

Bij de meeste paarden helpt een eczeemdeken volgens mij wel. Dat ze niet tegen stro kunnen omdat een paard zomereczeem heeft heb ik nog nooit van gehoord. Ik zou dat paard eerst eens na leten kijken voor schimmel als je geintreseert bent.

www.zomereczeem.info

BleikjA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:24

Auky schreef:
schattebol schreef:
Zeg mag ik ik jullie iets vragen? Aan de kenners dan

Zomereczeem kan dat zo erg worden dat je paard dan binnen moet staan?

Ik las ontlangs in een verkoopsadvertentie over een tinker. Dat hij speciale zorgen nodig had! Hij moet s zomers binnenstaan ivm met zijn zomereczeem. En niet op stro. Als hij buitenstaat niet bij water.....

Is dit niet gewoon te verhelpen met zo een deken?

Dat is inderdaad mogelijk. Sommige paarden hebben er zó erg last van, dat ze 's zomers alleen 's nachts op de wei kunnen.
Gelukkig heeft Auk er in lichte mate last van en kan hij gewoon 24/7 naar buiten met de Boett op.
Maar het is inderdaad mogelijk dat ze binnen moeten blijven.

De vliegjes die zomereczeem veroorzaken komen juist te voorschijn als het donker word.

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 12:33

Ik heb hem nog niet uitgehaald. Ik de hem maar aan als ik merk dat men paardje begint te schuren.
In het beginstadium staan er dan wat haren recht en in de war. En dan weet ik dat de vliegjes eraan beginnen en dat ze haar deken nodig heeft. (Meestal doe ik hem aan begin mei)

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 16:13

hansje schreef:
Ik heb hem nog niet uitgehaald. Ik de hem maar aan als ik merk dat men paardje begint te schuren.
In het beginstadium staan er dan wat haren recht en in de war. En dan weet ik dat de vliegjes eraan beginnen en dat ze haar deken nodig heeft. (Meestal doe ik hem aan begin mei)

Imo ben je dan al te laat. Het paard heeft al jeuk gehad en miss ook al een klein wondje wat weer jeuk veroorzaakt.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:28

Schuren jullie paarden de deken niet kapot op stal? En ik welke maten zijn ze te koop, zijn ze er voor de shetlander maat van ongeveer 1,00m?

BleikjA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:46

BonBon schreef:
Schuren jullie paarden de deken niet kapot op stal? En ik welke maten zijn ze te koop, zijn ze er voor de shetlander maat van ongeveer 1,00m?

De meeste paarden volgens mij niet. als ze de deken optijd ophebben zullen de meeste paarden bijna niet schuren. Sommige deken worden idd wel kapot geschuurd, maar dat licht volgens mij ook aan hoe erg het eczeem is.
http://www.ivanhoe-he.com/index.htm ivanhoe heeft ook dekens voor shetlanders.

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 17:50

even een vraagje aan de echte zomerexceemkenners

Welke deken hebben jullie op , en waar hebben jullie die gehaald ?
( mischien een site van de winkel )
Ik ben ook opzoek naar een goed exceemdeken
alvast bedankt!

Sorrt TS als je dit erg vind

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:57

BleikjA schreef:
De vliegjes die zomereczeem veroorzaken komen juist te voorschijn als het donker word.

Oh sorry Dacht dat het juist andersom zat (heb me laten vertellen dat je eczeempaarden het beste overdags binnen kunt houden en als het donker is, naar buiten)

Gelukkig heb ik hier zelf weinig mee te maken, die van mij heeft er met zijn Boett om helemaal geen last van!

jacomijn1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:09

Mijn paard heeft zo'n last van het eczeem dat ze in de wei steeds dezelfde rondjes loopt. Net zo'n graancirkel. Ik heb een boettdeken en die heb ik al heeeel wat keren onder de naaimachine moeten halen omdat de elastiekranden bij de achterbenen los scheuren door haar gewoel in het zand.
Heeft iemand deze ervaring ook?
Fructaangehalte schijnt ook een nadelige invloed te hebben. Naast dat fructaan ook meer kans geeft op hoefbevangenheid.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 08:48

Eejj schreef:
even een vraagje aan de echte zomerexceemkenners

Welke deken hebben jullie op , en waar hebben jullie die gehaald ?
( mischien een site van de winkel )
Ik ben ook opzoek naar een goed exceemdeken
alvast bedankt!

Sorrt TS als je dit erg vind

Ik heb de boett deken. Heb m besteld bij goedhard in belgie omdat hij daar toen goedkoper was als de ijslandershop/divoza etc.

Kost wat maar hij bevalt goed

Kiara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 14:47

Ik heb een Boett en een zelfgemaakt exemplaar (Boett even uitelkaar gehaald en vervolgens een patroon van gemaakt).
Ook ik moet ieder jaar wat schade herstellen.
Heb ooit eens ergens gelezen dat een Boett 2 jaar meegaat, ik ga nu mijn derde jaar in met deze.
Helaas is hij het eerste jaar door een woest paard erg vaak en veel gescheurd.
Dit woeste paard was een weidegenoot van de mijne.

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 15:12

reperatiewerk heb ik ook wel. soms een klein gaatje soms een hele grote winkelhaak.

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:06

heb ik met de bucas buzz off dekens helemaal geen last van! dat repareren... nog nooit hoeven doen!

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:25

BonBon schreef:

yep die maat is er ook
als je de deken optijd ophebt dan hebben ze geen jeuk en gaan dus niet schuren
daarbij heb ik en ik denk dat meerdere shops iets dergelijks hebben
een antijeuk middel , de mijne is 100% op natuurlijke basis
is tergenezing van evt geirriteerde huid en tegen de jeuk

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:06

Liezel1 schreef:
heb ik met de bucas buzz off dekens helemaal geen last van! dat repareren... nog nooit hoeven doen!

mijn paard staat verwoed met de tanden in de deken te klauwen tegen de jeuk, daar zou elke deken stuk van gaan

eslie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:09

ik had is een vraagje weet iemand waar ik een eczeemdeken maar dan alleen een losse hals kan kopen
alvast bedankt!

stoltur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:14

mijn ijsje staat nu een week met alleen de halsdeken van Ivanhoe op, had namelijk al wat mugjes gesignaleerd en voordat het echt begint, hup de deken erop. Mijn meisje heeft het meeste last op de manenkam en bijna niet op haar staart, dat scheelt, alleen straks staat ze helemaal ingepakt omdat dan haar buik ook begint. Gelukkig is ze heel netjes met haar deken, gaat bijna niet stuk.( eerder door het paard wat bij haar staat, die loopt er af en toe aan te trekken)

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:07

eslie schreef:
ik had is een vraagje weet iemand waar ik een eczeemdeken maar dan alleen een losse hals kan kopen
alvast bedankt!

http://www.ivanhoe-he.com/

LilPetat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:17

Mijn paardje heeft ook een heel klein beetje last van zomereczeem, dus ik zit erover te denken ook zo'n deken te kopen. Maar hij staat in de zomer dag en nacht in de wei, is het dan niet erg als die deken nat regent en hij met een natte deken op in de wei staat?! Iemand ervaring mee?? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat hij ziek wordt door die deken terwijl hij helemaal niet zoveel jeuk heeft..

stoltur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:20

bij mij staat ze ook dag en nacht buiten en geen problemen tot nog toe gehad met regen, dekens zijn zo droog.( moet natuurlijk niet 3 dagen achter elkaar regenen, dan gaat ie af,maar een buitje is echt niet erg)

LilPetat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 14:25

stoltur schreef:
bij mij staat ze ook dag en nacht buiten en geen problemen tot nog toe gehad met regen, dekens zijn zo droog.( moet natuurlijk niet 3 dagen achter elkaar regenen, dan gaat ie af,maar een buitje is echt niet erg)

Oh ok, dankjewel!

eslie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:13

Loolapelooza schreef:
eslie schreef:
alvast bedankt!

http://www.ivanhoe-he.com/

dank je wel

N00tje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 17:56

Ik ben bang dat ik ook aan de eczeemdeken moet, vorig jaar stond ze van 11-17 buiten, en had er vrij weinig last van, ze heeft licht geschuurd, maar dat was in toom te houden met sweet-itch.
Nu staat ze dag en nacht buiten, en heeft ze al een wondje op haar buik, en staat haar staart ontzettend te schuren...