Vliegenmasker 24/7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 22:05

Hier heel tevreden over het merk Weatherbeeta, maar dit jaar over gestapt op Felix Bühler. Tot nu toe erg tevreden over.
Het is een merk wat zelfs mijn mini past en heel houd ook. Mijn mini heeft het masker van mijn Shet tot nu toe wel een paar keer af gekregen, maar het is nog altijd heel en blijft ook vaak genoeg gewoon netjes om het hoofd van mijn Shet zitten.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:40

Iemand die weet hoe die van Rambo vallen?
Die met de ring?

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:57

ik heb heel veel verschillende merken en modellen geprobeerd omdat mijn paard aan zijn blauwe oog een ontsteking heeft gehad en niet meer zonder naar buiten mag. Ik ben nu erg tevreden over deze:

https://hypostore.nl/eskadron-ss25-3482 ... TwEALw_wcB

Is een heel fijn stofje en door de rits aan de onderkant makkelijk aan en uit te doen. Blijft goed op zijn plaats en de ogen blijven mooi vrij. Het neus netje kan je er ook af ritsen

Chinas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:16

Muze schreef:
Iemand die weet hoe die van Rambo vallen?
Die met de ring?

Mijn merrie van 1,62 met ietwat fijn hoofd heeft van de rambo destijds maat middel gehad.

Maar na een kleine tijd lag hij elke dag los in het weiland.. Ik zweer al jaren bij die van Busse. Mijn paard kan in de zomer geen moment zonder vliegenkap ivm ontstoken ogen. Deze kap heeft ze 24/7 op, nooit problemen mee. Ze verslijt er ongeveer 1-2 per jaar, maar is het geld voor mij dubbel en dwars waard.

Muze

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:42

Ja los in de wei is tot daar aan toe… maar hier gaan ze ook kapot.
Ik heb n beetje t idee dat de maskers met dat meer stugge gaas misschien wat meer sloopproof zijn.. ?

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:56

Ik vond de Rambo best groot vallen. Maar daarnaast ook snel weer weg gedaan want bij mij kropen de vliegen er gewoon onder via de onderkant omdat het daar voor mijn paard gewoon niet goed aansloot..

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:53

Interessant topic, zette me aan het denken. Heb nu een vliegenfrontriem maar een masker zou wel beter helpen tegen die vervelende vliegen. Mijn merrie staat niet 24/7 buiten maar wel 24/7 met halster en staleigenaar doet geen dekens of maskers op en af.

Heeft iemand ervaring met de combinatie vliegenmasker ophouden en allergie voor huisstofmijt?

Vorig jaar heb ik een masker geprobeerd maar na 2 dagen zat ze onder de kale plekken door het schuren (masker gaf blijkbaar jeuk). Met de frontriem schuurt ze niet.