Weidegang opbouwen en werk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Weidegang opbouwen en werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 01:10

Er worden al goede oplossingen gegeven.

Ik zou toch al van tevoren aan de hand opbouwen. Zelf bouwde ik met mijn gevoelige ruin echt langzaam op. Nu ben ik met huidige paarden iets makkelijker. Maar ik begon echt met 5 minuten, dan 10, dan 15, dan 20, 30 en als dat 2 dagen goed ging een uurtje, dan 2 uurtjes en dan klaar met opbouwen. Maar als ik een dag twijfelde, bleef ik op die tijd hangen. Dan maar een paar dagen bijv 15min.

Hoe is het gras voor ze erop gaan? Ik wacht bijv wel tot het gras mooi lang is en de nachten niet meer koud zijn. Is het bemest? Met wat?

Mijn gevoelige ruin zette ik altijd extra aan het werk. Dat hij op gras stond was een risico, maar door het extra bewegen geen problemen gehad.

Tegenwoordig staan veel paarden niet meer zonder hooi, maar let daarop. Als ze al wat voldaan zijn voor ze de wei op gaan, kan dat ook weer schelen.
Er zijn ook stallen die gaan korten op hooi in de weideperiode.

Beemsterkaas
Berichten: 188
Geregistreerd: 23-02-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:14

Ik zou een stalgenoot betalen om dit voor je te doen.

Nouvel

Berichten: 28585
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 18:49

Misschien kun je inderdaad een stalgenootje vragen die overdag komt en die daar evt wat voor geven of er eentje vinden die stiekem toch ook wel rustig op wil bouwen…

Wij doen het op stal met elkaar met een schema, beginnen met 2 uurtjes en zo bouwen we op.
Iedereen helpt mee om ze er om beurten op tijd af te halen.