Vliegenmasker 24/7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 08:50

Hier ook een lyrca masker voor mijn merrie met extreem gevoelige huid (Akhal Teke). Professional's choice vind ik de mazen rond de ogen veel te slap, waardoor het oncomfortabel is voor het paard, Kentucky heeft een ritssluiting, maar ook een drukknopje waar mijn merrie wondjes van kreeg.

De mijne heeft nu een lyrca masker van For Horses welke ze min of meer 24/7 op heeft en eindelijk heeft ze geen schuurplekken meer. Ze laat het zonder problemen omdoen, terwijl de Shires maskers bij alle 3 de paarden hier min of meer een gevecht was.

Afbeelding

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:04

Mijn paard draagt hem 24/7 buiten in kudde. Ik heb ook het masker van forhorses, bewust gekozen voor 1 geheel zodat met rollen de ogen niet bedekt raken als het masker eventueel draait.
Mij ging het vooral om dat hij om zou blijven zitten (al die andere maskers heeft hij in 3 tellen af) en de op maat gemaakte neusflap tegen het verbranden van de neus. Maar wel zo smal dat ze niet benauwd worden.
Helaas na 1 seizoen blijft het gaas niet meer ver genoeg van het oog af en gaat met spelen het masker regelmatig af, nadat ik de neusflap vast heb moeten naaien. Anders lag de neusflap er steeds vanaf.

Ik heb nu gekozen voor de lycra van Premiere equine. Daar lees ik erg goeie reviews over en is er ook zonder neusnetjes.
https://www.premierequine.co.uk/product ... 4336906407

Anders was ik gegaan voor de lycra van lemieux (is er ook zonder neusnetje)

https://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paa ... -full-navy

En anders altijd nog een weidehalster waar ik een neusflap aan heb, maar vrees dat ze die het makkelijkste los krijgen.
Laatst bijgewerkt door Slmt9 op 13-06-22 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Re: Vliegenmasker 24/7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:07

Hier enorm fan van de Shires (zonder oren). Bij mijn lycra maskers houden ze geen mooie maantop meer over. Overigens haal ik ze 's avonds wel af bij mijn paarden, maar ben er ook 3 à 4x per dag.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:15

Mijn paard staat 24/7 buiten met een shires masker. Ik vond ze wel vrij groot vallen, ik heb een pony voor een paard die qua hoofdstel cob draagt (maar qua halster vaak pony, paard heeft erg fijn neusje). Ik heb de variant zonder oren of oorgaten.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:32

Muze schreef:
Die lijkt mij ook heel prettig. Hoe valt die?
Mijn pony heeft een wat apart hoofd, tussen cob en full ( forse kaak)

Deze van Lemieux heb ik ook voor mijn paarden, met neusnetje en 24/7. Mijn Haflingers zitten ook tussen cobra en full, daar past maat full super bij.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:33

Felix Bühler (Krämer) Deze hebben ook een opening voor de maantop. Hier met oren, want daar draagt hij voornamelijk het masker voor. Zitten hier allemaal van die kleine vliegjes die zijn oren kapot eten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 09:37

Mijn merrie heeft maat Cob op en halster full. Jaarling heeft maat Shetlander

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:30

Die lycra maskers blijf ik tricky vinden, dat is toch slap spul wat omklapt als ze gaan rollen? Heb er 1 keer zo een omgehad maar toen stond het tegen het oog aan de halve dag, was dus geen succes.

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:33

Ik zet in de zomerperiode extensions in de voorpluk van mijn pony. Hij staat dus ook 24/7 buiten, heeft altijd vieze ogen en regelmatig ontstoken ogen door de vliegen en stof ed. Ik heb een fijn masker maar ik vind die dag en nacht omdoen helemaal niks. Dus ik zet extensions bij hem zodat hij lekkere lange vollen voorpluk krijgt en zo een nagebootst 'natuurlijk' vliegenmasker heeft. Het werkt echt geweldig!!

Dat ziet er dan zo uit…

Voor

Afbeelding

En na!!

Afbeelding

Edit: foto’s toegevoegd

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:39

Shettepret schreef:
Ik zet in de zomerperiode extensions in de voorpluk van mijn pony. Hij staat dus ook 24/7 buiten, heeft altijd vieze ogen en regelmatig ontstoken ogen door de vliegen en stof ed. Ik heb een fijn masker maar ik vind die dag en nacht omdoen helemaal niks. Dus ik zet extensions bij hem zodat hij lekkere lange vollen voorpluk krijgt en zo een nagebootst 'natuurlijk' vliegenmasker heeft. Het werkt echt geweldig!!

Dat ziet er dan zo uit…

Voor

[ [url=m/bdFLsj.jpg]Afbeelding[/url] ]

En na!!

[ [url=m/qu0xDO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: foto’s toegevoegd

Wat een goed idee!! Waar haal je die extensions?

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 10:43

Ik had voor mijzelf het geluk dat mijn moeder de lange lokken van haar tinker ging kortwieken dus ik heb zowat een lifetime supply liggen voor de mijne.
Toen daar nog geen sprake van was had ik geïnformeerd voor een slacht staart. Plan was dan om het haar daarvan af te scheren en te gebruiken.

Synthetisch haar heb ik ook eens geprobeerd maar dat werkte niet.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 14:46

Ik vroeg me al af hoe het zo natuurlijk kon lijken :+

Hoe heb je de extensions bevestigd aan de pluk?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:48

Die van mij zorgt altijd voor een middenscheiding in zijn voorpluk, met beide plukken zijdelings langs z'n hoofd, naast zijn ogen, dan helpen extentions ook niet.

Zo'n vliegenfrontriem weet hij ook op die manier te splitten.

Ik zit dus echt aan een masker vast.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:54

Hier draagt er een een masker voor UV bescherming van de geïrriteerde ogen, heeft een voorpluk dus ook niet echt nut voor. En de ander verbrand zijn neus dus zit ook aan een masker vast -O-
Geloof wel dat extensions langer mee gaan en minder snel gesloopt _O-

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:27

Slmt9 schreef:
Ik vroeg me al af hoe het zo natuurlijk kon lijken :+

Hoe heb je de extensions bevestigd aan de pluk?

Ik maak korte vlechtjes in plukjes van het losse haar en ik maak korte vlechtjes in de voorpluk. Dan naai ik die vlechtjes aan elkaar vast. Blijft mega goed zitten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:50

Shettepret schreef:

Knip

Wauw ziet er echt mooi uit! Dat wil ik ook eens proberen

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-22 19:03

Ik heb nu de Field relief opgedaan, hopelijk gaat het goed.
Vind het wel een klein beetje spannend, voor het eerst echt een masker op ook snachts .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:27

Ik heb Shires die goed bevallen. Maar ook Lemieux en die vind ik nog fijner. Binnen randen zijn zacht afgewerkt en mijn ruin gaat snel kapot, dus merk dan echt verschil.

Mijn merrie heeft nu 24/7 een masker op en dan de lemieux omdat die lichter is en ik net iets meer vertrouwen heb in die afwerkingen bij 24/7 om.

Ik heb ook Lycra en vind die op den duur wel gaan lubberen en wijder worden.

lletam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 19:34

goldyc schreef:
Mijn paard staat 24/7 buiten met een shires masker. Ik vond ze wel vrij groot vallen, ik heb een pony voor een paard die qua hoofdstel cob draagt (maar qua halster vaak pony, paard heeft erg fijn neusje). Ik heb de variant zonder oren of oorgaten.

Ik vind ze idd ook groot vallen. Mijn gelderse met halster/hoofdstel mt full, was het masker full te groot. Nu cob besteld, ben benieuwd

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 18:01

De maskers van lemieux zonder oren en zonder opening voor de voorpluk, verstikken die de voorpluk niet?

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:11

Dat gat is best groot, of vind ik als eigenaar van een fries met beste voorpluk in ieder geval.
Ik heb wel de voorpluk ingevlochten maar dat is meer voor het gemak van het op en af doen :Y)

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 18:11

Ik doelde op die zonder gat

Edit: of heeft t masker zonder de oren standaard een gat voor de pluk

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:37

Even paard lief voor schut gezet, die staat nu 24/7 met 1 van For Horses, ben benieuwd hoe het bevalt
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-22 18:51

Muze schreef:
De maskers van lemieux zonder oren en zonder opening voor de voorpluk, verstikken die de voorpluk niet?

Ik heb m niet van LeMieux, maar volgens mij is het model van Weatherbeeta min of meer hetzelfde (althans, masker van mn stalgenoot van LeMieux ziet er voor mij hetzelfde uit als die van mij van Weatherbeeta).

Bij de mijne gaat de voorpluk zichzelf splitsen en komt dan door de oorgaten naar buiten, dus verstikt niet.

Gaat om de voorpluk van een haflinger.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-22 18:52

Mijn Camargue heeft een aardige bos haar, maar niet heel bijzonder dik. Wel lang