Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Prince

Berichten: 2455
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 15:52

Petrichor schreef:
Uiteindelijk is het Grand National keep off extra spray geworden, gisteren in de stal gebruikt en paard was vrij van stal vliegen. Morgen ga ik als het goed is het bos in, eens kijken hoe het dan werkt!


Ik heb deze ook. Stinkt een uur in de wind maar als we een kwartier in het bos hebben gereden vallen de muggen alweer aan. Werkt alleen als je paard niet zweet (rustige stapritjes).

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:03

Equisync schreef:
Ik gebruik hem ook en ben heel tevreden. Bij zweet, regen en afspuiten is de werking redelijk snel weg maar anders werkt het echt top.

Ik heb die van mij in Duitsland gekocht. Was 85€ voor een grote kan. Hiermee vul ik dan kleine sprayflessen bij. Doe er nu al 3 jaar mee.


Hoe vaak spuit jij het er op?

Ik zag idd ook ergens een grote kan, € 115. Klap geld maar veel voordeliger dan iedere x een kleine verpakking. Heb nu een kleine gekocht, maar als het goed bevalt wil ik ook wel een grote kopen.

Ik las dat het giftig is voor katten? Hoe zit dat met honden? Volgens de tabel die hiervoor staat kan je de zwarte ook op honden spuiten? Ik ben het niet van plan maar zou de stalhond niets aan willen doen :+

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:15

Skessa_ schreef:
Vaker mag je het niet gebruiken heb ik begrepen, is heel giftig.

Niks giftiger dan Deet ;) Er is een andere reden waarom ze willen dat je het zo min mogelijk gebruikt. Dat is de Permetrine die erin zit. Permetrine is heel slecht voor het oppervlaktewater.
Ik gebruik Endure rustig elke dag als het nodig is.

En gelijk vanwege dat wel voor stalwanden en niet voor op het paard, again het oppervlaktewater. Paarden worden vaker schoongespoten of nat van de regen en dan spoelt de permetrine de grond in ;)

Skessa_ schreef:
Werkt vooral tegen teken heel goed.


Ook dat is weer vanwege de permetrine.

Mk1978 schreef:
Ik las dat het giftig is voor katten? Hoe zit dat met honden?

Ja permetrine is hoog giftig voor katten, niet voor honden.

Ashleytjuhh

Berichten: 6723
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:32

zit te kijken om het toch maar een keer te proberen.
iemand deze al geprobeerd tegenover de paarden parfum? merk je veel verschil ij werking?

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 18:43

Mk1978 schreef:
Equisync schreef:
Ik gebruik hem ook en ben heel tevreden. Bij zweet, regen en afspuiten is de werking redelijk snel weg maar anders werkt het echt top.

Ik heb die van mij in Duitsland gekocht. Was 85€ voor een grote kan. Hiermee vul ik dan kleine sprayflessen bij. Doe er nu al 3 jaar mee.


Hoe vaak spuit jij het er op?

Ik zag idd ook ergens een grote kan, € 115. Klap geld maar veel voordeliger dan iedere x een kleine verpakking. Heb nu een kleine gekocht, maar als het goed bevalt wil ik ook wel een grote kopen.

Ik las dat het giftig is voor katten? Hoe zit dat met honden? Volgens de tabel die hiervoor staat kan je de zwarte ook op honden spuiten? Ik ben het niet van plan maar zou de stalhond niets aan willen doen :+


Ik spuit het enkel voor het rijden royaal in, dus 3 tot 5x per week ongeveer.
In het hoog-dazen seizoen rijd ik met een volledige vliegendeken + kap en dan spuit ik alleen de benen en buik royaal in en even vluchtig over de deken als ik die uitgespoeld heb ivm zweetvlekken.

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:31

rina schreef:
Skessa_ schreef:
Vaker mag je het niet gebruiken heb ik begrepen, is heel giftig.

Niks giftiger dan Deet ;) Er is een andere reden waarom ze willen dat je het zo min mogelijk gebruikt. Dat is de Permetrine die erin zit. Permetrine is heel slecht voor het oppervlaktewater.
Ik gebruik Endure rustig elke dag als het nodig is.

En gelijk vanwege dat wel voor stalwanden en niet voor op het paard, again het oppervlaktewater. Paarden worden vaker schoongespoten of nat van de regen en dan spoelt de permetrine de grond in ;)

Skessa_ schreef:
Werkt vooral tegen teken heel goed.


Ook dat is weer vanwege de permetrine.





Mk1978 schreef:
Ik las dat het giftig is voor katten? Hoe zit dat met honden?

Ja permetrine is hoog giftig voor katten, niet voor honden.





Bedankt voor de verheldering ;)
Dan ga ik het ook wat vaker opspuiten! Al is die bijna leeg, dus moet nog ergens een nieuwe vandaan zien te halen :=

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 17:52

Ik heb vandaag een fles aangeschaft. Deze komt nog uit Duitsland. Ik ben benieuwd of ik verschil merk. Mijn paard wordt lek geprikt zonder deken..

tienus63

Berichten: 12343
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 18:37

Ik merk zelf geen verschil tussen werking Endure of tritec.
Endure vind ik handiger bij paarden die veel zweten en/of 24/7 buiten lopen.

Horsehealth heeft deze week 10% korting op tri tec. Endure verkopen zij niet.
In het verleden bestelde ik daar weleens, als je de verzendkosten kunt delen met stalgenoten etc vallen die wel mee.
Ze hebben daar een goede service.
Niet perse een credit card of paypal nodig. Even met ze bellen en ze mailen de factuur.
Factuur kun je gewoon in euro’s betalen of via bankoverschrijving in Britse ponden.

Gizeppie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-02-12
Woonplaats: In mijn hangmat

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:55

Het werkte super goed! Mijn paard was een langere tijd vliegen vrij, wat een opluchting voor hem!

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 15:10

Hier gister ontvangen en meteen opgespoten. Geen vieze geur en de vliegen leken er een hekel aan te hebben. Ga nu een paar dagen achter elkaar opspuiten en dan afbouwen. Heb ik ergens gelezen en dat zou het beste resultaat opleveren <<)

tiwi1969

Berichten: 7699
Geregistreerd: 04-04-10
Woonplaats: in een huis met een tuintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 17:39

Gizeppie schreef:
Het werkte super goed! Mijn paard was een langere tijd vliegen vrij, wat een opluchting voor hem!


Wat fijn dat het voor jouw knapperd ook werkt!

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:45

Al een tijdje aan het gebruiken nu. Werkt het bij jullie wel echt voor meerdere dagen? Ik vind het voor een paar uur prima, maar het werkt bij mij echt niet langer.

Sas67
Berichten: 151
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:20

Mk1978 schreef:
Al een tijdje aan het gebruiken nu. Werkt het bij jullie wel echt voor meerdere dagen? Ik vind het voor een paar uur prima, maar het werkt bij mij echt niet langer.


Ik heb dezelfde ervaring.

Hagel
Berichten: 154
Geregistreerd: 21-06-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 08:43

Hier werkt hij ook voor slechts een aantal uur. Tijdens de buitenritten in de bossen werkt het prima. Maar meerdere uren niet.

Skessa_
Berichten: 10732
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 12:42

Ik heb wel aanzienlijk minder teken, daarvoor werkt het echt wel een aantal dagen.

tienus63

Berichten: 12343
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 13:59

Beide varianten van Farnam werken wel langdurig!

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 14:50

Ok dan ga ik de Endure eens proberen denk ik

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 19:22

Tegen vliegen en muggen o.k maar Dazen komen wel gewoon op de paarden. Daar helpt echt niks tegen en die zijn toch wel het lastigst hier

Popstra
Berichten: 13986
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 12:20

Skessa_ schreef:
Nou ja, zo heb ik het begrepen :') Ik dacht ook dat het eigenlijk meer voor de stalwanden etc was.




[ [url=m/ewA1uE.png]Afbeelding[/url] ]

Die zwarte is de EX en die was echt top!! Die is niet meer in Europa te krijgen vanwege de gifstoffen. Zal je via EBay moeten kopen o.i.d

cissy

Berichten: 19891
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 13:17

Ik heb de zwarte Ultrashield maar vond het niet zo goed werken vorig jaar maar waren extreem veel vliegen dat seizoen.

cdetje

Berichten: 194
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Wie heeft er ervaring met Absorbine Ultra Shield?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:03

Ik heb op Amazon gekeken , daar is tritec en ultashield een stuk goedkoper, 78 dollar voor 3,8 liter. Maar de verzendkosten zijn enorm hoog, das wel balen. Je zou het met een aantal moeten bestellen.

tienus63

Berichten: 12343
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:07

cdetje schreef:
Ik heb op Amazon gekeken , daar is tritec en ultashield een stuk goedkoper, 78 dollar voor 3,8 liter. Maar de verzendkosten zijn enorm hoog, das wel balen. Je zou het met een aantal moeten bestellen.

Plus invoerrechten en hoe lang is het wel niet onderweg áls de bedrijven het al naar Europa versturen. Meestal staat er met kleine letters alleen versturen binnen USA en Canada.

En je hebt kans dat douane het pakketje vernietigd omdat het in Nederland niet is toegestaan.