Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Gimme_Joy schreef:Wow ik verbaas me over het dekenbeleid van sommige bokkers![]()
Die van mij staat ongeschoren in haar blootje. Ik ga daar niet aan knoeien, de natuur kan zijn gang gaan. Ook geen lichte deken als het regent. Dan kan ze haar vacht niet opzetten en krijgt ze het alleen maar koud.
Natuurlijk verschilt het per paard, maar ik zou met deze temperaturen niet verder gaan dan 300 grams bij een gezond (niet oud) paard.
Paarden hebben (mits ongeschoren) een thermografische zone van tussen de -5 en 15 graden. Kunnen dus veel beter tegen koud weer dan wij.
) dan heldere koude dag met een zonnetje. Het lastige met dit weer is alleen dat dat zonnetje helaas niet 24u schijnt en zodra die onder is het weer toch snel kouder wordt.
Voor wat ik tot nu toe qua ervaringen daarover lees is dat men erachter komt dat ze toch snel te warm zetten.
Hilary schreef:Mijn ongeschoren ruin staat nu onder 50 gram, mijn ongeschoren merrie onder 150 en de Shet (geschoren in september) onder 200. Maar: ze hebben onbeperkt ruwvoer, en dat is wel van belang. Dat ruwvoer houdt de kachel aan.
Een natte buitenkant lijkt me het probleem niet, zolang de binnenkant maar droog is.