vuurwerk bij de buren en paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: vuurwerk bij de buren en paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:25

Huh, de politie weet niet hoe te handelen?
Er mag helemaal nog geen vuurwerk afgestoken worden, dus er kan toch heel simpel iedere keer een boete worden uitgeschreven? Ik zie het probleem niet zo.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:30

Hoe heb jij de politie zover gekregen dat ze actie gingen ondernemen amie1965?
De agenten die nu kwamen hadden nog niet eens in de computer gekeken! De meldkamer vroeg wel of ik zelf al actie had ondernomen, toen gaf ik aan dat praten en afspraken maken al 6 jaar niet lukt en geen zin heeft. Nam ze het wel serieus op, maarja de meldkamer is nog altijd niet de agent die ter plekke komt.
Ik zit 4 weken bij de paarden met dit gedoe.
Ik verlaag me zeker niet naar hun niveau, dat gaat me te ver, zal ook zeker er voor zorgen dat er geen dingen gebeuren die me aangerekend kunnen worden. Maar ik kom wel voor me dieren op door er wat van te zeggen, ijdele hoop ik weet het.
Bedankt en jij dan ook sterkte de komende periode!

Nee ik ook niet Goof, ze geven het zelfs toe dat ze af hebben gegooid! Elk jaar weer! Blijkbaar is toegeven voldoende of zo.
Politie had ze nog wel proberen uit te leggend dat vuurwerk en paarden niet samen gaat, vroeg toen aan de agent of hij het idee had dat die uitleg aan was gekomen bij hun? Ja dat idee had hij wel, nou ik niet. 1ste kerstdag ging de boel weer vrolijk verder bij de buren. Agent wist te melden dat het meisje van 10 erg onder de indruk was van wat ik had gezegd, zei toen dan is dat voor het eerst dat zij ergens onder de indruk van is, ze was zo overstuur dat ze de dag erna vrolijk weer aan het gooien was...
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 18:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:35

Wat een stel slappe sneuneuzen joh die agenten....

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:37

Ik heb ook problemen gehad dat de politie niet wilde luisteren. Heb toen ook aangifte gedaan. Dat wilden ze niet accepteren, maar ik heb toen een klacht ingediend bij de ombudsman tegen de politie. Plotseling werd ik wel serieus genomen, heb zelfs excuses gekregen van het hoofd landelijke politie. Aangifte werd geaccepteerd en persoon met terugwerkende kracht geverbaliseerd en aangepakt. Sindsdien staat de politie heel snel op de stoep als er iets is.
Desbetreffende agent heeft reprimande gekregen.
Hoop dat je er iets aan hebt. Heel veel sterkte.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:38

wat een vervelende situatie zeg... ik snap je frustratie volledig! die ene nacht dat er vuurwerk afgestoken mag worden is al een hel voor heel veel paarden en paardenhouders. laat staan als jij hier ruim een maaand mee moet zitten!

ik vind echter wel dat er enorme verwijten worden gegooit naar de buren. oke het loopt niet lekker maar om dan zo op internet over ze te schrijven vind ik dan net weer iets te ver gaan.. Wie weet probeerde ze iemand te regelen voor de dieren maar die persoon had er lak aan? misschien hebben de kinderen wel autisme of iets waardoor ze misschien iets minder gehoorzamen dan de gemiddelde pubers/kinders? weet jij veel...

het is ook een wederzijds iets he... ik weet uit ervaring dat het ooit gewoon kicken is hoe de persoon in kwestie reageerd. ik weet natuurlijk niet hoe jij er al iets van gezegd hebt enzo. maar als je elke keer super erg tekeer gaat bijvoorbeeld, daar zien zij dan lol in. het is kicken als er elke keer politie komt maar er verschijnt nooit een straf/ boete. maar om er in zo'n situatie niks van te zeggen dat is denk ik ook niet de oplossing want dan blijf je met die oliebol te maken hebben...

ik denk dat het beste is om zo veel mogelijk bewijsmateriaal te krijgen zoals camerabeelden dat het gebeurt, dat de persoon in kwestie duidelijk in beeld is. en dan misschien toch maar met een advocaat in gesprek gaan. dat het één jaartje een beetje te veel van het goede was daar kan iedere buur wel mee leven, maar als dit al meer dan zes jaar speelt dan vind ik het niet gek als je het hogerop gaat zoeken. succes ermee :)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 11:38

Bedankt voor je tip Jinks, hou dit zeker in gedachten!

BlackBeautyZ nee ze regelen niets voor de dieren, dat geven ze ook toe, het eerste jaar dat wij er de zomer woonden blafde de hond alles bij elkaar 's nachts, de hele vakantie lang, toen ze thuis kwamen na 2 weken ben ik naar ze toe gegaan en uitgelegd dat dit niet kan, sowieso niet je dier alleen achter laten ook al is het erf afgesloten met een emmer water en een grote zak brokken maar de veroorzaakte overlast (het nachten lang blaffen omdat de hond niet snapte waar de baasjes gebleven waren) ook niet. Zo doen meerdere mensen bij hun in de familie dat ook en dat gaat prima dus doen hun dat ook. Ze doen het nog steeds, elke zomer weer. 1 van de kinderen heeft het syndroom van down, de rest niet, zijn gewoon normale gezonde kinderen zonder afwijkingen om het zo maar even te omschrijven, zegt ze zelf ook, gelukkig hebben we er maar 1 die niet goed is zegt ze dan (de buurvrouw).

Ik heb ze nooit verboden om vuurwerk af te gooien, alleen altijd wel gevraagd om rekening te houden met de paarden, om het bijvoorbeeld af te gooien aan de andere kant van de grote kalverschuur, dan hebben de paarden er geen last van en zij kunnen hun gang gaan, maar dat beloven ze elk jaar weer en elk jaar doen ze het net zo hard niet.
Ik weet dat het het beste is om net te doen dat je neus bloed, dat je gek bent zeg maar, maar als je ziet dat je paard weken lang niet wilt eten, bij de eerste knal zo over de zeik gaat dat hij de hele stal omploegt en volledig bezweet en uitgeput is ben je soms wel eens radeloos en kan er wel eens wat gezegd gaan worden ja. De ruin die er zo veel moeite mee heeft probeert zelfs over een heining heen weg te komen buiten van 1.80 hoog terwijl in staat is om te struikelen over een korrel zand...
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 11:54

Lithya schreef:
Is het erf van hun open. Knalvuurwerk halen en vanaf nu elke nacht, als ze net slapen, onder slaapkamerraam gaan af uren. Kijken hoe lang het dan duurt voor de politie je serieus neemt.

Dit lijkt me nou net niet de juiste manier om rust in de tent te krijgen, eerder een escalatie van de situatie.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-18 12:04

Geef ze wat vuurwerk cadeau….even lontje inkorten van tevoren..problem solved...

nee, gekheid natuurlijk.

Maar ik zou echt aangifte doen, en blijven zeiken bij de politie...het mag gewoon niet...politie kan al het vuurwerk volgens mij gewoon in beslag nemen en flinke boete uitdelen.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-18 12:20

Hoe leuk het ook zou zijn om wat terug te doen (wat ze niet zullen verwachten van ons) doen we het bewust niet, alleen al om ze geen handvaten te geven om maar door te gaan of om te melden als de politie er weer eens aan komt zetten na een melding van mij. Ik zeg wat en daar blijft het bij.

Ik ga zo richting politiebureau om aangifte te doen, ben heel benieuwd!
Laatst bijgewerkt door C_arola op 28-12-18 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 11:58

Succes, laat je niet met een kluitje het riet in sturen, zorg dat ze je serieus nemen.
Laat je weten hoe 't is geweest?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:11

JoyCiej007 schreef:
Inderdaad daadwerkelijk aangifte doen. En continue politie bellen. Leg ze ook uit dat het voor mens en dier heel gevaarlijk kan zijn als de paarden zo over de flos gaan.

Verder; wijkagent benaderen en daar een gesprek mee aanknopen. En haal de gemeente er bij; ook zij zijn verantwoordelijk voor toezicht en handhaving.

Leg vooral de nadruk op het feit dat als er paarden uitbreken, het een gevaar voor iedereen zal vormen.

En inderdaad; voor oud & nieuw MAG er gewoon geen vuurwerk afgestoken worden. Mensen en ook kinderen/jongeren die gepakt worden tijdens het illegaal afsteken van vuurwerk, worden gestraft met hoge boetes, en de jeugd krijgt een traject bij HALT!.

Edit; ik zie dat het om jonge kinderen/pubers/tieners gaat.
Die kunnen absoluut juist door HALT worden aangepakt.

Daarvoor moet een politieagent óf een BOA ze verwijzen. Ik zou met je meldingen naar het dichtstbijzijnde politiebureau gaan, en daar een gesprek aanvragen en aangeven aangifte te willen doen. Dat dit al járen speelt, dat je steeds politie belt maar dat zij niets doen.

Als je zelf naar bureau komt, wordt je vaak serieuzer genomen.
En neem dus ook de gemeente hier mee in. Maak bij de politie duidelijk dat als ZIJ hun plicht verzaken, je naar de gemeente stapt met een klacht over de politie.

Dit dus, het mag gewoon wettelijk gezien niet wat ze doen!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:16

Ja weetje onze buren doen dit ook. Alleen dan met carbid en vuurwerk. Ik gooi ze gewoon naar buiten. Paar knallen en paar lichtjes en ze wennen er wel aan hier. Natuurlijk kan ik niet inschatten hoe erg jouw paarden hiermee zijn. Ik laat mijn merrie gewoon staan met oudejaarsdag want dan werken met dr vind ik wel gevaarlijk maar voor de rest gaan ze gewoon naar buiten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:23

Ja de politie kan op dit soort situaties echt zó slap reageren.
Of helemaal niet reageren, gebeurt ook nog vaak.
Ik ben benieuwd TS! Ik hoop dat ze nu wel je aangifte serieus gaan nemen. Verder heb je namelijk niet heel veel opties.
En als ze dat niet doen idd een klacht indienen bij de gemeente.

Verder kun je idd je paard ergens anders onderbrengen, maar voor zo´n lange tijd is dat natuurlijk alles behalve fijn. Je kan terug gaan jennen. Maar daar schiet je in de meeste gevallen niet heel veel mee op.

TS, mag ik vragen bij welke gemeente je zit?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:31

Francieen schreef:
Ja weetje onze buren doen dit ook. Alleen dan met carbid en vuurwerk. Ik gooi ze gewoon naar buiten. Paar knallen en paar lichtjes en ze wennen er wel aan hier. Natuurlijk kan ik niet inschatten hoe erg jouw paarden hiermee zijn. Ik laat mijn merrie gewoon staan met oudejaarsdag want dan werken met dr vind ik wel gevaarlijk maar voor de rest gaan ze gewoon naar buiten

Ik denk dat de situatie van TS wel wat anders in elkaar steekt; als het al jaren speelt, en het niet "af en toe even wat afsteken" is, maar echt gericht pesten en treiteren en vuurwerk afsteken juist om de paarden over de zeik te krijgen, vind ik dat wel wat anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 12:54

Jeetje wat een bizarre situatie..
Ik woon in de stad en word hier al helemaal gestoord, woon vlakbij een klein "tunneltje" en dat is een geliefde plek, gisteravond zo'n harde knal dat m'n kat nog net niet een meter de lucht in vloog en ik me ook echt dood schrok.
Maar goed daar gaat het niet over..
Als ik dit allemaal zo lees ben ik echt verbijsterd, ik zou alles uit de kast halen wat er mogelijk is, dierenbescherming/politie, jeugdzorg (wtf kind van 4 én een met down syndroom met vuurwerk laten "spelen", zulke mensen mogen geen kinderen krijgen..) en idd aangifte bij de politie, maar ik zit echt met open mond te lezen dat de politie er niks aan doet met én het veel te vroeg vuurwerk afsteken, bewust naar dieren/mensen gooien enz. Ongelooflijk..
Ik hoop dat de aangifte wat uithaalt en anders zou ik eens sowieso een goed gesprek hebben met de politie bij jullie, mag je best boos worden of je frustratie laten blijken, desnoods vraag je naar hun chef of iemand die hoger staat, is te belachelijk voor woorden dat ze er niks aan doen..

Nouja en wat je anders ook nog kan doen is bonje met de buren of mr frank visser ofzo inschakelen ;)
Succes en sterkte!

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:14

Nou als je t vorige topic leest zie je wel dt het totale aso’s zijn.
Ik zou dit ook via ombudsman regelen als politie niks wil doen. Belachelijk

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 15:19

JoyCiej007 schreef:
Francieen schreef:

Ik denk dat de situatie van TS wel wat anders in elkaar steekt; als het al jaren speelt, en het niet "af en toe even wat afsteken" is, maar echt gericht pesten en treiteren en vuurwerk afsteken juist om de paarden over de zeik te krijgen, vind ik dat wel wat anders.

Jaa daar heb je gelijk in.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:10

Nou ik ben geweest, heeft een paar uur gekost, eerst lang wachten voordat ik iemand te spreken kreeg, deze werd nog een keer weggeroepen tijdens het gesprek.
Waarom ik nu aangifte kwam doen was de vraag die ik meerdere keren te horen kreeg.
Nou omdat mijn buren lak hebben aan alle regels en ook aan jullie op een bepaalde manier. Jullie manier van optreden is blijkbaar niet goed genoeg om iets aan te nemen wat informatie betreft. Is het nu op dit moment gaande? Geen idee zit nu bij jullie op het bureau... Vroeg wat te doen als het straks volledig uit de hand gaat lopen? Als er paarden eventueel ontsnappen en de drukke weg bij ons op vliegen? Wie is er dan verantwoordelijk voor alle ellende en schade? Ja dat zien we dan wel weer,dat is voor nu nog niet aan de orde kreeg ik dan te horen..
Wat ik met de aangifte wilde bereiken? Nou dat ik serieus word genomen en dat het na 6 jaar wel een keer genoeg is.. Dat ik mag verwachten dat als ik een melding maak en zelfs bewijzen heb (video en app-jes) dat daar wat mee gedaan wordt en niet wordt gewacht tot het echt fout gaat. Vroeg ook waarom het vuurwerk niet in beslag werd genomen als ze al ruim voor de kerst aan het gooien zijn? Geen idee mevrouw, was er niet bij toen.
Heb dus er niets mee bereikt, heb gezegd dat ze verplicht zijn mijn aangifte op te nemen, dat wilde ze niet want er was nu op het moment van de aangifte geen aanleiding voor.
Tja dus als het volop aan de gang is moet ik mijn dieren die in paniek zijn maar achter laten en in de auto stappen en dan dus naar het bureau rijden?
Ik weet het voor nu even niet meer, de gemeente krijg ik nu niet meer te pakken, plus al was dat wel zo kan ik voor de komende dagen toch niets meer veranderen.. Wat nu? Ik weet het echt even niet meer.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:13

Is er op de gemeente nu niemand meer bereikbaarbaar dan?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:18

Nee niet echt, zijn allemaal van hun plek af als ik bel..

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:20

Wat vreselijk frustrerend. En niet handelen omdat er nu niets gaande is, is echt stierenpoep.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:21

Francieen schreef:

Met de knallen van carbid hebben de paarden beide geen problemen, een paar boerderijen verderop knallen ze de hele middag. Dit is echt gericht pijlen naar de paarden afvuren, als ze dan voorbij komen leuk even een knaller er achter gooien enzovoorts. Plus dat het vuurwerk ook gewoon tegen de achterzijde van de stallen wordt aangegooid. Of op het dak

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:24

Heb je aangegeven dat je dan NU een officiële klacht wil indienen wegens herhaaldelijk niet ingrijpen vd politie?

Wel echt belachelijk hoe politie reageert...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 16:29

Politie weer bellen en zeggen dat je het hogerop gaat zoeken wegens het niet opnemen van de aangifte en een heerlijke taart met veel laxeermiddel bakken voor de buren.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-18 16:34

Ze zijn de meeste keren wel geweest als wij hadden gebeld, dus daar kan ik weinig van zeggen.