Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lithya schreef:Is het erf van hun open. Knalvuurwerk halen en vanaf nu elke nacht, als ze net slapen, onder slaapkamerraam gaan af uren. Kijken hoe lang het dan duurt voor de politie je serieus neemt.
JoyCiej007 schreef:Inderdaad daadwerkelijk aangifte doen. En continue politie bellen. Leg ze ook uit dat het voor mens en dier heel gevaarlijk kan zijn als de paarden zo over de flos gaan.
Verder; wijkagent benaderen en daar een gesprek mee aanknopen. En haal de gemeente er bij; ook zij zijn verantwoordelijk voor toezicht en handhaving.
Leg vooral de nadruk op het feit dat als er paarden uitbreken, het een gevaar voor iedereen zal vormen.
En inderdaad; voor oud & nieuw MAG er gewoon geen vuurwerk afgestoken worden. Mensen en ook kinderen/jongeren die gepakt worden tijdens het illegaal afsteken van vuurwerk, worden gestraft met hoge boetes, en de jeugd krijgt een traject bij HALT!.
Edit; ik zie dat het om jonge kinderen/pubers/tieners gaat.
Die kunnen absoluut juist door HALT worden aangepakt.
Daarvoor moet een politieagent óf een BOA ze verwijzen. Ik zou met je meldingen naar het dichtstbijzijnde politiebureau gaan, en daar een gesprek aanvragen en aangeven aangifte te willen doen. Dat dit al járen speelt, dat je steeds politie belt maar dat zij niets doen.
Als je zelf naar bureau komt, wordt je vaak serieuzer genomen.
En neem dus ook de gemeente hier mee in. Maak bij de politie duidelijk dat als ZIJ hun plicht verzaken, je naar de gemeente stapt met een klacht over de politie.
Francieen schreef:Ja weetje onze buren doen dit ook. Alleen dan met carbid en vuurwerk. Ik gooi ze gewoon naar buiten. Paar knallen en paar lichtjes en ze wennen er wel aan hier. Natuurlijk kan ik niet inschatten hoe erg jouw paarden hiermee zijn. Ik laat mijn merrie gewoon staan met oudejaarsdag want dan werken met dr vind ik wel gevaarlijk maar voor de rest gaan ze gewoon naar buiten

JoyCiej007 schreef:Francieen schreef:Ja weetje onze buren doen dit ook. Alleen dan met carbid en vuurwerk. Ik gooi ze gewoon naar buiten. Paar knallen en paar lichtjes en ze wennen er wel aan hier. Natuurlijk kan ik niet inschatten hoe erg jouw paarden hiermee zijn. Ik laat mijn merrie gewoon staan met oudejaarsdag want dan werken met dr vind ik wel gevaarlijk maar voor de rest gaan ze gewoon naar buiten
Ik denk dat de situatie van TS wel wat anders in elkaar steekt; als het al jaren speelt, en het niet "af en toe even wat afsteken" is, maar echt gericht pesten en treiteren en vuurwerk afsteken juist om de paarden over de zeik te krijgen, vind ik dat wel wat anders.
Francieen schreef:Ja weetje onze buren doen dit ook. Alleen dan met carbid en vuurwerk. Ik gooi ze gewoon naar buiten. Paar knallen en paar lichtjes en ze wennen er wel aan hier. Natuurlijk kan ik niet inschatten hoe erg jouw paarden hiermee zijn. Ik laat mijn merrie gewoon staan met oudejaarsdag want dan werken met dr vind ik wel gevaarlijk maar voor de rest gaan ze gewoon naar buiten