waterdichte handschoenen gez

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: waterdichte handschoenen gez

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 18:54

Oke, dus zou ik een M kunnen proberen.

De sealskinz die ik had gevonden waren niet in mijn maat in voorraad en zijn best duur voor als je ze niet even kan voelen en zien.

Met de gardena rij ik niet. Zou denk ik niet prettig zijn, de handpalm is nog erg nieuw en kleven vanwege anti slip nogal.
Ik rij met leren handschoenen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 18:57

De ontwikkelingen staan niet stil, dus ik volg. Maar tot de dag van vandaag heb ik nog geen enkele handschoen echt waterdicht meegemaakt. Na jaren buiten op de koets werken (volle dagen buiten) en in die tijd alle mogelijke merken te hebben geprobeerd, is mijn conclusie dat een waterdichte handschoen niet bestaat. Uiteindelijk lekken ze allemaal gedurende de dag door, helaas... Uiteindelijk nam ik met regenachtige dagen gewoon meerdere paren handschoenen mee, die ik gedurende de dag omwisselde.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-17 19:00

Ook die sealskinz geprobeerd?

Die van gardena zijn ook al aan de bovenkant nat geworden en loopt het helaas door. Maar alle nattigheid dat je vastpakt, scheelt wel enorm. Misschien spuit ik ze wel in.

Normaal had ik 3 paar werkhandschoenen en die wisselde ik ook. Op stal drogen ze niet meer goed, dus nam ze mee naar huis steeds. Maar die zijn er niet meer in maat 7. Die ik nu even heb meegenomen zijn maat 8 en kunnen net, maar zijn eigenlijk net iets te wijd.

Zizipicoleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:03

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:24

Ik volg even want zoek er ook.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 19:44

Ik weet niet of het wat is maar ik zag deze op Wish:

Afbeelding

Afbeelding

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:26

superpony schreef:
Ook die sealskinz geprobeerd?

Die van gardena zijn ook al aan de bovenkant nat geworden en loopt het helaas door. Maar alle nattigheid dat je vastpakt, scheelt wel enorm. Misschien spuit ik ze wel in.

Normaal had ik 3 paar werkhandschoenen en die wisselde ik ook. Op stal drogen ze niet meer goed, dus nam ze mee naar huis steeds. Maar die zijn er niet meer in maat 7. Die ik nu even heb meegenomen zijn maat 8 en kunnen net, maar zijn eigenlijk net iets te wijd.

Ja, werkelijk elk denkbaar duur en betaalbaar merk, maar ook goedkope exemplaren. Sealzskin was bij mij in no-time doorweekt, terwijl het toch echt aangaf waterdicht te zijn. Als je echt waterdichte handschoenen wilt, dan (en nu citeer ik een vroegere collega, die ook al van alles had geprobeerd) kun je het beste huishoudhandschoenen aandoen. :') Krijg je evengoed natte handen van, omdat ze zweten. :D
Zelfs dure motorhandschoenen, waarvan beweerd werd dat ze waterdicht moesten zijn, lekten later op de dag door. Mijn vader had hele goede handschoenen, die bij lichte regen wel voldeden (weet even niet meer wat hij had), maar ook die waren met een goede bui aan het eind van de dag vochtig van binnen.
Omwisselen lijkt tot nu toe de enige oplossing. Of kijk eens bij Van Cranenbroek. Daar hebben ze heel veel soorten werkhandschoenen in verschillende maten voor een leuke prijs. Moet vast wat voor je tussen zitten en dan gelijk een paar extra kopen. ;)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-17 21:54

Lay_D schreef:

[ [url=m/rxqTu2.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0gAb0M.png]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik bij wijze van proef ook gekocht maar zijn verre van waterdicht. :x

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:07

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-17 16:52

Nee, die nog niet. Lijken me voor de echte winter wel fijn, maar ik zelf zoek eigenlijk iets voor dagelijks, dus iets dunner.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:58

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:02

Oh daar ben ik wel benieuwd naar! Laat je even weten hoe ze bevallen? :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-17 18:33

Welke maar heb je besteld? Ze hebben M en XL. Op de foto zou een L maat 8 zijn, dus zou ik M passen, maar is handpalm tm 9cm, dus wel wat ruim ook...

Elke keer als er ideale handschoenen zijn, beginnen ze te groot of is mijn maat niet op voorraad. En iets dat hierboven ergens werd gedeeld heeft hele slechte reviews dat ze helemaal niet waterdicht zijn.

Ik moet even nieuwe waterdicht spray bussen halen en doe mn gardena handschoenen even inspuiten aan de bovenkant zolang, want de handpalm is goed waterdicht en mn handen blijven er goed warm in. Heb het sowieso niet snel koud bij de paarden als ik bezig ben en blijf, maar moet voorkomen dat ze nat worden, want dan is het wel snel koud.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:42

Lay_D schreef:

[ [url=m/rxqTu2.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0gAb0M.png]Afbeelding[/url] ]

Die heb ik net besteld ben benieuwd

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 12:46

superpony schreef:
Welke maar heb je besteld? Ze hebben M en XL. Op de foto zou een L maat 8 zijn, dus zou ik M passen, maar is handpalm tm 9cm, dus wel wat ruim ook...

Ik heb een M en een XL besteld. De M zou ik qua breedte moeten passen, maar vaak zijn de vingers dan te kort. Dus ben benieuwd

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:26

Ik heb echt heel simpel vandaag mijn tuinhandschoenen van de action meegenomen.
Waren hele goedkope van een euro, en heb stallen gemest,met water gesleept en had droge en warme handen :')

Zijn van dit soort handschoenen.
Afbeelding

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:12

haha ellepel, doe maar duur!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 10:41

Oh die heb ik nog liggen voor in de tuin. Kan ik ook wel 's proberen!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:16

ellepel schreef:
Ik heb echt heel simpel vandaag mijn tuinhandschoenen van de action meegenomen.
Waren hele goedkope van een euro, en heb stallen gemest,met water gesleept en had droge en warme handen :')

Zijn van dit soort handschoenen.
[ [url=m/b8NqbT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zulke werken wel fijn idd. Ik heb er altijd mijn oude roeckl over, maar bij flink regen of sneeuw wordt de bovenkant doorweekt, dus dat is jammer.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:30

Ik zie nu dat er ook dunnere zijn van Sealskinz, mét merinowol! Daar ben ik ook nog wel benieuwd naar. Ik heb nu de dikkere variant van Sealskinz, maar daar heb ik toch wel weinig gevoel in mijn vingers voor tijdens het rijden. En deze zijn een stuk dunner zo te zien. https://www.google.nl/search?q=sealskin ... 8652184544

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:35

Ik heb nu van die tuin handschoenen waar je met je handen mee in de vijver kan om bijvoorbeeld een waterplant eruit die niet diep zit te pakken.

En eronder dan van die dunne wollen.. zelfs dat is niet de hele dag in regen sneeuw warm wel veel langer dan andere handschoenen ik heb wel elf paar wat rouleert tussen kachel en gebruik en

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:41

Ik lees even mee, tot nu toe werken niet waterdichte handschoenen van Baron(lokale schoenenmaker) het beste, maar ja, met 1 regenbui vriezen alsnog mijn vingers eraf. Ik zit namelijk 3-4 uren op de sulky en beweeg mijn vingers nog minder dan een ruiter zeg maar.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 13:50

Ik moet zeggen: ik heb sinds een paar weken de onderhandschoenen van Back On Track aan, en dan echt minimaal 8 uur per dag, en ik heb écht het idee dat het werkt. Ik heb normaal gesproken echt elke winter last van koude, stijve vingers en nu nog niet gehad. Ik heb ze dus ook overdag aan, en 's nachts in bed, en dan ook nog als ik naar het paard andere handschoenen erover en dat gaat verbazend goed!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 14:07

Ellepel, ik heb overal al staan kijken, maar zijn alleen grote maten en dan kan ik er niks mee. Heb maatje 7 en daar is helaas weinig keus in. Heb nu een maatje 8 van gardena even meegepakt vorige week en gaat nu ze wat soepeler zijn.

Rije, BOT lijken me ook fijn, maar wat doe je er overheen tegen de regen en nattigheid? Ik heb binnen 5 minuten alles nat als ik bezig ben.

fennadev, oke, die ga ik eens bekijken. Ik gebruik het voor stalwerk en heb nu geen koude handen als ik bezig ben. Maar zodra het nat wordt is het wel naar.

Ga ook naar de sealskinz kijken weer. Die ik paar weken terug wilde, waren er niet in mijn maat.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 14:42

superpony schreef:
Rije, BOT lijken me ook fijn, maar wat doe je er overheen tegen de regen en nattigheid? Ik heb binnen 5 minuten alles nat als ik bezig ben.

Alles wat maar waterdicht is. En niet te krap. In mijn geval de Sealskinz die ik al jaren heb maar die ik dus ietsje te lomp vind voor op het paard. Voor alles eromheen is het prima, maar voor het rijden wat minder.
Edit: deze dus: https://www.amazon.co.uk/Sealskinz-Wome ... B00GWZSA22