Paard houd deken nooit heel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 11:04

Die New Zeeland dekens zijn leuk maar loodzwaar voor mij geen optie. :=

Ach heb zo ook een keer een rambo deken gehad die schijnbaar een stikfoutje had. Resultaat pony had de buiksingels eraf gekregen. Heb de deken toen vies op kunnen sturen. En kreeg weer opnieuw gestikt en gewassen weer terug. :') :D

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 21:28

Hier ook een sloper, heb nu amigo bravo erop liggen. 1e nacht heeft ie overleefd :')

Vliegendeken heeft heel wat reparaties gehad :=

pride2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-17 09:41

Ik kwam gisteren morgen in de stal Faith had haar zweetdeken opliggen en ja voor 50% kapot gelukkig is mijn zus zo lief om het te repareren maar dat is een deken van juni dus dit is toch het deken dat langste blijft leven :')

Sjolvir

Re: Paard houd deken nooit heel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 09:47

Zweetdeken is ook niet heel stevig en die zijn ook zo kapot, niet geschikt om zo om te laten en weg te gaan.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:11

Aah hier stond paardlief er zo bij in de tijd dat ik even z'n slobber ging maken vd week
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 10:16

_coquette_ schreef:
Aah hier stond paardlief er zo bij in de tijd dat ik even z'n slobber ging maken vd week
[ [url=m/q3xRMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

:+ Heb ik ook een keer gehad, met wollendeken deed er altijd dekensingel om, maar die lag in de auto en ik ging alleen even zadel opruimen.. Ja ja.. hele deken aan flarden gerold en daarmee scheef komen te liggen en gesloopt. zucht..

Rachelle_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:50

Wat is het toch ook een gedoe he met die dekens, we bedoelen het zo goed maar soms zijn de paarden het er echt niet mee eens..

Rachelle_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:51

Zelf heb ik er meestal last van dat de deken gewoon af in de wei ligt, hoe dat weet ik niet er is gelukkig nooit iets aan kapot :)

VJRBO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:07

hengstendekens zijn daar erg fijn voor

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:12

Anti bijt spray? Zon dekenbijter kap voor aan het halster? :')

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:19

De canvas dekens van Lamers uit Siebengewald zijn echt een aanrader.

Sterk, vrij zwaar en volledig natuurlijk materiaal. Vormen zich helemaal naar het paard naarmate je ze langer gebruikt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 16:20

Mijn 5 jarige ruin trekt zn dekens uit als hij het te warm heeft maar daardoor sloopt hij ook weleens wat .. heb hem nu 2 jaar en zie echt een patroon .. laatst een regendeken op gedaan .. die was tot 2 dagen achter mekaar uit .. zomerdekentje opgedaan en tadaa die laat hij zitten ;)

pride2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 13:56

Sjolvir schreef:
Zweetdeken is ook niet heel stevig en die zijn ook zo kapot, niet geschikt om zo om te laten en weg te gaan.

heb ik gemerkt :') we zitten nu aan zweetdeken numer 6 op 7maand tijd maar mijn zus moet bijna elke week een deken naaien _/-\o_

_coquette_ schreef:
[ [url=m/q3xRMY.jpg]Afbeelding[/url] ]

zo zien haar dekens er ook vaak uit :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 14:09

Oooh ik besef nu dat je ze met zweetdeken weg zet.. dan snap ik dat de dekens het niet overleven.

pride2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 14:12

MaritB schreef:
Oooh ik besef nu dat je ze met zweetdeken weg zet.. dan snap ik dat de dekens het niet overleven.

Alle dekens overleven het niet bij haar, niet alleen zweetdeken ook 0 grams, 50 grams, stal dekens, ...

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:12

Misschien heel vreemd maar je kan paarden aanleren om zelf aan te geven of ze een deken nodig hebben of niet. Ik las ergens een artikeltje waarbij dat gebeurde door verschillende plaatjes op te hangen en als het paard met zijn neus een plaatje aantikte, kreeg hij het bijpassende deken op.
Daaruit bleek dat paarden liefst zo weinig mogelijk een deken dragen tenzij het écht nat/koud weer is.
Als je zin hebt om je paard een handig trukje bij te leren kan dit handig zijn?

pride2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 07:06

ElsieC schreef:
Misschien heel vreemd maar je kan paarden aanleren om zelf aan te geven of ze een deken nodig hebben of niet. Ik las ergens een artikeltje waarbij dat gebeurde door verschillende plaatjes op te hangen en als het paard met zijn neus een plaatje aantikte, kreeg hij het bijpassende deken op.
Daaruit bleek dat paarden liefst zo weinig mogelijk een deken dragen tenzij het écht nat/koud weer is.
Als je zin hebt om je paard een handig trukje bij te leren kan dit handig zijn?

Ik zal eens proberen, weet je nog welk artikel toevallig?

pride2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-17 15:06

ja men 0 grams heeft ze gesloopt heleeeeeeeeepppp :n
ze heeft er precies stukken er uit gebeten-gerukt :roll:
geen 1deken is veilig voor haar

Nuggetbaze

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:29

Misschien is het een teken en wilt ze geen dekens dragen? hahaha
Misschien bestaat er ook een spray die je op de deken kan spuiten waardoor het viesmaakt.
Kan ook zijn dat jouw paard zich zelf gewoon verveelt , speelbal aanschaffen dan maar ? :D

Women2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 10:13

pride2015 schreef:
ja men 0 grams heeft ze gesloopt heleeeeeeeeepppp :n
ze heeft er precies stukken er uit gebeten-gerukt :roll:
geen 1deken is veilig voor haar

Ik heb je een redelijk sloopvaste optie gegeven... maar daar reageer je niet op.... Zijn niet duur, alleen niet in hippe kleurtjes. Zijn loeizwaar, maar na een week of twee passen ze als gegoten.

tania0889

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:57

Voor mijn verjaardag had ik een nieuw deken gekregen voor mijn paard. Ik had hem gelijk om mijn lieve paard heen gedaan en was er super blij mee! Totdat ik de volgende dag terug kwam en er allemaal gaten in het deken zaten. Helaas had ook mijn paard in het deken gebeten. Mijn ouders hadden hem online besteld bij http://www.sporthorsesshop.nl/. Ik heb daar mijn verhaal vertelt en ze waren zo klantvriendelijk. Helaas kreeg ik niet een nieuw deken voor mijn paard, maar gelukkig wel korting voor een nieuwe. Ik heb toen gekozen voor een andere en ik heb er nu een met een fleecevoering. Toen ik hem binnen kreeg heb ik hem gelijk weer om gedaan en hij zit er nu nog steeds op! Ik denk dat ze het materiaal de vorige keer niet zo fijn vond en dat het haar irriteerde.

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:12

Een van onze paarden sloopt dekens als ze een voorsluiting hebben. Dus daar hebben we dekens voor die dicht zijn aan de voorkant, en ze moeten niet te lang zijn. maximaal tot op zijn elleboog. zodra ze lager hangen sloopt hij ze ook