teken weren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:35

ok, teken is voor mij ook het belangrijkste, hopelijk werkt dit er goed tegen
hier zijn volop teken...
op stal gebruiken ze Tectonic

rina

Re: teken weren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 21:58

Endure, Tri-tec, Flys-X, Absorbine en zo zijn er nog wel wat merken "vliegenmiddel" (waar permetrine in zit) wat ook goed werkt tegen teken. Ik heb ook al een middel gehad met butox erin, maar ben er niet weg van. Heel vies kleverig voelden ze daarvan aan, en het hielp hier niet tegen de dazen, en teken had er ook 1 ondanks gebruik van dat spul. Met Endure erop heb ik nooit geen teken op de paarden.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:15

tinker_sally schreef:
Muts heeft het nog niet, althans nog net geen 2 maanden terug is haar hele bloed onderzocht inclusief lyme. Omdat ze liep te kwakkelen. En die test was negatief.
Iedere teek minder op haar is toch mooi meegenomen vind ik.

Lyme kan zich voor het lichaam verstoppen. Bij een bloedonderzoek op lyme zoeken ze naar anti stoffen.
Maar wanneer het lichaam de borrelia bacterie niet kan vinden/herkennen, zijn er dus geen anti stoffen en dus een negatieve test.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 22:18

rina schreef:
Endure, Tri-tec, Flys-X, Absorbine en zo zijn er nog wel wat merken "vliegenmiddel" (waar permetrine in zit) wat ook goed werkt tegen teken. Ik heb ook al een middel gehad met butox erin, maar ben er niet weg van. Heel vies kleverig voelden ze daarvan aan, en het hielp hier niet tegen de dazen, en teken had er ook 1 ondanks gebruik van dat spul. Met Endure erop heb ik nooit geen teken op de paarden.

bij mij op stal gebruiken ze Tectonic, morgen mag ik ook gebruiken en ik hoop dat het effectief is voor vliegen en teken..
heb jij misschien ervaring met Tectonic?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-17 22:39

Butox ontvangen morgen erop doen.

Ze heeft nog een paar hele kleine teken op haar neus zitten.
Maar zijn niet te pakken te krijgen met tekentang en pincet.
Hopelijk laten ze los door de butox.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-17 22:49

Nee ik zweer bij Endure. Die van mij kunnen er goed tegen, sommige paarden schijnen erop te reageren die kunnen dan wel de Tric-Tec verdragen. En ik had de Flyspray 44 waar butox in zit alleen maar besteld omdat ik even niet aan Endure kon komen. De verkoopster zei dat iedereen er zo weg van was, maar dat deed hier dus echt helemaal niks. Dazen is hier een verschrikkelijk probleem in de zomer.

Ik heb die Tectonic even opgezocht maar dat is een middel voor koeien. En de reviews zeggen ook dat het blauw afgeeft op het paard. Er zit idd permethine in, maar in welke concentratie kan ik zo niet vinden. De middelen die ik in mijn bericht vermelde zijn allemaal voor paarden, en ze geven geen van allen af op het paard.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:41

rina schreef:
Nee ik zweer bij Endure. Die van mij kunnen er goed tegen, sommige paarden schijnen erop te reageren die kunnen dan wel de Tric-Tec verdragen. En ik had de Flyspray 44 waar butox in zit alleen maar besteld omdat ik even niet aan Endure kon komen. De verkoopster zei dat iedereen er zo weg van was, maar dat deed hier dus echt helemaal niks. Dazen is hier een verschrikkelijk probleem in de zomer.

Ik heb die Tectonic even opgezocht maar dat is een middel voor koeien. En de reviews zeggen ook dat het blauw afgeeft op het paard. Er zit idd permethine in, maar in welke concentratie kan ik zo niet vinden. De middelen die ik in mijn bericht vermelde zijn allemaal voor paarden, en ze geven geen van allen af op het paard.

Dat blauw is na een paar dagen weg, en als het op je dekje komt kan je dat zo weg wassen.
Hier in de buurt doen er meer het op hun paard gebruiken

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 09:59

tinker_sally schreef:

Ja die gaan wel weg door de butox. :j

Butox pour on is niet kleverig hoor, misschien in gemengde sprays maar op die manier is de butox waarschijnlijk ook niet afdoende, sowieso geen goede manier om te gebruiken, het werkt ongeveer hetzelfde als een pipet in de hals bij je hond/kat, dat moet je ook niet elke keer sprayen maar 1x aanbrengen per zoveel weken.

Frontline werkt hier helemaal niet op de dieren, is al een ouder product waar resistentie tegen is opgetreden.

Mamarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 12:54

Inderdaad, hier raadt de dierenarts Frontline ook af (ook bij katten, honden, ...) omdat de teken er resistent tegen geworden zijn ...

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:02

mijn paard heeft nog geen teek gehad
ik heb nu voor de 2de x Frontline gebuikt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 16:51

tinker_sally schreef:

En, hoe gaat het nu?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-17 19:42

De teken op haar neus wilden niet loslaten dus 2 dagen later verdunde butox op haar neus gedept met papier en haar oksels ingespoten daarmee.
En tot nu toe geen teek meer gevonden.
Ben heel blij met dit resultaat.
6 Juni mag ik weer inspuiten en ga het dan op dezelfde manier doen.
Op de rug en het verdunde op neus en oksels.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:46

Super, ben blij dat het bij jou ook zo goed werkt, teken zijn echt rotbeesten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 09:31

Ik had ergens anders gelezen dat lavendel olie ook helpt bij honden. Geen dikke laag (pas op voor het vergrootglas effect)
Misschien bij paarden ook wel.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:50

Ben wel benieuwd hoe je ervaring inmiddels is met de butox? Ik word helemaal gek van die teken. Ik heb een vliegenspray gemaakt met 50 dr hertshoornolie, 50 dr tea tree, 200 ml azijn, 275 ml water en 25 ml summer sensation van paardendrogist. Daarbij kokosvet met tea tree (zelf er bij gedaan) en dit smeer ik op benen, oksels, liezen en hoofd. Het lijkt te werken, maar gisteren vergeten haar hoofd in te smeren en ja hoor.... teken op haar neus :(

Iedere dag smeren en sprayen ben ik behoorlijk zat en die teken beginnen een obsessie te worden. Als de butox echt werkt, dan is dit het laatste wat ik wil proberen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-17 19:57

Kelly08 ervaring is zeer goed. Heb haar nu 2x ingespoten ermee, eerste keer de neus en liezen/oksels nog apart met verdunde butox.
Maar de laatste keer dit niet meer gedaan en tot nu toe geen teek meer op haar gevonden.

plp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 08:31

Gewoon nieuwsgierig. Wat gebruik je zelf voor de teken?

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-17 16:38

plp schreef:
Gewoon nieuwsgierig. Wat gebruik je zelf voor de teken?

Ik snap je vraag niet helemaal.
Maar ik gebruik butox voor op haar.
Iedere maand opnieuw inspuiten en streepje trekken.

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-17 23:19

tinker_sally schreef:
Kelly08 ervaring is zeer goed. Heb haar nu 2x ingespoten ermee, eerste keer de neus en liezen/oksels nog apart met verdunde butox.
Maar de laatste keer dit niet meer gedaan en tot nu toe geen teek meer op haar gevonden.

Ik kijk het nog even een week aan met mijn smeersel, maar nog 1 teek en ik ga het bestellen. Fijn dat het bij jou zo goed werkt.

Roos04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 16:23

Deet? Voor mensen

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-17 21:23

Is er misschien iemand die 100 ml butox naar mij wilt sturen tegen vergoeding?

_Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:05

teken? Gewoon Dazenweg gebruiken!

Werkt gewoon tegen alle stekende en bijtende insecten. Anders kan je altijd nog anti-teek kopen, maar dit is lekker praktisch en handig

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:22

Zo'n spray werkt amper in mijn ervaring. Voor een heel paard heb je een halve bus per keer nodig en het effect is zo weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 10:29

Ik gebruik voor mijn merrie is 24/7 buiten staat, een bosrand heeft om haar land heen én er komen wel eens reeën (die nemen de teken mee volgens mij?) Defendog, 1 a 2 keer sprayen en ik zie geen teken meer :D

Ze zat vorig jaar helemaal onder, haalde elke dag wel tot 10 teken van haar neus, borst en noem maar op. Ze heeft flinke sokken ([***]) dus ik moest iets hebben wat direct goed werkte en wat zorgde dat de teken haar helemaal niet lekker vonden, toen kreeg ik de tip om Defendog (voor grote honden) op haar te sprayen. Eerst even getest op een klein stukje en ze krijgt er geen reactie op.
Dit jaar weer gesprayd en ze is nog steeds schoon. Zal vast niet voor iedereen werken, maar ik ben er heel blij mee :j

Kelly08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 20:23

Ik heb nu Z-itch via de da besteld. Ik durfde de butox niet aan zonder overleg met een da. Zitch is te vergelijk met butox, ben benieuwd. Moet ook goed werken tegen knutten dus dat is een fijne bijzaak. Wel moest er een stempel in mijn paspoort dat mijn paard niet meer naar de slacht mag. Ook bij butox moet dit.