Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
tinker_sally schreef:Muts heeft het nog niet, althans nog net geen 2 maanden terug is haar hele bloed onderzocht inclusief lyme. Omdat ze liep te kwakkelen. En die test was negatief.
Iedere teek minder op haar is toch mooi meegenomen vind ik.
rina schreef:Endure, Tri-tec, Flys-X, Absorbine en zo zijn er nog wel wat merken "vliegenmiddel" (waar permetrine in zit) wat ook goed werkt tegen teken. Ik heb ook al een middel gehad met butox erin, maar ben er niet weg van. Heel vies kleverig voelden ze daarvan aan, en het hielp hier niet tegen de dazen, en teken had er ook 1 ondanks gebruik van dat spul. Met Endure erop heb ik nooit geen teken op de paarden.
rina schreef:Nee ik zweer bij Endure. Die van mij kunnen er goed tegen, sommige paarden schijnen erop te reageren die kunnen dan wel de Tric-Tec verdragen. En ik had de Flyspray 44 waar butox in zit alleen maar besteld omdat ik even niet aan Endure kon komen. De verkoopster zei dat iedereen er zo weg van was, maar dat deed hier dus echt helemaal niks. Dazen is hier een verschrikkelijk probleem in de zomer.
Ik heb die Tectonic even opgezocht maar dat is een middel voor koeien. En de reviews zeggen ook dat het blauw afgeeft op het paard. Er zit idd permethine in, maar in welke concentratie kan ik zo niet vinden. De middelen die ik in mijn bericht vermelde zijn allemaal voor paarden, en ze geven geen van allen af op het paard.
tinker_sally schreef:Butox ontvangen morgen erop doen.
Ze heeft nog een paar hele kleine teken op haar neus zitten.
Maar zijn niet te pakken te krijgen met tekentang en pincet.
Hopelijk laten ze los door de butox.
tinker_sally schreef:Kelly08 ervaring is zeer goed. Heb haar nu 2x ingespoten ermee, eerste keer de neus en liezen/oksels nog apart met verdunde butox.
Maar de laatste keer dit niet meer gedaan en tot nu toe geen teek meer op haar gevonden.