Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Myfairytale schreef:Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen...
Maar ik vind het eigenlijk niet juist dat de paarden te lang onder (te) warme dekens staan, omdat de eigenaar geen "tijd heeft" om er 2 keer per dag heen te gaan. Dus de dieren zijn de zwetende dupe. Het is echt al knap warm in de zon.
Sommige reacties vind ik echt top! Bijvoorbeeld dan maar wat eerder opstaan en de dekens afdoen of aan passen aan het weer.
Myfairytale schreef:Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen...
Maar ik vind het eigenlijk niet juist dat de paarden te lang onder (te) warme dekens staan, omdat de eigenaar geen "tijd heeft" om er 2 keer per dag heen te gaan. Dus de dieren zijn de zwetende dupe. Het is echt al knap warm in de zon.
Sommige reacties vind ik echt top! Bijvoorbeeld dan maar wat eerder opstaan en de dekens afdoen of aan passen aan het weer.
Yontheke schreef:Myfairytale schreef:Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen...
Tjah, ik moet om 8u op bureau zitten en ga niet om 6u in de ochtend mijn winterdeken afdoen als het die nacht nog gevroren heeft zoals de laatste dagen hier. Dat vind ik voor mijn paard dan toch te koud om zonder te staan.
Ragdollcat schreef:Myfairytale schreef:Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen...
Mee eens!
Helaas zoiets meegemaakt op een stal.......paard stond onder 3 dikke dekens en het zweette zich kapot en werd helemaal dol.....ging zelfs door het lint heen naar de paddock van mijn paard toe, een gevaarlijke situatie met al die linten om die benen heen van dat paard. Ik was woedend, want er was al zo vaak gemeld bij de eigenaar dat ie er gek van wordt en het veel te warm is. Maar ze doen er helemaal niets aan. Dus heel veel medelijden met het dier en hop in stal gezet, daar is het tenminste koeler en uit de zon en vooral veilig, want ze werd helemaal dol. Helaas mocht niemand de dekens afdoen voor de eigenaar. Alleen hun mogen zelf de dekens afdoen.............dus werd de stalhouder (boer) laaiend en heeft gewoon alles erafgehaald met mijn hulp en het dier was zo blij ermee.... een enorme opluchting..........
Dus je begrijpt dat ik heel bot reageerde op de eigenaars ervan. Zo idioot gewoon en gelukkig dat ik er was en de boer ook........anders was mijn paard en zijn paddockvriendinnetje ook verwond met al die linten in de benen enzo. Echt niemand doet er moeilijk over om voor elkaars paard de dekens om en of af te doen. Er is wel altijd iemand smorgens, smiddags of savonds.........maar wij mochten dat niet van die eigenaar. De dekens moeten er perse op blijven incl. 2x halsstukken en had ook nog eens wintervacht..........Die dekens samen was 600 gram dik...........echt te zot voor woorden.
Myfairytale schreef:Yontheke schreef:
Tjah, ik moet om 8u op bureau zitten en ga niet om 6u in de ochtend mijn winterdeken afdoen als het die nacht nog gevroren heeft zoals de laatste dagen hier. Dat vind ik voor mijn paard dan toch te koud om zonder te staan.
Dan zou ik eerder kiezen voor 1 uurtje koud(er) dan de rest van de dag heel heet en zwetend onder de deken.
Het zijn paarden hè...