Wie heeft al dekens af?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ninne1

Re: Wie heeft al dekens af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:53

Hier geschoren paard overdag zo veel mogelijk zonder deken en snachts onder de 100 gram.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:55

Ik zal wel heel bokt over me heen krijgen...
Maar ik vind het eigenlijk niet juist dat de paarden te lang onder (te) warme dekens staan, omdat de eigenaar geen "tijd heeft" om er 2 keer per dag heen te gaan. Dus de dieren zijn de zwetende dupe. Het is echt al knap warm in de zon.

Sommige reacties vind ik echt top! Bijvoorbeeld dan maar wat eerder opstaan en de dekens afdoen of aan passen aan het weer.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:58

Overdag af, nacht op. Op zich zou zonder wel kunnen, maar pomy is toch al wat ouder, dus heb ik hem liever in de nacht nog op.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:01

Myfairytale schreef:
Maar ik vind het eigenlijk niet juist dat de paarden te lang onder (te) warme dekens staan, omdat de eigenaar geen "tijd heeft" om er 2 keer per dag heen te gaan. Dus de dieren zijn de zwetende dupe. Het is echt al knap warm in de zon.

Sommige reacties vind ik echt top! Bijvoorbeeld dan maar wat eerder opstaan en de dekens afdoen of aan passen aan het weer.

Tjah, ik moet om 8u op bureau zitten en ga niet om 6u in de ochtend mijn winterdeken afdoen als het die nacht nog gevroren heeft zoals de laatste dagen hier. Dat vind ik voor mijn paard dan toch te koud om zonder te staan.

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:04

Mijn paard had vorige week besloten dat z'n 200gr af kon. Netjes zelf z'n deken afgedaan zonder kapot te maken. Nu staat ie dus zonder deken.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:05

Myfairytale schreef:

Mee eens!

Helaas zoiets meegemaakt op een stal.......paard stond onder 3 dikke dekens en het zweette zich kapot en werd helemaal dol.....ging zelfs door het lint heen naar de paddock van mijn paard toe, een gevaarlijke situatie met al die linten om die benen heen van dat paard. Ik was woedend, want er was al zo vaak gemeld bij de eigenaar dat ie er gek van wordt en het veel te warm is. Maar ze doen er helemaal niets aan. Dus heel veel medelijden met het dier en hop in stal gezet, daar is het tenminste koeler en uit de zon en vooral veilig, want ze werd helemaal dol. Helaas mocht niemand de dekens afdoen voor de eigenaar. Alleen hun mogen zelf de dekens afdoen.............dus werd de stalhouder (boer) laaiend en heeft gewoon alles erafgehaald met mijn hulp en het dier was zo blij ermee.... een enorme opluchting..........

Dus je begrijpt dat ik heel bot reageerde op de eigenaars ervan. Zo idioot gewoon en gelukkig dat ik er was en de boer ook........anders was mijn paard en zijn paddockvriendinnetje ook verwond met al die linten in de benen enzo. Echt niemand doet er moeilijk over om voor elkaars paard de dekens om en of af te doen. Er is wel altijd iemand smorgens, smiddags of savonds.........maar wij mochten dat niet van die eigenaar. De dekens moeten er perse op blijven incl. 2x halsstukken en had ook nog eens wintervacht..........Die dekens samen was 600 gram dik...........echt te zot voor woorden.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:09

Hier staat hij al sinds het einde van vorige week lekker onder een simple regendeken.
Wind is hier nog aardig fris die houdt de regendeken nu nog enigzins tegen.

Kan niet wachten tot het de hele dag +10 is en hij weer lekke af kan tot de horzels komen.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:13

Mijn geschoren shetlanders staan met 200 grams dekens buiten en op stal :)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:20

Niet geschoren en hele winter met 200 grams gestaan. Nu lekker zonder :j
Snachts staan ze warm en beschut binnen dus ook geen deken nodig dan.

Alleen als het weer hard gaat regenen plus waaien krijgen ze een regendeken op.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:24

Hier is de deken vorige week af gegaan. Paard is ongeschoren. Mocht het erg nat worden of toch nog gaan vriezen dan gooi ik er zo een fleecegevoerde regendeken op.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:26

Yontheke schreef:
Myfairytale schreef:

Tjah, ik moet om 8u op bureau zitten en ga niet om 6u in de ochtend mijn winterdeken afdoen als het die nacht nog gevroren heeft zoals de laatste dagen hier. Dat vind ik voor mijn paard dan toch te koud om zonder te staan.

Dan zou ik eerder kiezen voor 1 uurtje koud(er) dan de rest van de dag heel heet en zwetend onder de deken.
Het zijn paarden hè...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:26

Ragdollcat schreef:
Myfairytale schreef:

Mee eens!

Helaas zoiets meegemaakt op een stal.......paard stond onder 3 dikke dekens en het zweette zich kapot en werd helemaal dol.....ging zelfs door het lint heen naar de paddock van mijn paard toe, een gevaarlijke situatie met al die linten om die benen heen van dat paard. Ik was woedend, want er was al zo vaak gemeld bij de eigenaar dat ie er gek van wordt en het veel te warm is. Maar ze doen er helemaal niets aan. Dus heel veel medelijden met het dier en hop in stal gezet, daar is het tenminste koeler en uit de zon en vooral veilig, want ze werd helemaal dol. Helaas mocht niemand de dekens afdoen voor de eigenaar. Alleen hun mogen zelf de dekens afdoen.............dus werd de stalhouder (boer) laaiend en heeft gewoon alles erafgehaald met mijn hulp en het dier was zo blij ermee.... een enorme opluchting..........

Dus je begrijpt dat ik heel bot reageerde op de eigenaars ervan. Zo idioot gewoon en gelukkig dat ik er was en de boer ook........anders was mijn paard en zijn paddockvriendinnetje ook verwond met al die linten in de benen enzo. Echt niemand doet er moeilijk over om voor elkaars paard de dekens om en of af te doen. Er is wel altijd iemand smorgens, smiddags of savonds.........maar wij mochten dat niet van die eigenaar. De dekens moeten er perse op blijven incl. 2x halsstukken en had ook nog eens wintervacht..........Die dekens samen was 600 gram dik...........echt te zot voor woorden.

Arm, arm dier...

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:27

A_nouk schreef:
tot de horzels komen.

Ik verheug me er ook al op..... -O-

:') Tis toch ook altijd wat he.... :')

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:36

Ik zit er al een paar weken aan te twijfelen maar denk dat ik het ook ga doen *\o/*

Roraima

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:38

Hier is sinds ruim een week de bucas smartex winterdeken ook omgewisseld voor de bucas smartex regendeken. In eerste instantie heb ik 's nachts de winterdeken erop gehad tot 8:00 en dan tot 12:00 de regendeken. Maar dat is zoveel gezeul en gezien het nu wel warm genoeg is gebruik ik nu alleen nog maar de regendeken. De deken gaat er iedere dag rond een uur of 12 vanaf en rond 18:00 weer op. Ik vind het 's ochtends rond 8:00 nog net te fris om de deken volledig af te doen, omdat het toch al wel een oudere pony is en anders te snel last heeft van stijvere spieren.
Ik kijk zelf voornamelijk naar de temperatuur, weer en hoe warm hij onder de deken voelt. Ik krijg vanzelf wel een chagrijnige blik van hem, als hij het er niet mee eens is dat de deken er afgaat. :+

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:38

Overdags af en snachts op. En ja ook hier tot de dazen komen, dan is het weer zebratijd -O-

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:43

Dexter is geschoren en staat sinds 2 weken met een ongevoerd regendeken op.
Zondag en maandag heeft hij zonder gestaan. Gisteren met regendeken. En dankzij mijn lieve pensionhoudster staat hij sinds een uurtje nu weer lekker zonder deken *\o/*

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:44

Net overigens de paarden van het gras gehaald, die met 200g op liep er maar net wat klammig bij en die zonder deken (geen opgehad deze winter) stond peentjes te zweten. Nu dus samen bloot :j

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:47

1 stond de winter met een 100 grams dus staat nu sinds vrijdag bloot. dag en nacht, Maar heeft ook nog een behoorlijke vacht
de andere was geschoren en dun velletje. die heeft dus nog wel wat op. Overdag afhankelijk van hoe warm het is. Maar vaak nog niet helemaal bloot.

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:49

Twee staan altijd zonder, een nog met en de laatste heeft hem sinds een kleine week helemaal af.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:02

Myfairytale schreef:
Yontheke schreef:

Dan zou ik eerder kiezen voor 1 uurtje koud(er) dan de rest van de dag heel heet en zwetend onder de deken.
Het zijn paarden hè...

Nu zal ik bokt wel weer over me heen krijgen maar hij staat maar 4 uur per dag buiten en de rest nog op stal waar het fris en koel is dus heel heet en zwetend valt dus ook wel mee. Heb hem nog nooit zwetend onder zijn deken aangetroffen of tekenen van zweet gevonden.

Marit1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:05

Hier sinds afgelopen weekend ook lekker af, want meneer heeft het snel warm.
Hij staat 's nachts binnen en is voor een deel geschoren.
Mocht het weer de hele dag gaan regenen, dan gaat er een regendekentje op.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:24

Beide ongeschoren. Die met het dun velletje heeft nu alleen een regendeken op 0 grams. Winter heeft ze 100 gram maximaal opgehad. Met veel vacht loopt al een flink aantal weken zonder deken. Die heeft een 50 grams regendeken opgehad in de winterperiode. Probeer altijd zo min mogelijk op te doen, totdat ik over moet vanwege het weer.

kusjemariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:26

Bij mij staan ze overdag lekker zonder deken en 's nachts nog wel met deken op! :)

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 15:46

Hier staat paard tussen 8u 's ochtends tot 6 uur 's avonds zonder deken en snachts met een 0gram regen deken op aangezien hij zonder het toch iets fris had (hij was paar maanden terug geschoren). Overdag is het zulk heerlijk weer dat het zonde zou zijn om hem met deken te laten.