Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pol013 schreef:Toch gaat het nu met een halsdeken van amigo/rhino wel prima. Heeft een gladde voering en is zelf niet te dik (en zwaar)
Met de dikkere en stoevere weatherbeeta deken ging het niet goed.
pol013 schreef:Nou, zonder hals zet mijn geschoren paard echt sneller 'varkensharen' dan met hals.
pjotrg schreef:Simpel. Misschien eens ophouden met dat "deken gedoe" en het scheren van paarden? Paarden zijn niet van suiker! De enige reden waarom ruiters dat doen is hun eigen comfort om niet zo lang te hoeven wachten tot het paard droog is......
Shenavallie schreef:Ho ho ho, wat een toon zeg! Ik heb niet alles gelezen, dus weet niet wat er wel en niet al gemeld is. Mijn god, als iedereen zo met elkaar omgaat... Probeer hier alleen maar mee te denken.
dingogirl schreef:ik scheer mijn men-pony's ieder jaar en heb nooit een deken met hals. ze staan de hele dag buiten van 6 uur 's morgens tot ong. 7 uur 's avonds en met elk weer.
ze hebben een dikke 350 grams deken. en de haren groeien niet sneller terug op de hals als op hun lijf.
en ze voelen altijd lekker warm aan.
ze hebben een schuilstal, maar staan er echt nooit in. ook niet als het plenst van de regen.