Help! Het vriest!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tess_84

Re: Help! Het vriest!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:03

Eileen, oef, nog zo'n gekke meid die dat aandurft :D Paarden zijn met hun vier benen inderdaad zeer stabiel, en als je ze zelf wat hun weg laat zoeken, en ze niet te veel stoort, kunnen ze véél! Heb al wel af en toe voorgehad dat ik een beetje euhm, verloren gereden was in het bos, en het kiezen was tussen ofwel héééélemaal terug ofwel dwars door het bos een steile heuvel op. Mja, dan is het met één hand sturen, ander hand een grote pluk manen vast, kom op paardje en daar gaat ie!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 18:10

misschien kun je een lekkere slobber maken? Paarden drinken ook niet altijd genoeg met dit weer. En check ook je leidingen even.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:23

SparklyNerd schreef:
De eerste "echte" winterdag van 2017 is een feit. Nu heb ik alleen geen flauw idee wat ik vandaag kan gaan doen met mijn verzorg pony!

Ze is al 22 en heeft geen ijzers. Maar ik ben vooral bang dat er niet gestrooid is in de buurt van de stal!

Een buitenrit zal het daarom niet worden..

Maar wat moeten we nu dan doen?!

We beschikken wel over een buitenbak en het is een kilometertje lopen naar een mooi groot grasveld.

Weten jullie lieve bokkers nog iets leuks??

wat je kunt doen:

paddock sneeuwvrij maken en strooien zodat als het gaat ijzelen je paard toch een stuk heeft op fatsoenlijk te kunnen lopen.
Waterbakken indien nodig vullen en ijsvrij maken
Poetsen zou ik niet te veel doen met deze koude om de eigen bescherming niet te verstoren.
Maar vlechten etc zou ik dan eerder doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:28

Eileen_ schreef:
Je kan prima rijden met bevroren grond hoor.. Ik zou alleen proberen zo veel mogelijk van het asfalt af te blijven, maar verder is er geen probleem. In Canada (waar het -40 wordt) rijd ik ook altijd de hele winter door. Of er nou sneeuw ligt of niet, eigenlijk is het juist fijner met sneeuw omdat het wat zachter is dan de harde grond. Gewoon een rustig buitenritje doen ;)

Ik rijd ook altijd gewoon hoor. Geen ijzers en een heel behendig paard in alle omstandigheden dus er is maar weinig wat ons tegenhoudt. :)

TS, gewoon even kijken hoe je pony het redt in stap. Eventueel op een vlak veld of bak moet je wel e.e.a. kunnen doen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 13:30

Strooien? Je weet hopelijk hoe vreselijk erg zout in de hoeven vreet?