Zoektocht, passende deken..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:36

Er is of een fout of Bucas hanteert andere "benaming" van zijn maten.
Met stokmaat houd ik geen rekening, want mijn merrie is maar 1.57m en heeft een 6'3 of 195 als gevoerde outdoordeken en een 6'0 of 185 als onderdeken of ongevoerde regendeken.

Of een halve hals wel of niet drukt, hangt af waar op de schoft je deken juist drukt en is dus afhankelijk van de pasvorm. Bij mijn paard drukt en schuurt het bij de meeste dekens aan de rand vd deken, omdat dit te ver naar achteren schuift en zo op de schoft komt ipv ervoor.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 12:48

Afbeelding
Hier duidelijk te zien hoe het begint. Mijn inziens op de plek waar de deken "hoort" te liggen. Huidige deken ligt verder naar achteren.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:51

Ik denk dat een WUG model maat 6.3 of 6.6 het beste zal passen, deze heb je inmiddels ook van Amigo (de goedkopere versie) Had vroeger de bucas en daar kregen mijn paarden schuurplekken van en de dekens trokken na een tijdje strak op de schoft.

Citaat:
Ik heb liever geen deken met kleine klipjes aan de voorkant, bij voorkeur een afgesloten sluiting (klitteband erover) of een sluiting zoals normaal aan de buiksingel zit.

Waarom wil je een sluiting zonder klipjes? Mijn jongste rommelt vaak met de sluitingen als er een klittenband flap overheen zit want daar kan je zo leuk aan trekken :D Nu ik een WUG model heb probeert hij het niet eens.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 12:55

grauwman schreef:
Waarom wil je een sluiting zonder klipjes? Mijn jongste rommelt vaak met de sluitingen als er een klittenband flap overheen zit want daar kan je zo leuk aan trekken :D Nu ik een WUG model heb probeert hij het niet eens.

Ze heeft 1x een deken met clipjes gehad, binnen 1 dag vond ik een deken en een vierkant stuk met 2 klipjes terug :+

Heleennn

Re: Zoektocht, passende deken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 12:59

Mijn paard van 1m65 loopt ook met een 205 rond hoor. Ik heb liever een ruim deken zodat ze comfortabel kunnen liggen, dit deken heeft wel een vrij hoog doorlopend stuk een de schoft. Daardoor zit het eigenlijk net wat op de nek waardoor ze geen last van plekjes krijgt. Is van Pagony en koste maar 33 euro, dus is misschien wel eens de gok waard :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:01

Ohh wat een boef.

Bij de jongste is niet veilig, alles stopt hij in z'n mond maar deze deken laat hij tot nu toe met rust.

Zo'n plek als op de door jou geplaatste foto had mijn oudje ook. Terwijl de deken in mijn ogen ruim genoeg was trok deze gewoon strak na een paar weken dragen.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 13:42

Ik heb nog een Bucas winterdeken liggen. Die lag op mijn merrie van 1.62 damespaardje-type. Het is zo'n koperkleurige/bruinige van een aantal jaren geleden. Hij past niet op mijn huidige merrie (model Gelderse tank), dus als je interesse hebt wil ik de exacte maat wel even voor je nakijken en als je nog meer interesse hebt, mag je 'm wel overnemen voor schappelijk prijsje. Hij ligt hier in de kast nu. Ik denk dat ik de 6.3 in de kast heb liggen.

Edit: deze dus. Hier was ie nog nieuw :-)
Afbeelding

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-16 14:31

Olympia96 schreef:
Ik heb nog een Bucas winterdeken liggen. Die lag op mijn merrie van 1.62 damespaardje-type. Het is zo'n koperkleurige/bruinige van een aantal jaren geleden. Hij past niet op mijn huidige merrie (model Gelderse tank), dus als je interesse hebt wil ik de exacte maat wel even voor je nakijken en als je nog meer interesse hebt, mag je 'm wel overnemen voor schappelijk prijsje. Hij ligt hier in de kast nu. Ik denk dat ik de 6.3 in de kast heb liggen.

Edit: deze dus. Hier was ie nog nieuw :-)
[ [url=m/SfeuKa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb je een pbtje gestuurd :)

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 02:22

Ong zelfde model paardje denk ik, en ook zeer gevoelig voor drukplekken e.d., hebben wij ook staan onder een WUG lengte 190. 185 is haar te klein, 195 te groot, dus dan moet je wel :+
Halve hals zie ik ook nog wel eens kunnen werken!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 08:33

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 10:37

Zoals in pb reeds gezegd, ik heb ook een 6.6 dus helaas voor TS.
Zat nog ff door te denken, ik heb nu voor m'n pittige sloper een van Epplejeck. Nog geen 100€ met kussentjes naast de schoft tegen het drukken. En softshell aan de voorkant voor bewegingsvrijheid. Heb de deken een maand ongeveer en ben positief verrast. Het is een remake (maar ik vind de verbeterde versie, want heb ze vergeleken) van Weatherbeeta. Afbeelding

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 11:20

Afbeelding

Dit is de deken, dat bruine er in mijn merrie ;-)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:23

Die is toch wel meer dan een maat te groot. Krijgt ze geen plekken op de schouders? Want daar trekt hij toch wel behoorlijk. Als je zo'n deken niet in 6'0" wil proberen zou ik inderdaad kijken voor een deken met kussentjes op de schoft, bijvoorbeeld de ej hierboven of de trust tetris die ik eerder al noemde.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 11:33

Het paard wat ik rijd heeft dit ook jaren gehad. Toen zijn we over gegaan op halve hals dekens. De ene paste beter dan de andere, maar geen drukplekken meer.
We hebben ook een trust deken, deze heeft kussen op de schoft, werkt ook goed. Wel wat duurder, maar gaat al jaren mee.
Nu een winterdeken van drunens ruiterhuis, de liners, deze hebben geen halve hals, maar desondanks geen drukplekken meer. Maarja moet maar net passen.
Maar ben altijd tevreden over de halve hals dekens.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:15

TS doordat de deken veel te groot is trekt deze naar achter dat is dus geen goed teken.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 13:54

Bij de paardendrogist kun je wel dekens "passen". Wat niet past kun je weer terugsturen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:12

Oh die is echt wel veel te groot!
Ik zou zeker 2 maten kleiner gaan passen, dan trekt de deken aan de voorkant ook veel minder.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 14:18

Iedereen die nu reageert met 2 maten kleiner, dat past niet! Dan zit ik binnen no time met een drukking op de schoft.. als dat de oplossing was, had ik dit probleem namelijk niet. Ik zie ook dat deze deken niet zit zoals het hoort, maar liever dat als een kapot paard!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:26

Dan moet je op zoek naar een ander model of een ander merk, in ieder geval een deken waarvan het juiste model wel past aan de voorkant, evt eentje met een halve hals of hoger opgesneden op de hals zodat er geen drukking op de schoft is.
Maar deze is zo lang aan de achterkant, dat kan gewoon echt niet fijn zitten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:28

Ik ben misschien blond, maar als het enige wat je niet fijn vindt aan deze deken de hoeveelheid die "extra" achter zijn bibs hangt, kan je dan niet bij een handig persoon of bedrijf de deken daar een stuk laten inkorten?

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 14:35

cobiie schreef:
Ik ben misschien blond, maar als het enige wat je niet fijn vindt aan deze deken de hoeveelheid die "extra" achter zijn bibs hangt, kan je dan niet bij een handig persoon of bedrijf de deken daar een stuk laten inkorten?

Dat zou idd ideaal zijn voor haar. Ben benieuwd of zoiets bestaat en of dat niet te kosten van de waterdichtheid gaat

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:37

Horseware zijn fijne lichte dekens, ze zijn er ook met breder front. Mijn merrie 1.61 heeft 190 op, past goed geen plekken. Als 190 niet beschikbaar is, zoals bij ej dekens heb ik d'r 195 op.
Ej heeft ook fijne dekens als je iets goedkoper zoekt, maar die hebben wel weer klipjes als sluiting.
Had voorheen een pony merrie die overal plekken van kreeg maar bij horseware dekens was het verleden tijd.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:40

Rambo met de V sluiting valt ruim aan de voorkant, en Dominick valt ook voor ruim en op de rug wat korter, ook zijn er speciale modellen van Horseware en Bucas met een wijdere of hogere voorkant.
Volgens mij moet het echt mogelijk zijn om een beter passende deken te vinden dan dit.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-16 15:05

Dominick overweeg ik nu, ook omdat ik die kan leasen. Dan zit ik niet met 5 dekens die niet passen straks,of die ze volgend jaar niet past.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 15:19

Nouvel soms is het echt drama om een passende deken te vinden. Mijn haflinger past de bucas big nek niet. Die zit te strak bij de schouder. Meestal zitten alle dekens te strak bij de schouder. Ik heb nu een Shires deken welke goed zit bij de hals en schouder maar achter weer te lang is. De Rambo zit ook niet goed.Ik heb bijna alle merken gehad.Afbeelding