Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:26

Ik had t vooral toen ik mijn paard officieel had overgekocht ook al was hij al onder mij hoede.
Sindsdien ben ik meer aan het kijken en vertellen hoe mooi bij is, als dat ik serieus rijd :')
Heb mijn bospaard wel erin gevonden nu :=
Wel als het droog is bij vertrek dan. :')

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:27

Als ik al aan het rijden bent en het gaat regenen dan rij ik wel door. Als ik nog moet gaan rijden ligt het eraan hoe hard het regent; als het niet te hard is stap ik wel op maar als het zo'n stortbui is dan ga ik later rijden of niet rijden. Paarden vinden er dan meestal ook niks aan om te moeten lopen..

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:28

Een beetje regen vind ik zelf helemaal niet erg.
Helaas gaat mijn merrie altijd helemaal scheef lopen en moeilijk doen, dat ze maar geen regen op haar hoofd krijgt. :+
Als ik echt doorzet, krijg ik haar er wel doorheen en 'vergeet' ze de regen.
Maar dat vind ik nou ook niet echt leuk, dus als het echt blijft regenen slaan we over.

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:29

Ik kijk altijd sochtends op buienradar, als er kans op regen is.
Dan probeer ik gewoon te rijden wanneer het droog is/niet te hard regent, en anders een dagje niet.
Alleen buitenbak tot beschikking O:)

Marvel

Re: Wanneer ben je een mooi weer ruiter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:32

Ik ga rijden wanneer t droog is, maar als t wat gaat regenen als ik al rijd, ga ik gewoon door. Mits t geen wolkbreuk wordt :')
Nat uit t land halen vind ik niet erg, want hij draagt een deken.
En als t de hele dag regent, dan slaan we over. Het is mijn hobby en die doe ik omdat ik het leuk vind. In regen is het voor beide niet leuk, dus voegt dat voor mij niets toe.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:41

Met mijn vorige paard gingen we altijd op pad, zon, regen, hagel, wind, storm en sneeuw. Heerlijk!
Ik vind het geweldig die frisse boslucht en je komt niemand tegen.
Thuisgekomen lekker onder de warme douche.
Hoe mijn nieuwe paarden gaan reageren onder het zadel weet ik nog niet, maar hier regent het zelden. :D

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 22:05

Ik word er gewoon echt chagrijnig van. Onze stallen zijn op een mooie binnenkoer en als het van dat lekker herfstweer is kan ik er wel uren vertoefen. Maar in de gietende regen, zoals vandaag, vind ik dat verschrikkelijk!! Ik moet van mijn zadelkamer door de gietende regen de koer oversteken en alles in m'n stal doen: opzadelen, poetsen, dekens neerleggen, spullen neerleggen, etc... want niks kan buiten de stal blijven liggen. Rot irritant is dat :(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:48

Als het maar droog is als ik vertrek.Om één of andere reden vind ik het niet erg als het onderweg begint te regenen,maar al met natte spullen vertrekken heb ik zo'n hekel aan.
De paarden lopen hier wel 24/7 buiten en hebben beduidend minder hekel aan nat als ik.

Ik ben dus wel een droogweer ruiter.

Manarosao

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:02

Ik ga dan meestal niet rijden of het bos in, daar heb je toch minder last van de regen ivm de bomen :+

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:16

Ik men dan wel en rij niet onder het zadel maar het weer maakt mij weinig uit. Als ik die dag een training gepland had dan ga ik het niet snel laten voor wat regen. Enkel bij harde wind en ijzel/sneeuw kan het dat ik oversla voor de veiligheid aangezien ik enkel op de weg rij naast en tussen het verkeer.

*Van regen moet ik wel nog iets voor ogen zien natuurlijk, als het met bakken valt...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:23

Ik heb voor het eerst eindelijk een binnenbak op mijn stalling. Paard staat ook binnen, dus ik hoef in principe alleen vanuit de auto de regen door.
Als het miezert ga ik evengoed lekker buiten rijden, of het bos in. Mocht het echt gaan stortregenen dan ga ik wel binnen rijden.
Ik rij het liefst zoveel mogelijk buiten

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:37

Ík wil best altijd rijden, maar ik heb een zogenaamd "mooi weer-paard.." Dat betekent dus dat als madam druppels voelt, stopt en geen pás meer verzet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:41

mooi weer ruiter ben je in mijn ogen als de omstandigheden om te rijden (dus bak/buitenuit) wel bruikbaar zijn, maar je in de slechtere weersomstandigheden significant minder tijd spendeert aan je paard dan in de mooi weer perioden..

niemand is een mooi weer ruiter als hij/zij niet met paard en al door de bliksemgetroffen neer wil storten in buiten de overgetreden rivieren.. Maar een buitenrit niet doen omdat het miezert en er mogelijk later een buitje gaat vallen.. dat in mijn ogen symboliseert een mooi weer ruiter..

als het spoelt van de regen of binnen een uur gaat spoelen van de regen niet opstappen soit.. maar om 11.00 uur met een beetje miezer niet in de bak gaan rijden omdat die voorspelde bui van 12.30 misschien gaat vallen, tja.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 14:46

Mijn paarden maakt regen niks uit, alhoewel de pony er na een paar uurtjes wel klaar mee is en naar binnen wil. De paarden blijven doodleuk in de wei staan, regel, sneeuw, hagel, het maakt ze niks uit :')

Ik daar in tegen... meh. Ik houd niet van regen, sneeuw, hagel.. maar ik ga natuurlijk wel gewoon (zal ook wel moeten met paarden aan huis, al lijkt me op zulke momenten volpension erg fijn O:) )

als de bak een beetje nat is dikke prima hoor, en als het een beetje regent kom ik ook wel naar buiten. Maar als de bak een grote modderpoel is, het keihard regent, en je binnen 2 minuten doorweekt bent heb ik geen zin.

Als ik ziek ben of een blessure heb ga ik wel gewoon, minder erg dan slecht weer :+

Mafflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:33

Ik ben echt een mooi weer ruiter {:} . In de regen rijden vind ik gewoon echt niet leuk en daarna al mijn spullen schoon moeten maken heb ik ook een hekel aan :') . Als er al maar kans is op regen, dan ga ik dus niet rijden! Bij hoge uitzondering vind je mij in het zadel terwijl het regent, dat is meestal wanneer buienradar me in de steek heeft gelaten.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:44

Sizzle schreef:
Mooi weer ruiters zijn voor mij de mensen die in de winter hun paard een uur in een zijkend natte paddock smijten en 5 minuten opjagen onder het mom beweging en vervolgens zelf een uur in de kantine te gaan zitten terwijl het paard zich buiten staat te vervelen.

Nou, kort door de bocht :) ik heb mijn paarden 24/7 buiten met inloopstal, mijn oudje rijd ik in het weekend maar niet als het regent hoor. Ik ben een echte mooi weer ruiter :j oké, ik neem genoegen met droog :D