Scheerapparaat aanschaffen zonder te veel uit te geven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:11

En toch.. Ik scheer zelf ook maar twee dieren per jaar, maar ivm koudbloed genen ( Tinkers) moet dat wel circa twee tot drie keer per winter. Als ik dan omreken dat ik 50 euro per scheerbeurt kwijt ben om extern in te huren....
Zit ik toch al op 250 euro per jaar aan kosten.
Met een goede machine ( tondeuse hoef ik hier niet te gebruiken, ik scheer volledig met de machine) die mij mwhua... 500 euro heeft gekost.. Heb ik dit in twee jaar eruit.
Messen slijpen zijn de kosten niet, en een liter olie is al helemaal scheap en mega lang te gebruiken, heb nog steeds de fles van 6 jaar geleden in gebruik.
En mijn ervaring is dat als men weet dat je zo'n ding hebt, kun je vaak ook nog enkele andere paarden scheren mocht je een zakcentje willen verdienen.

Ik ben blij dat ik er zelf eentje heb, je kunt scheren wanneer het je uitkomt, en een goede kwaliteits machine gaat echt heel lang mee.

ikkebenhier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:21

Lowara schreef:
En toch.. Ik scheer zelf ook maar twee dieren per jaar, maar ivm koudbloed genen ( Tinkers) moet dat wel circa twee tot drie keer per winter. Als ik dan omreken dat ik 50 euro per scheerbeurt kwijt ben om extern in te huren....
Zit ik toch al op 250 euro per jaar aan kosten.
Met een goede machine ( tondeuse hoef ik hier niet te gebruiken, ik scheer volledig met de machine) die mij mwhua... 500 euro heeft gekost.. Heb ik dit in twee jaar eruit.
Messen slijpen zijn de kosten niet, en een liter olie is al helemaal scheap en mega lang te gebruiken, heb nog steeds de fles van 6 jaar geleden in gebruik.
En mijn ervaring is dat als men weet dat je zo'n ding hebt, kun je vaak ook nog enkele andere paarden scheren mocht je een zakcentje willen verdienen.

Ik ben blij dat ik er zelf eentje heb, je kunt scheren wanneer het je uitkomt, en een goede kwaliteits machine gaat echt heel lang mee.

ja, klopt. maar je hebt het inderdaad over 2 paarden die je 2-3 keer per jaar scheert... Dat zijn 6 paarden per jaar. TS heeft 1 paard (en ik gok dat ze 1 keer per jaar scheert?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:32

Je kan met de moser max45 als het nodig is ook een heel paard scheren. Als je echt een groot apparaat wil raad ik je echt aan, een goed merk te kopen. Evt 2ehands. Ik heb voor mijn heiniger progress 190,- betaald. Helemaal nieuw, nooit gebruikt. Maar wel particulier. Echt een super geweldig apparaat. Stil, licht en scheert als een tierelier. Sectolin scheermachines, vind ik toch wel erg zwaar en maken veel lawaai.
Heb ook ook eens een apparaat gehad van een euro of 80 nieuw.. En na 5min scheren, een paniekerig paard.. Die messen waren dus na 5min al gloeiend heet geworden het apparaat zelf gloeide ook al aardig op. Dat moet je echt niet willen. Paard heeft er brandblaren van gekregen.. :n

Kijk anders ook even in dit topic.
[SV] [Centraal]Voor alle vragen mbt scheermachines

Heleennn

Re: Scheerapparaat aanschaffen zonder te veel uit te geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:40

Gewoon de Sectolin 210 gebruiken. Is een kleine machine, maakt amper geluid en kost misschien 60-70 euro. Nieuwe mesjes kost 12 euro, is dus echt geen geld als je het totaal plaatje bekijkt. Ik doe hier ook paarden van klanten mee. Gaat van jachtpatroon tot volledig scheren en dat kan dit machientje allemaal. Heb er al drie paarden mee geschoren en mesjes zijn nog steeds niet bot. Batterij gaat ook lang mee.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 16:41

Ik heb een aantal jaar terug de Liscop lite gekocht omdat mijn merrie heel angstig was met scheren en dat nog erger werd omdat er dan een vreemde aan haar lijf zat.
Ik had toen zoiets van dan maar zelf proberen en minder netjes maar ook minder stess.
Ook al had ik maar 1 paard om te scheren, ik heb echt nooit spijt van de aanschaf gehad!
Ik heb haar een aantal jaar 2x per winter geschoren, lekker op de momenten dat het mij uitkwam en op de manier die voor haar geen stress gaf.
Inmiddels hebben wij 2 paarden die ik 1x per winter scheer en soms nog wat voor een stalgenootje.
Nog steeds blij dat ik zelf een goeie heb gekocht!

En iemand laten komen kost hier al gauw €50/60,- dus dat heb ik er inmiddels wel aardig uit...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:01

Ik zou kijken voor een goed merk, 2e hands.
Die goedkope meuk is echt niks waard... Een half geschoren paard is echt niet grappig als je machine ermee kapt.
Heb zelf járen geleden voor 50 gulden een goed merk scheermachine gekocht, die werkt gewoon nog steeds.
Voordeel van de goede merken is dat er losse onderdelen voor zijn mocht er iets versleten zijn.
Deze messen kun je ook vaker laten slijpen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 17:18

Wij hadden een tweedehands heiniger gehaald voor 100 euro. Die dingen verslijt je van je leven niet. Dus kun je rustig tweedehands halen. Ook al word er hier maar 1 pony geschoren, het is gewoon fijn om te doen als je het zelf wil. Het gelde haal je er op deze manier echt wel uit.

samira_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-16 12:18

HeyHey,

Ik heb er zelf ook nog geen, maar na wat rond vragen op de manege heb ik inderdaad het idee dat een 2e handse van een duur(der) merk de beste optie is!... of je leent er eentje voor een klein bedrag, dat heb ik de vorige keer gedaan :)

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 15:17

Even mijn topic uit het oog verloren... Gohja heb hier en daar al eens tweedehands gekeken maar nog niks interessants gevonden. Marktplaats is meestal in Nederland en ben van België, zou dus graag er echt om kunnen gaan om te kijken of alles zeker werkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 15:21