Vliegenspray

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:26

chinoukjuh schreef:
Ik heb ook de dazenweg spray. Hier werkt hij heel erg goed, en hij ruikt ook lekker..? De eerste sprayfles van dazenweg stonk heel erg maar die ik nu heb (gewoon dezelfde) ruikt naar pepermunt :# De vliegen en andere beesten blijven van hem af! Heel af en toe nog eens een daas.. Waar hij helemaal gek van word dus als iemand iets weet dat goed werkt tegen dazen hoor ik het graag! Nadeel is dat dazenweg super snel op is

Die met mint heb ik ook! Vind ik voor mezelf een stuk aangenamer :+
Hij helpt goed genoeg als ik binnen ga rijden, als ik buiten rijd gebruik ik wel wat anders want daar helpt dit gewoon simpelweg niet goed genoeg voor.
Daarvoor heb ik Keep Off van de Welkoop van Grand National inderdaad. Heel fijn, zeker in herhaling als hij op is! :)

antje_vip

Re: Vliegenspray

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 13:57

Je moet echt naar het buitenland voor goed spul, dat milieuvriendelijke rommel dat ze in NL verkopen helpt nergens voor, alleen voor de economische welvaart van het verkopende bedrijf :Y)

Iloonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 11:58

Bremsen werkte altijd goed, maar is erg chemisch volgens mij. Nu heb ik een redelijk natuurlijke, maar gaat erg snel op.

Ik las in oudere topics over het recept om zelf vliegenspray te maken, dat wil ik nog eens gaan proberen. Vraag me wel af welke dettol ze hier voor gebruiken. Dus als iemand het weet??

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 12:04

ik mix de welkoop spray met lang getrokken sterke citroenthee , hersthoornolie en azijn .
werkt als een malle !

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:04

Iloonie schreef:
Bremsen werkte altijd goed, maar is erg chemisch volgens mij. Nu heb ik een redelijk natuurlijke, maar gaat erg snel op.

Ik las in oudere topics over het recept om zelf vliegenspray te maken, dat wil ik nog eens gaan proberen. Vraag me wel af welke dettol ze hier voor gebruiken. Dus als iemand het weet??

dettol is niet nodig in vliegenspray. Azijn is wel een goede (ontsmet ook, maar geen resistentie, jeukstillend en neutraliseerd geur, in nood kan alleen azijn + 1-2 delen water ook als vliegenspray dienen, werkt alleen wat korter) en 1-2 druppels afwasmiddel als emulgator om olie-water-azijn te mengen.

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:06

Ik zweer nog altijd bij Leovet Tam Tam Vet. Niet meer in NL te koop, ik bestel het via de webshop van een Duits ruitersporthuis.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 13:11

Heb bremsenbremse gekocht in duitsland topspul

Phoeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 23:06

Nogmaals bedankt voor de vele reacties!

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 23:49

Even over de geur van de paardendeodorant van Equi-Protecta.....geur is natuurlijk heel persoonlijk....wat de een smerig vind is voor de ander helemaal niet storend....maar de ervaring leert wel dat veel mensen veel te veel gebruiken....je hoeft op weerszijden van het paard maar drie keer te sprayen, en dat is voldoende voor een hele dag bescherming....ook nog eens lekker goedkoop in gebruik dus.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:03

faunty schreef:
ik mix de welkoop spray met lang getrokken sterke citroenthee , hersthoornolie en azijn .
werkt als een malle !

Mag ik vragen welke hoeveelheden je mengt? Ik gebruik ook die van welkoop maar hij mag wel wat sterker want als ze zweten komen ze nog..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 00:34

chinoukjuh schreef:
Ik heb ook de dazenweg spray. Hier werkt hij heel erg goed, en hij ruikt ook lekker..? De eerste sprayfles van dazenweg stonk heel erg maar die ik nu heb (gewoon dezelfde) ruikt naar pepermunt :# De vliegen en andere beesten blijven van hem af! Heel af en toe nog eens een daas.. Waar hij helemaal gek van word dus als iemand iets weet dat goed werkt tegen dazen hoor ik het graag! Nadeel is dat dazenweg super snel op is

Zebraprint. Stinkspul helpt niet tegen dazen, dazen kunnen namelijk niet ruiken. Je moet ze visueel ontmoedigen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 01:05

Koper schreef:
chinoukjuh schreef:

Zebraprint. Stinkspul helpt niet tegen dazen, dazen kunnen namelijk niet ruiken. Je moet ze visueel ontmoedigen.

Dazen reageren op vorm, temperatuur, en beweging....heb je helemaal gelijk in....maar...hebben ook een hekel aan bepaalde luchtjes...vergelijk het met het volgende.....je ziet een vreselijk mooi manspersoon.....maar als je dichterbij komt stinkt hij als de neten.....dan laat je hem mooi links liggen...LOL,,,

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 03:25

Ja want ik heb, in tegenstelling tot een daas, een neus.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 06:20

Koper schreef:

Dit dus!!! De enige optie om t paard dus te beschermen is deze in te pakken met een deken..Of bijvoorbeeld een dazenval ( laatst genoemde vind ik ook geen topolossing)..Alle sprays ten spijt maar een daas kan idd niet ruiken..Dus weggegooid geld..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:47

Koper schreef:

Dan daag ik je bij deze uit Koper..
Als je me per pb je naam, en woonplaats stuurt, zorg ik dat er bij je dichtstbijzijnde dealer een gratis fles Equi-Protecta paardendeodorant voor je klaar staat.. :-)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:57

Thuis gebruiken ze de Be-Fix van decathlon, de duurdere versie. Maar die word niet geleverd meer. Dus hebben ze nu de goedkopere fles en die werkt ook goed!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 07:59

Ik zweer ook bij die van Equi Protecta.
Ja het ruikt nu eenmaal niet lekker, maar werkt super!

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:06

ik gebruik keep-off extra van de welkoop, ruikt sterk en waar het aan ligt maakt niet uit, het werkt goed, ik vind het eigenlijk niet echt stinken...

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 08:13

Beau_Myrthe schreef:
faunty schreef:
werkt als een malle !

Mag ik vragen welke hoeveelheden je mengt? Ik gebruik ook die van welkoop maar hij mag wel wat sterker want als ze zweten komen ze nog..

in een spuitfles van een liter gaat een halve liter sterke thee ( 5 zakjes een nocht laten trekken) iets van 200 ml azijn en dat aanvullen met de dazenspray !
werkt zonder de dazenspray erbij super tegen vliegen , maar met die spray erin gemixt ook goed tegen de dazen, en dan vooral voor langere periode.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:20

Is die welkoop spray de keep-off extra?

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 10:24

ik maak de vliegenspray altijd zelf.
gewoon water met een scheut hertshoornolie en een scheutje lavendelolie. Werkt perfect.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 18:09

faunty schreef:
in een spuitfles van een liter gaat een halve liter sterke thee ( 5 zakjes een nocht laten trekken) iets van 200 ml azijn en dat aanvullen met de dazenspray !
werkt zonder de dazenspray erbij super tegen vliegen , maar met die spray erin gemixt ook goed tegen de dazen, en dan vooral voor langere periode.

Dankje! Ik ga het proberen :)

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:09

Ik verkoop de Walk Free spray van Vividerm, die werkt echt super!!!
Ook te koop via andere mijten (Belgisch voer) verkoop punten.
Ik zit op de Veluwe :)

VanessaSH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 22:14

Ik gebruik veerust, is de enigste die helpt bij de mijne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:57

papagroom schreef:
Even over de geur van de paardendeodorant van Equi-Protecta.....geur is natuurlijk heel persoonlijk....wat de een smerig vind is voor de ander helemaal niet storend....maar de ervaring leert wel dat veel mensen veel te veel gebruiken....je hoeft op weerszijden van het paard maar drie keer te sprayen, en dat is voldoende voor een hele dag bescherming....ook nog eens lekker goedkoop in gebruik dus.

al spray je 1 keer, dan ruik je nog naar een gemuteerde knoflookbol.
Het spul komt ook regelmatig op je vingers als je het irritante spraykopje moet opendraaien.

Het werkt, maar ik koop t nooit meer.

Heb hier ook de Dazenweg spray met mint lucht, doet geen zak..