Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

maar mijn tenen gaan voor. Voor een shoot zou ik het wel durven, maar zou me er erg bewust van zijn. Gelukkig hou ik niet zo van mijn tenen en dus heb ik niet echt de behoefte om met sandalen op de foto te gaan (hoewel dat je met ballerina's e.d. ook goed gezien kan zijn).
) kijk en de meiden gaan mee. Schoenen aan! En ook zitten op de pony is bij mij altijd een cap op. Al willen ze er 10 seconden op, eerst cap halen..
Koper schreef:Kan iemand mij uitleggen wat het risico is van het niet dragen van een lange broek? Behalve dan dat het vervelend is als er een steekbeest in je blote been gaat zitten?
Kijk, open schoenen snap ik. Al dat zand en troep dat er in gaat zitten, bah. Maar vanwege de paarden an sich doe ik geen dichte schoenen aan. Ik draag ofwel gympen ofwel thermolaarzen, het hele jaar rond. En ja ik heb wel eens een paard, nota bene mijn eigen paard, finaal op mijn voet gehad. Wekenlang ben ik kreupel geweest. Hij sprong recht opzij, bovenop mijn voet. Dat was op een stalling waar hij helemaal niet op zijn gemak was en heel hyper werd. Ook na maanden ging het maar niet weg en pas toen ik 'm verhuisde was het over. Ik durf te zeggen dat ik mijn paard goed genoeg ken. Ik durf te zeggen dat hij niet zal schoppen of kappen naar mij. Ik durf te zeggen dat ik een zorgzaam paard heb. Ik ga ook gerust op de grond in de wei zitten bij mijn paardjes, doen mensen met stalen neuzen dat dan ook niet?
Beetje jammer alleen dat de eigenaar van het paard ook bij stompzinnige passanten verantwoordelijk is als het mis gaat. piezze schreef:Ja hoor die lange laarzen zijn niet voor niets. Ik had een keer bij het inrijdeneen korte broek aan en stevige schoenen. Na het longeren ging ik altijd even hangen op de rug om aan het gewicht te wennen. Ging altijd goed tot die keer met de blote onderbenen. Hij ging aan de ren en ik viel er half onder en t paard schampte/ging per ongeluk op mijn onderbeen staan. Nou de boel flink ontveld. Dan weet je wel waar die rijlaars voor is.
piezze schreef:Ja hoor die lange laarzen zijn niet voor niets. Ik had een keer bij het inrijdeneen korte broek aan en stevige schoenen. Na het longeren ging ik altijd even hangen op de rug om aan het gewicht te wennen. Ging altijd goed tot die keer met de blote onderbenen. Hij ging aan de ren en ik viel er half onder en t paard schampte/ging per ongeluk op mijn onderbeen staan. Nou de boel flink ontveld. Dan weet je wel waar die rijlaars voor is.
.
) moet voeren, ga ik na bijvoorbeeld een dagje strand lekker in korte broek met slippertjes om hooi en muesli te geven. Gelukkig is hij echt mini, bij mijn bijrijdpaard zou ik dit nooit doen, brrr
Ik heb de voet van iemand waar een paard op is gaan staan wel eens in levende lijven gezien, mijn klompen staan bij de deur en toch sta ik regelmatig met open schoenen, slippers of blote voeten bij de paarden.
Jessix schreef:Uiteraard helpt een schoen tegen verwonding wanneer een paard op je voet terecht komt, maar ook niet tegen breuken of kneuzingen. Voorzichtigheid is dus gewoon in beide gevallen geboden.
Als ik bewust iets met mijn paarden ga doen heb ik schoenen aan. Maar ik heb mijn paarden aan huis dus het komt ook wel eens voor dat ik met slippers/bloten voeten de wei in loop voor een knuffel of om daar gewoon even in het zonnetje te gaan zitten of zo iets.

Nies_ schreef:Nou ik beken dan maarIk heb de voet van iemand waar een paard op is gaan staan wel eens in levende lijven gezien, mijn klompen staan bij de deur en toch sta ik regelmatig met open schoenen, slippers of blote voeten bij de paarden.
Toch mooi dat in een topic als deze altijd vrijwel iedereen het netjes volgens het boekje doet, maar je in de praktijk iets heel anders ziet