Mijn 6 jarige shet is ook nog steeds aan het verharen, tegen over andere jaren zit hij al vrij ver maar hij ziet er niet uit. Er zitten stukken zomervacht tussen stukken pluizige wintervacht.
Hier was de 21 jarige de eerste die alles kwijt was. Daar zag je het bijna vanaf waaien. Onze koudbloed is er inmiddels ook helemaal doorheen maar heeft op d'r rug nog wel een tijdje wat meer haar gehad.
Zal ook wel met het weer te maken hebben want de temperaturen schommelen zo erg nog, de ene dag is het 25 graden en de volgende weer 19.
Hier ook een haflinger die er nog niet doorheen is. Hij laat wel haar los, maar niet teveel in 1x. Hij is ook dit jaar voor het eerst donker van kleur. Voorheen had hij rond deze tijd al een gladder vachtje en was lichtgeel. Nu blijft hij wat donker voor zijn doen. En de pest is, in augustus begint hij alweer met een wintervacht
Hier ook, aan de onderkant van de buiken zit nog wat pluizige wintervacht. Het grootste gedeelte is nu wel weg, maar toch zijn er nog haren die stug blijven zitten.
Jorie (1) heeft nog overal wollig pluishaar, ik heb er vandaag maar de schaar in gezet zodat ik niet zijn zomervacht aantast zoals scheren zou doen, maar hij wel zijn warmte kwijt kan, want hij zweet zich rot.
De fjord die ik rijd is deze week weer opnieuw begonnen met verharen. Hij was eerder in het jaar de eerste van zes koudbloeden die stopte met verharen, maar is nu dus weer opnieuw begonnen.
Mijn Fjord van 22 is ook nog volop aan het verharen, al sinds februari ofzo. Al mijn andere paarden zijn er al uit, maar haar heb ik van de week maar geschoren. Ze had nog zo'n dikke vacht en kon haar warmte totaal niet kwijt, gewoon sneu om te zien! Nu is ze met een kale borst veel vrolijker
Ik heb mijn haflinger van 17 jaar in de herfst voor het eerste geschoren omdat hij stond te zweten in zijn dikke vacht op stal (ookal heeft hij een vrij open stal) Daarna met dekens gewerkt! En hij zit super strak in zijn vacht! Super blij dat ik dat heb gedaan!
Mijn fjorden waren er allebei al doorheen (mijn 25 jarige cushing merrie ook). Beide mooi dun zomervachtje
daisyjazz
Geplaatst: 11-06-16 21:33
Nou dan zouden al onze paarden Cushing hebben Al onze IJslanders hebben eigenlijk nog een flinke vacht... ze laten heel de tijd los maar zijn echt nog aan het verharen ...
Drico
Geplaatst: 14-06-16 16:43
Onze IJslanders zijn gelukkig al helemaal in hun zomervachtje
Mijn shet verhaard 2x Eerst van bruin naar wit en dan nog een keer van wit naar bruinschimmel. Hij verhaard echt heel erg maar heeft nog steeds een hele dikke witte vacht
Mijn shet heeft nog een hele dikke vacht, in maart kwam (dacht ik) de hele wintervacht eraf maar als je ziet wat er nog onder zit...., heb zijn borst geschoren en verder laat ik het aangezien hij sinds half april 24/7 buiten loopt
Ik heb mijn haflinger in oktober geschoren. Er kwam echt letterlijk een grote kruiwagen vol haar af. Daarna heeft ie de hele winter een prachtige mooie vacht gehad en nu nog steeds! Is mij goed bevallen!