Stomme mini-vliegjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:51

Hier zijn ze ook. Idd einde van de dag richting schemertijd. Mijn jonge welsh wordt er knettergek van, die staat dan helemaal te hupsen en te dansen en probeert zich te verschuilen achter de shetten. De shetlanders zijn wel wat gewend, storen zich er ook wel aan maar dat beperkt zich tot staartswiepen en paar keer flink stampen op de grond. Ze komen echt op de nattigheid af heb ik het idee. Mijn weiland is nog behoorlijk zompig na al die regenval en ik heb een kleine rivier langs mn weide lopen. Tot nu toe heb ik er nog niet veel aan gedaan, het is hier idd meestal maar een uurtje en dan zijn ze ineens weer weg. Heb zelf meer irritatie aan de teken die er ook volop zijn. Vanavond zaten er 5 van die krengen op 1 klein stukje neus van de welsh...

Jasmijn203

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:53

Tea tree shampoo anti parasiet hielp bij mijn minipaarden :j

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:40

Dat zijn de knutjes. Mijn fjord zat er van de week ook ònder. Enige dat helpt is goede vliegendeken.

pleiada

Re: Stomme mini-vliegjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:04

Hier ook last van..Mijn oudste merrie wordt ook echt gestoken door die rotzakken :( Ik heb nu een vliegendeken met buikflap,maar die lijkt ook niet te helpen??

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:09

maralyn schreef:
Permetrhin...

Knut muggen en ander vliegend ongedierte wil er niks van weten.
Maar nu nog iets voor mijzelf... ook ik heb er last van.

Uiteindelijk werkt het natuurlijke spul gewoon niet bij een 'plaag'.
Dan is dat inderdaad de enige optie die overblijft. Veerust spray.
Die van mij stampt ook naar z'n buik (nee, het is geen koliek) en hij is normaal vrij koeltjes. Het gekriebel irriteert hem echt.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:46

Floortz schreef:
maralyn schreef:
Permetrhin...

Knut muggen en ander vliegend ongedierte wil er niks van weten.
Maar nu nog iets voor mijzelf... ook ik heb er last van.

Uiteindelijk werkt het natuurlijke spul gewoon niet bij een 'plaag'.
Dan is dat inderdaad de enige optie die overblijft. Veerust spray.
Die van mij stampt ook naar z'n buik (nee, het is geen koliek) en hij is normaal vrij koeltjes. Het gekriebel irriteert hem echt.

Zit ook een stofdeel van Permethrin in hoor ;)

Werkt namelijk op de zenuwstelsel van de mug.

Kort om. Ja, permethrin werkt wel degelijk.
Maar er zijn te veel varianten en soorten om maar te zeggen dat het niet werkt.
Zelfs in indoor X zit een stofdeel van Permetrhin, en bijna hetzelfde als Vee rust!
Maar die dosering is lager.

Lol....

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:47

Gisteren voor de bosrit mijn paard flink ingespoten met dazenex.. Gevolg: paard had aanzienlijk minder last van de muggen, vrouwtje zit helemaal onder de muggenbulten :')

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:44

Ik kijk nooit naar merknamen, maar naar de werkzame stof... ;)
Exil, Veerust, Pulvex, veel anti vlooienspul, spray of poeder...vaak permethrine of een combi. Troep natuurlijk, maar het werkt wel mits je het met beleid gebruikt, niet voor katten en in de buurt van water. Waterleven gaat de pijp uit van dat spul.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:12

klopt.
Ikkijk ook niet naar namen maar naar de stof. Vandaar dat ik er mee kom.

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:52

Hier ook flink veel last bij mijn pownies.

Tegen een uur of half 8 beginnen ze bij mij met staarten te zwiepen en ben de achterbenen naar de buik te schoppen.
Kan er ook weinig aan doen..
Met een spray maak niet uit welke dan zijn ze paar minuten weg, ga ik van de een sprayen naar de andere en tegen de tijd dat ik bij de 4e ben zitten ze bij nummer 1 er weer.

Echt lastig dit. Met vliegendeken werk het ook niet optimaal. ze zitten bij mij meer richting de achterbenen

Sammy19944

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:35

Kei vervelend.... Ik raak vooral snel afgeleid

LottieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:15

Hier hebben we er ook zoon last van!... Veerust werkt Super! Maar de geiten zijn als de doods voor die Mega spuitbus... Gevolg: pony's hebben er geen last van, geiten hebben er nog véél meer last van...

marengolike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:06

Oke misschien dat ik dat dan ook eens ga proberen

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 23:57

pleiada schreef:
Hier ook last van..Mijn oudste merrie wordt ook echt gestoken door die rotzakken :( Ik heb nu een vliegendeken met buikflap,maar die lijkt ook niet te helpen??

Klopt een gewone vliegendeken heeft te grote mazen en daar steken ze doorheen... Dus als je een deken opdoet, moet het een eczeemdeken zijn, wil je ook dat die helpt tegen de knutjes. Ik word zelf altijd lek geprikt, ze komen op Alex zijn geur af en dan steken ze mij, omdat hij een ingepakte zebra is :+

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 08:12

De vliegjes zijn nu weg, maar die zijn vervangen door een mega zwerm heeele grote muggen ^)

M'n pony waar ik het over had in de OP staat nu bij de hengst, heb voor vertrek een nieuwe vliegendeken met buikflap voor dr gekocht, dus ik hoop dat die een beetje helpt.

M'n paard die thuis staat wordt helemaal lekgeprikt. Geen leuk grapje als je na 6 uur op stal komt en gaat rijden.
Buitenrit was helemaal drama, ik zit zelf helemaal onder de muggenbulten, of nouja, het zijn meer schietschijven ter grootte van m'n handpalm -O-