Wanneer gaan jullie paarden weer de weide op?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Re: Wanneer gaan jullie paarden weer de weide op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:51

In mei pas weer. Het gras begint net goed te groeien, dus nog even wachten.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:13

Die regen van afgelopen week heeft het gras bij ons best goed gedaan!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:18

Hier staan ze 's winters in een weiland waar na een tijdje geen grassprietje meer is te vinden :7 Sinds een week of 3 staan ze op het grote weiland. Winterweiland wordt bemest, zodat we straks drie stukken land hebben zodat we kunnen afwisselen. Voor Utrechtse begrippen een erg fijn plekje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:22

Wij hebben net gesleept, doorgezaaid en bemest.
Jonge paarden gaan er volgende week uit denk ik. Afgelopen jaren later maar volgens mij hebben we dit jaar wat vroeger gras.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:25

Mijne (shet en welsh A) staan samen met nog 2 shetten al sinds begin maart weer op de wei.. rest van de grote paarden en pony's nog op stal die trappen anders wei kapot.

Ze staan altijd op schrale wei en krijgen kuil op wei gevoerd

Roos1610

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:40

Bij ons op stal gaan de paarden vanaf volgende week een uurtje per dag de wei op. Daarna wordt alles rustig opgebouwd.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 08:43

Mijn ''leen''paard (vaste manegepony) is van het weekend op het land geweest. En dan het HELE land naar wat ik begrepen heb. Hun stuk was hem en nog een paar te klein dus zijn alle draden over/onder/langs geweest :P Om het nog leuker te maken wilden ze ook de stal niet meer in en liep hij zichzelf uiteindelijk klem en daardoor is hij toen te pakken gekregen 8-) Leuke pony <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 10:01

Nog een weekje,maximum 2. Ik heb 2 weken terug alles bemest en het groeit enorm nu.
Enkele staan er ondertussen al op,de rest staat nog in de paddock ivm. hooi en bieten wat nog op moet raken. :+

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:25

Mijn shetjes en tinker zijn vandaag het land op gegaan. Had 3 happy kerels rondlopen :D De boer is mijn andere weiland dinsdag komen strooien met cyanide. Even het weer bekijken en misschien deze maand nog een keer spuiten tegen JKK en andere zooi, en dan einde van de maand mogen de 2 grote er ook weer 24/7 op.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:27

De 2 op onze eigen weide hopelijk eind volgende week en die op de pensionstal gaat er pas over een 4tal weken op.

Glossy227

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:28

Ik hoop dat ze in Mei weer op het land kunnen, helaas staat er hier nog niks aan gras. Weide is denk ik ook flink verwaarloosd de afgelopen jaren. Vorige week kalk gestrooid, dus hopelijk komt het nu snel goed

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:32

Ze zijn er al weer op!
Eerst even wennen nog, telkens wat langer, ze gaan nu smiddags een aantal uur. :j
Ik hou de fructaan index in de gaten, mocht het hoog zijn gaan ze korter.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-16 11:36

Hier gaan ze erop zodra het weer en de ondergrond het toelaten. Ik denk dat ze er voor de eerste keer weer op gegaan zijn rond half maart, toen het even droog was. Normaal gezien kunnen ze er nu elke dag op, maar als het toch weer erg slecht weer wordt komen ze even terug op stal/paddock :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 15:38

Hier ook weer een kleine week nu. Normaal deed ik strook begrazing maar wil het niet weer zo lang laten groeien, eten ze bijna niet. Dus wilde het gras kort houden.

Boer gevraagd of ie voor ze er op gingen wilde maaien. Hij zij doe ze er maar op dan hoef ik niet te maaien.

Ook prima

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:04

Per dag nog maar een uur of 2. Vorige week was dat 1u, we zijn dus rustig aan het opbouwen. Gras genoeg maar het land ligt nog erg nat

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:38

Hier staan ze het hele jaar op de wei. In de winter hele dagen op de wei en 's nachts op stal. In de zomer 24/7 op de wei. Ik ga ze vanaf vannacht weer 24/7 buiten op de wei laten.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 18:41

Die van ons gaan op 8 mei. Stalhouder gaat eerst op vakantie en wilt dat ze daarna op t land gaan (veiliger gevoel op vakantie).
Wij maken er een hele feestelijke dag van, alle 90+ ponys en paarden op het grote weiland, trekt ook altijd veel mensen. Nu nog hopen op droger weer voor iedereen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:50

Sinds gister weer!
Niet gelijk een hele dag, maar gewoon even opbouwen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 19:54

Heb vorige zondag het laatste deel bemest dus niet aankomend weekeind maar die daarna
ga ik opbouwen. Eerst 3x een uurtje, dan 5x 2 uurtjes, dan een halve dag, en daarna hele dagen.
Mijn jaarling wil ik zsm dag/nacht de weide op.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 21:56

Hier gaan ze sinds een paar weken weer regelmatig een paar uur in de wei.
Deze winter sinds jaren door de nattigheid veel in de bak gestaan.

Het gras staat daar door behoorlijk hoog dus het moet wel op gebouwd worden.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:06

Meestal gaan ze bij ons rond Koningsdag of eerder als het mooi droog weer is. Met de regen die verwacht wordt volgende week, vrees ik dat het pas begin mei gaat worden...

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:08

Hier moeten ze het altijd met de weide doen.
Wel zijn ze van het weekend verhuist van wei. Omdat het gras er wat lang begon te worden. Denk dat ze over anderhalve week weer terug gaan de ander wei.

Qwillion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:18

Mijn paarden Zijn sinds vorige week op de weide gekomen. Ik doe het voordat de groei in t gras komt!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 06:55

Hier staan ze altijd de hele winter ook overdag op de wei. Dit jaar had het land onderhoud nodig dus zijn ze er een aantal weken terug vanaf gegaan. Toen is er bemest en gespoten tegen onkruid. Nu moet er nog gras gezaaid worden en als dat voldoende gegroeid is mogen ze erop.
Volgende week gaan ze als het weer meezit wel dag en nacht naar buiten, maar dan overdag in de mega paddock en s nachts in de kleine wei. Zal wel eind mei worden voor ze weer in de grote weides kunnen en niet meer bijgevoerd hoeven worden.

Meestal staan ze jaarrond in de grote weides en vanaf begin mei dag en nacht. Dit jaar dus iets minder ivm onderhoud.
Maarja met een paddock van 1.5 ha is dat ook geen probleem :+

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 07:00

Mijn paarden staan het hele jaar door op de wei :D