Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Princesj schreef:FriesWytske schreef:Borstbeschermer komt er hier nooit meer op. Geeft hele rare wonden. En ja, Janine1990, ik heb daar ervaring mee.
Gewoon toch de deken afdoen. En voorlopig ook geen zadel opdoen. Geef het de tijd om te helen. Als je er nu een deken of iets anders overheen doet, gaat het alleen maar meer broeien.
Maar word hij dan niet ziek? T vriest s nachts hier, hij staat normaal tot 17 graden met deken, hij is erg kouwelijk..
Janine1990 schreef:Princesj, is de plek echt kapot? Zit er echt een wond? Ik krijg het niet helemaal duidelijk voor mezelf... Een borstbeschermer vind ik namelijk ook inderdaad alleen een optie als er geen wond is.
Echter is men tegenwoordig van mening dat een verpakte wond beter geneest dan een wond die aan de lucht droogt. Uiteraard werkt verpakt alleen wanneer je het regelmatig verschoont.
Maar verpakken op dat plek is wel een heel lastig karwei.Zoe_97 schreef:Nauw nauw, rustiger mag ok wel. Ik heb in mijn ogeving al vaak gezien dat die ondingen meer slecht doen dan goed.
Dan zou je ook moeten weten dat zoiets niet in één dag gebeurt en je dit soort dingen prima voor kunt zijn door tijdig weer er af te halen.
bruintje123 schreef:Voor ts.
Kun je misschien een handdoek rol vast maken in de deken zodat de schoft vrij komt.
En ik vermoed dat die deken nooit meer wat voor hem gaat zijn.
Princesj schreef:FriesWytske schreef:Nee, als je stal verder winddicht is. Wordt hij niet ziek. Die van mij had het midden in de winter, toen het echt koud was. En is niet ziek geworden, omdat ineens de deken af ging.
Maar hoe moet hij dan naar buiten? Kan hem moeilijk alleen op stal laten..
Zoe_97 schreef:heb je de tips van een dierenvacht erin maken gelezen?
Mijn paard heeft ook een gevoelig huidje (vooral aan zijn hoofd), maar hij moet in de zomer een vliegenkap om door zijn insectenallergie. Ik heb rond alle randen konijnenvacht genaaid en hij krijgt nergens wonden meer.
Koper schreef:In de volle wind in de polder kan dat niet best.
TS kun je niet even een deken die niet schuurt lenen van een stalgenoot ofzo? Kun je meteen even kijken of dat model wat is.
Koper schreef:FriesWytske schreef:Een paar uurtjes zonder deken kan best.
In de volle wind in de polder kan dat niet best.
TS kun je niet even een deken die niet schuurt lenen van een stalgenoot ofzo? Kun je meteen even kijken of dat model wat is.
Princesj schreef:Koper schreef:In de volle wind in de polder kan dat niet best.
Ik heb maar 1 stalgenoot met dekens, en die heeft mijn oude dekens![]()
Zoiezo valt Amigo af (ik ben bang daarmee het hele Rhino assortiment..), daar passen zijn schouders niet in.
Princesj schreef:De Wheaterbeeta kan ik niet goed vinden helaas, heb jij misschien een webshop die deze verkoopt?
Ik heb nu deze op het oog: http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=999
bruintje123 schreef:Janine1990 schreef:Princesj, is de plek echt kapot? Zit er echt een wond? Ik krijg het niet helemaal duidelijk voor mezelf... Een borstbeschermer vind ik namelijk ook inderdaad alleen een optie als er geen wond is.
Echter is men tegenwoordig van mening dat een verpakte wond beter geneest dan een wond die aan de lucht droogt. Uiteraard werkt verpakt alleen wanneer je het regelmatig verschoont.
Maar verpakken op dat plek is wel een heel lastig karwei.
Dan zou je ook moeten weten dat zoiets niet in één dag gebeurt en je dit soort dingen prima voor kunt zijn door tijdig weer er af te halen.
Ook nare ervaring.
Drukking op de schoft. Was met borstelen niets te zien.
Paard reageerde ( helaas) ook niet op de borstel.
En van de een op de andere dag kon ik er zo een schijf vacht plus vel afpakken.
Dat heeft al die tijd al zitten drukken op de heel aparte manier. Geen haar zat er scheef of ruw. Tot ik er dat lapje zo afpakte.
Dat was nog uit de tijd dat niet alle dekens aan de voorkant een glad stuk hadden en loopsplitten niet bestonden.
En toen kwam ineens de intrede van die ondingen. Dus toen was ik verder van huis dan kale plekjes op de borst.
En heb in die tijd meer mensen gekend met schoft drukkingen.
Voor ts.
Kun je misschien een handdoek rol vast maken in de deken zodat de schoft vrij komt.
En ik vermoed dat die deken nooit meer wat voor hem gaat zijn.
Koper schreef:Oh okee. Omdat ik in je profiel ook een mooie Fries zie staan. Ik denk een merrie gezien de naam en je hebt het steeds over "hem" maar ik dacht ik vraag het maar even.
Je hebt ook dekens die een speciaal voor quarters bedoeld model hebben. Als je paard zo'n model heeft is het misschien wat om naar die dekens te kijken?
Princesj schreef:Ja sorry, ik verzamel zeDe Stormshield is inderdaad geschikt voor quaters als ik de site moet geloven.
Janine1990 schreef:Zoe_97 schreef:borstbeschermers geven vaak lelijke wonden, dus dat zou ik niet doen.
Kan je op de deken geen hele zachte fleece of wol naaien op de schuurplekken?
Wauw, je hebt er ervaring mee?
Lijkt me niet...![]()
Stalgenootje gebruikt al meer dan 2 jaar een bb en ze heeft er nooit een wondje van gezien...
Maar zoals met alles wat je op je paard gooit, gewoon af en toe er even afhalen en poetsen, is wel zo verstandig. Als je dat niet doet, vraag je om problemen. Paard gaat rollen, er komt wat zand bij in, gaat schuren, dan heb je snel genoeg wondjes. Daar heb je niet eens een borstbeschermer mee nodig.