Winterdekens met terug gesneden schoft voor PRE?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:30

Een Renco deken kopen. Zeer sterk canvas dek, wat ze eventueel helemaal op maat kunnen maken.
Loei sterke stof, dus ook niet ( gauw) te slopen is door een weide genoot.
Eventueel aanvullen met een onderdeken.

Alice13

Re: Winterdekens met terug gesneden schoft voor PRE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:45

Bij mijn oude stal stond een vrouwtje met een Arabier. Zij had een speciale deken voor Arabieren. Als ik me goed herinner ging deze deken over het hoofd, dus geen sluiting, en tot over de schoft. Hele aparte deken maar hierdoor schuurde de manen niet en de borst ook niet. Was speciaal v Arabieren, misschien dat je daar op kunt zoeken, ik weet het merk helaas niet.

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:50

Amigo xl. Is speciaal voor brede paarden.
En wat langer. Ligt ook op de mijne super niet super goedkoop maar hij gaat nu twee jaar mee en ik ben er nog blij mee.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:01

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 10:04

Tot nu toe past bij mjn pre alleen nog maar de bucas big neck...ben wel benieuwd hoe dat blijft....vind soms wat strak op de schoft met eten...

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 20:05

ik heb ook 1 ellende met mijn fries. hij heeft een lage brede schoft en een brede nek...
elke deken trekt... k heb ook alle maten en merken gehad.
Dit jaar wil ik hem een dekenmodel scheren... daarmee hoeft hij geen deken op te hebben, zeker niet als het geen strenge winter wordt. Hij zweet namelijk wel enorm met rijden, anders zou ik m niet eens willen scheren, maar hij kan nu zijn warmte niet kwijt. En als t heel koud wordt, heb ik nog eventueel een deken die hij op kan als hij een aantal uurtjes in de paddock staat.

Ik geef de deken ellende op, hij is er niet voor gebouwd!

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:04

Ik ben wel benieuwd welke deken het geworden is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:06

__Robijn__ schreef:
ik heb ook 1 ellende met mijn fries. hij heeft een lage brede schoft en een brede nek...
elke deken trekt... k heb ook alle maten en merken gehad.
Dit jaar wil ik hem een dekenmodel scheren... daarmee hoeft hij geen deken op te hebben, zeker niet als het geen strenge winter wordt. Hij zweet namelijk wel enorm met rijden, anders zou ik m niet eens willen scheren, maar hij kan nu zijn warmte niet kwijt. En als t heel koud wordt, heb ik nog eventueel een deken die hij op kan als hij een aantal uurtjes in de paddock staat.

Ik geef de deken ellende op, hij is er niet voor gebouwd!

Ook een bucas bic nec of amigo XL ? DIe passen zelfs op trekpaarden :=

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:11

Ik heb een paard dat kwa bouw veel weg heeft van een pre. Ook hier enkel denens met halve hals (rhino wug) omdat alle andere op de schoft drukken door de brede halsaanzet en schoftbespiering.
De manen worden plat maar niet dunner. Ze heeft een vreselijk slechte haarkwaliteit dat je niet kunt kammen zonder de helft te verliezen, maar de deken doet er geen schade aan.

DonCamillo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:19

Hier heel goede ervaringen met Nika, Harry's Horse en vooral Shires. Helaas zijn die laatste zelden snel leverbaar. Overigens gebruik ik alleen dekens met hele hals.

O ja, ik heb ook zo'n PRE.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:24

ik weet eigenlijk niet of het nou al genoemd was, maar Dominick ligt heel goed op bredere paarden, wordt ook veel op barokke paarden gebruikt.

ze hebben een pas- en huurservice.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 09:39

Nog geen oplossing. De regen is de afgelopen dagen niet dusdanig geweest dat hij nat is geworden en heeft zijn deken dus opgehouden.

Daarbij is mijn hondje maandag opgenomen in de kliniek met een zware maag-darm ontsteking. Ze is een jaar oud en een chihuahua kruising. Gezien leeftijd en formaat was het even spannend maar ze mag vanmiddag weer naar huis. Even een paar dagen niet mezelf geweest :o

Ik denk dat ik toch de Stormshield ga bestellen.

Omdat ik op zoek moest naar een droge deken heb ik mijn oude Lamicell erbij gepakt en weet eigenlijk zeker dat het niet meer dezelfde dekens zijn. Neig eerlijk gezegd naar namaak wat ik nu heb gekocht, er zit geen schoftbontje meer in en de sluiting aan de voorkant zijn nu twee gespen. De pasvorm komt ook niet meer overeen. Ik heb nu een maat kleiner moeten pakken en hierbij is de halsopening eigenlijk nog te groot, het lijf eigenlijk ook maar stoort minder. Ik weet dus niet wat ze ermee hebben gedaan maar ik koop ze niet meer. Tenminste niet bij Arthurs Westernstore en volgens mij verkopen ze deze nergens anders. Echt jammer want de oude Lamicell is nu wel versleten maar al jaren oud, nooit doorgelekt en een paar kleine beschadigingen, was echt een topdeken!

Nu maar hopen dat ik de Stormshield een beetje op tijd binnen heb. In de tussentijd kan ik een Nika lenen van een stalgenoot. Niet ideaal maar fijn om even te overbruggen mocht het nodig zijn.

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:42

war heb je de stromshield besteld??

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 09:43

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 10:33

Verkoop je de oude deken Maiske? Welke maat is het? Wil je een foto sturen van de schormshield als je die hebt?

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 11:30

Ik heb net gemaild naar de UHG shop voor levertijden. Zover ik begrijp de enige leverancier van Stormshield.

@CK88 Mijn oude deken verkopen? Dat is niet de moeite denk ik. De oude bilriemen zijn kapot, daar heb ik zelf nieuwe bilkoorden aan vast geknutseld.... hij heeft echt zijn beste tijd gehad

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:34

Alice13 schreef:
Bij mijn oude stal stond een vrouwtje met een Arabier. Zij had een speciale deken voor Arabieren. Als ik me goed herinner ging deze deken over het hoofd, dus geen sluiting, en tot over de schoft. Hele aparte deken maar hierdoor schuurde de manen niet en de borst ook niet. Was speciaal v Arabieren, misschien dat je daar op kunt zoeken, ik weet het merk helaas niet.

Dat zijn Zenith dekens. Ik heb daar heel goede ervaringen mee. Perfecte pasvorm.
Maar volgens mij zijn die niet waterdicht te krijgen.

http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=297

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 11:40

Heb je al eens een Weatherbeeta deken geprobeerd? :) Je hebt ze met hele, halve en zonder hals.
Op onze breedgeschouderde Friese merrie met lange manen ligt die deken heel fijn, mooie pasvorm. :j
Wij hebben de Weatherbeeta Freestyle Outdoor. Te verkrijgen bij o.a. Divoza (nog eens leuk met kortingsacties).

bumblebijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:46

loll dan hoop ik dat je heel veel tijd hebt. uhgshop staat niet bekent om zn snelle levering of reageren.

heeft mij 5 afspraken gekost om daar mijn zomerdeken opgehaald te krijgen...
27 telefoon pogingen
en heel wat mailtje en fb berichten...

ik had gehoopt op andere levrancier..

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 12:36

Update... UHG Shop gaat hem niet worden. Na diverse mailberichten nog steeds geen contact gekregen. Was te proberen maar ook te verwachten gezien eerdere ervaringen van anderen.

Ik ben nu zover dat ik een Stormshield in amerika ga bestellen maar dan heb ik nog steeds dezelfde vraag als ik aan UHG heb gesteld... welke maat moet ik hebben? Het zijn amerikaanse maten.... Mijn oude Lamicell deken is een 76... mijn nieuwe 74 en is eigenlijk nog te groot. Ik heb dus eigenlijk geen idee. Van HH had ik altijd 185, de hals zat dan redelijk maar het lijf werd te lang. Ik koos hierbij voor het minst van twee kwaden, dan bleef zijn schoft in ieder geval heel. Het is een PRE van 1.55 met de gebruikelijke korte rug.

Overigens waardeer ik de overige opties benoemd zijn maar gezien eerder pogingen wil ik het echt bij dekens met terug gesneden schoft houden.

Dus mocht iemand weten hoe de Stormshields vallen kwa maatvoering dan hoor ik het graag dan kan ik gaan bestellen!

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:13

Al naar een New Zeeland deken gekeken staan bekend om dat ze niet te slopen zijn en kunnen ook op maat gemaakt worden zag ik op de fb site van hun.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:18

http://www.dutchhorserug.com/nl kan dekens helemaal naar eigen wens maken, dus als je een voorbeeldplaatje hebt van hoe je het wil kunnen ze hem helemaal op maat maken. Ik heb eens een teddy gevoerde canvas deken van hun gehad, met nylon voering op de borst tegen het schuren en met een buikflap (eigen ontwerp van mezelf), was toen wel duur maar die deken was niet kapot te krijgen, doet het nog steeds op de handelstal waar ik toen stond.