Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:36

Ik had ook amigo dekens maar ben omwille van de pasvorm op mijn paard nu helemaal over op harrys horse echt prima dekens!

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:38

Hier van de regendekens enkel maar Amigo, de zwaarste hoosbuien trotseren ze al een paar jaar en dat zonder problemen!
In de winter heb ik een waterdicht gevoerd deken op liggen (ander merk die niet echt waterdicht lijkt) met daarover een regendeken van Amigo.
En de pasvorm is een van de enige dat echt goed passen.
Heb 1 keer een Rambo gehad en die wou niet goed liggen, schuurde, schoof, ... en dat voor meer geld...

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 09:58

Jeetje ik heb al 6 jaar dezelfde Amigo dekens en het enige wat tot nu toe stuk is, is die sier bies aan de achterkant. Daar heeft een ander paard zijn tanden in gezet, voor de rest geen klachten nog. Sloot de deken wel goed aan bij de voorkant? Je zou denken dat er te veel ruimte tussen zit als het water er steeds onder loopt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:07

Heb hier ook geen slechte ervaringen met Amigo's, maar recent geen nieuwen meer gekocht.
De positieve berichten in dit topic zijn van gebruikers van een deken dat al een aantal jaren geleden is gekocht

Ik kan me heel goed voorstellen dat Horseware wellicht de dekens in een andere fabriek in een lage loon land laat maken en dat daardoor de kwaliteit onder druk staat. Er is gewoon teveel vraag naar die dekens. Vroeg of laat zwichten ook de goede merken dan voor de markt en gaan ze in zee met foute producenten.
Dat zou aan de hand kunnen zijn. Blijf daarom vooral wel klagen als het mis is.

Tieneke

Re: Meer slechte ervaringen Horseware Amigo regendeken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:19

Ik zou toch gaan denken dat de pasvorm dan niet goed is voor je paard, ts. Het kan perfect dat in stilstand een deken goed lijkt te passen, maar dat het toch ergens niet heel goed aansluit van het moment dat het paard gaat bewegen.

Hier niks dan lof voor de Amigo-dekens.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 10:23

Die van mij blijft altijd droog onder de amigo dekens, ik vind ze alleen snel scheuren. Mijn paard staat met 2 andere jonge ruinen en die spelen graag.
Daarom vorig jaar een bucas aangeschaft en hier erg tevreden over.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:58

Dees schreef:
Heb hier ook geen slechte ervaringen met Amigo's, maar recent geen nieuwen meer gekocht.
De positieve berichten in dit topic zijn van gebruikers van een deken dat al een aantal jaren geleden is gekocht

Ik kan me heel goed voorstellen dat Horseware wellicht de dekens in een andere fabriek in een lage loon land laat maken en dat daardoor de kwaliteit onder druk staat. Er is gewoon teveel vraag naar die dekens. Vroeg of laat zwichten ook de goede merken dan voor de markt en gaan ze in zee met foute producenten.

Een van de Amigo dekens heb ik 6 jaar terug gekocht, de andere bijna 3 jaar.
De laatste heb ik een jaar geleden gekocht en die is van kwaliteit toch nog hetzelfde, dus zo oud nu ook weer niet.

Ergens zal het wel mis gaan maar of er veel kwaliteitsverschil zit in verschillende productiehoeveelheden lijkt me toch sterk.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:15

Hier ook een amigo regendeken. Nou die van mij lekt heel veel! Geen fijne deken. Pony lief was helemaal nat....

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:44

Ik heb hier zelfs nog de Amigo Mio's als weidedekens, zijn nog goedkoper dan de hero's :D Gaan al een paar seizoenen en hoosbuien mee, nog steeds mooi waterdicht. Hier dus ook niks te klagen over Amigo.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:51

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 19:42

Mmm balen.. ik heb vandaag de Amigo bravo 100 grams besteld. Hopelijk heb ik geen maandag ochtend model... :\

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:12

Ik heb vorig jaar een ongevoerde amigo regendeken 1200 denier gekocht en het ding is prima. Ik heb ook een oudere amigo 400 grams en die is ook prima.

Geen klachten hier dus.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:01

Ik heb vorig jaar 2 nieuwe bravo winterdekens voor onze pony gekocht en nooit problemen mee gehad, super waterdicht!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:17

Dees schreef:

Mijn slechte ervaring ook alweer van jaren terug.
Dus het het is niet alleen bij de dekens van nu.

Zo te lezen erg wisselende kwaliteit.

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 21:43

Dees schreef:

dat zijn toch echt aannames, want mijn positieve ervaring is gewoon heel recent ;)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:13

De mijne ook. Dekens van dit en vorig jaar, maar ook dekens van een jaar of 5 geleden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:17

Ik heb tot nu toe ook alleen maar succeservaringen met Amigo dekens, ook recent nog één gekocht.
Ze zijn alleen niet heel sterk, maar bij mij wel super waterdicht.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 22:21

Wat gek. Ik ben namelijk zo ontzettend tevreden over dit deken. Mijn paard is namelijk nooit mat geweest onder dit deken en de pasvorm is ook echt prima.

Onder mijn BR deken was hij veel sneller nat.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 11:58

Erg wisselende ervaringen dus. Ik kijk het even aan met deze deken en als deze ook mocht lekken gaan ze allebei terug.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 21:10

Mijn Amigo's waren gemiddeld na een jaar tot twee jaar lek. Daarom Rambo gekocht en dat gaat al jaren prima! :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:45

HAR → SV

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:46

Picassox schreef:
Mijn Amigo's waren gemiddeld na een jaar tot twee jaar lek. Daarom Rambo gekocht en dat gaat al jaren prima! :)

Ja, bij mij ook -O- -O- .

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 11:51

Helaas ook slechte ervaring met Amigo Bravo. Pasvorm was wel goed.

Maar... Het dekens was niet waterdicht. En bij de borst slijtage plekken in het deken zelf. Terwijl mijn paard zelf geen schuurplekje had en deze zat ook keurig bij de borst.

Deze is dus retour gegaan naar Agradi. Volgens de test zou deze wel waterdicht zijn, bizar want bij mij lekte het deken zeker wel volledig door!!

Voor de slijtage plekken zou de fabrikant moeten oordelen. Deze hebben besloten dat ik mijn geld terug zou ontvangen.

Gelukkig is het vergoed door de beschadiging want als die alleen zou door lekken kon ik naar mijn geld fluiten want volgens Agradi zou deze dus wel volledig water dicht zijn >;)

Nu heb ik alleen nog Bucas dekens en deze bevallen prima!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 12:01

Ik heb heel wat amigo dekens liggen, passen goed, lekken nooit, en mijn paard krijgt ze niet kapot. Helemaal happy dus!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:54

Heb ook nog een oudere amigo deken. . Perfect waterdicht nog!
Viel mij alleen op dat bij vliegendeken (mio) de 175 ineens erg groot uitvalt op mijn pony , terwijl die van 3 jaar terug nog perfect past. :(

Btw de bucas dekens krimpen hier.. -O- ook na professionele wasbeurt.
Laatst bijgewerkt door tylando op 16-09-15 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt